Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google slagter min side

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Min Georg Jensen Blog har fået en gevaldig lussing her weekenden, men kan ikke lige se hvorfor ? Er der nogle SEO kyndige, der kan se hvorfor og hvad der bliver gjort forkert ?

Min link profil er en god blanding af links fra artikler fra andre hjemmesider, linkkateloger, debat indlæg, blog kommentar, Facebook besøg. Ingen købte links.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske fordi google har kigget nærmere på den og vurderet den mest af alt ligner en side med en masse seo-optimeret tekst, for at slippe afsted med at klaske nogen affiliate links sammen og forsøge at tjene penge på at pumpe en side ud fyldt med en anden virksomheds firmanavn og produkter? ;-)

Umiddelbart ville jeg også ud fra en menneskelig vurdering mene at sidens indhold virker ret ligegyldig for størstedelen af folk der søger på George jensen (f.eks. for at købe et George Jensen produkt), og dermed rangere den længere nede af listen i forhold til eventuelt andre webshops etc der reelt forhandler produkterne. m.v.

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et hurtigt bud kan godt være at du har søgeordet Georg Jensen over det hele på siden. Den står 3 gange i sidens title, samtidigt hvis du har linket for mange gange med samme anker tekst. Lad os bare sige at du bruger "Georg Jensen blog" hver gang du ser dit snit til at lave en link. (Jeg har ikke kigget nærmere på din link profil). Men det er 2 hurtige bud efter den seneste google opdatering.

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men det er jo sådan med et hav af sider men ranker ret godt stadig, også sider der er plastret meget mere til med affiliate links en denne her er.

Jeg kan nu ikke se hvad forskellen det gør for brugen og google om det ene eller den anden der enlig sælger selve produktet.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Georg Jensen manchetknapper" på http://gj-blog.dk/georg-jensen-manchetknapper-alle-pengene-vaerd/ 

14 af lige den kombination af tre "special" ord.

Tror du er blevet ramt af Googles nyeste forsøg på at fjerne sider der har alt for høj keyword density. Dine er ihvertfald meget høj med de specifikke special ord - sat sammen på nøjagtig den måde.

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

TimP:
Et hurtigt bud kan godt være at du har søgeordet Georg Jensen over det hele på siden. Den står 3 gange i sidens title, samtidigt hvis du har linket for mange gange med samme anker tekst. Lad os bare sige at du bruger "Georg Jensen blog" hver gang du ser dit snit til at lave en link. (Jeg har ikke kigget nærmere på din link profil). Men det er 2 hurtige bud efter den seneste google opdatering.

Tak for super godt svar, Skal jeg lave mine søge om fra Georg Jensen årssmykke 2012 eks. til årssmykke 2012 finder google selv frem til det, at det er fra Georg Jensen når der står Georg Jensen i selve titlen på siden ?

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Du har også dofollow på dine affiliate-links og derfor sælger du teknisk set links. Udover det er dine side nok også en tand for "overoptimeret".

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal npk bare søge at bruge det normalt. Hvis du har tidens til at bruge det alt for meget, så prøv at lade være med at tænke så meget over hvad søgeord teksten skal indeholde når du skriver den - skriv den til bruger først, og ret den evt så lidt til så den også matcher søgeordsbehovet, hvis du altså ikke har fået alt det med du ville.

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

fordi din side ikke er særlig relevant og så har du kun 2 menupunkter 

1 =  om Georg Jensen – en smuk historie

2 =  Kontakt     

tænk som en robot den ser de to sider  eller kald det menupunkter

og en side med 2 menupunkter  Ja det giver jo sig selv ikke   kan og vil ikke blive særlig relevant, for google,

jeg har websider som er oppe på 400 websider    hvor   30 er indhold og rasten er Nyheder som vokser hele tiden, det kan google lig :-)


DIN UL med 2 menupunkter 

<ul><li class="page_item page-item-76 current_page_item"><a href="http://gj-blog.dk/georg-jensen-en-smuk-historie/"><span><span>Georg Jensen &ndash; en smuk historie</span></span></a></li><li class="page_item page-item-30"><a href="http://gj-blog.dk/30-2/"><span><span>Kontakt</span></span></a></li></ul>

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som de andre er inde på, så er din keyword density for "Georg Jensen" alt for høj. Så høj, så det ser unaturligt ud i Google's øjne (hvilket de er begyndt at devaluere sider på). Pt. har du en density på "Georg Jensen" på 6,5-7%. Den skulle meget gerne ned og ligge på omkring 2-3%.

Gør dine affiliate-links nofollow, og så sørg for også at link ud til relevante kilder, og ikke glem de interne links Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)