Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Derfor kan DUBLI blive en god forretning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har har Martin Thorborg været så venlig at lukke denne tråd: http://www.amino.dk/view.asp?topicID=16051 - som er en diskussion (eller var det debat...) omkring forretningskonceptet Dubli.

Så lad mig tage tråden op - og samtidig svare på nogle af de spørgsmål som ikke blev besvaret i tråden af.. Dubli folkene ;-)

Dubli er en handelsportal efter samme opskrift om eks. Ebay og QXL - med andre ord et sted hvor du kan købe, sælge og byde på alt mellem himmel og jord.
Nu har jeg sat mig nogenlunde ind i konceptet - og i stil med et par andre tråde jeg tidligere har kastet i spil på Amino - vil jeg her forklare hvorfor jeg mener Dubli KAN blive en god forretning.

Først og fremmest har folkene bag Dubli kigget på nogle af de hindringer der ligger på Ebay i forhold til købers geografi i forhold til sælgers - samtidig er der åbnet op for færdige shopløsninger som eks. butikker kan benytte. Nu har jeg ikke selv noget forhold til at handle på eks. Ebay og QXL og derfor ikke i juuhuu-mode over at der nu findes en mere af disse portaler.

Der hvor Dubli´s store styrke vil komme til at ligge er det faktum at konceptet bliver markedsført via MLM - det betyder at i det øjeblik at de er kommet over alle børnesygdommene og alle aspekter af koncepter fungere, så vil de endog meget hurtigt kunne sætte sig på en betydelig markedsandel.

Dubli har valgt at forklæde portalen (ulven) i fåreklæder, underforstået at jeg som Dubli repræsentant kan henvise alle de kunder jeg vil - alle de brugere jeg vil - som ikke behøver forholde sig til at det er en MLM forretning, men at det er konkurrent til eks. eBay - det gør at man via en effektiv kundehenvisningsordning kan få rigtig mange brugere - og blandt dem vil der være personer som selv finder ud af (eller bliver opfordret til) at kigge på det forretningsmuligheder der ligger i Dubli, enten ved at bygge et netværk af repræsentanter, brugere og kunder - eller helt specifikt sælge Dublis shopløsninger til forskellige butikker (det behøver jo ikke kun være de som allerede ER etableret på nettet - det kan jo være almindelig brick´n mortar butikker... den lokale brugskunstbutik som synes det kunne være spændende at eksponere deres produkter nation- eller worldwide).

Eksisterende onlineshops eller butikker som ikke er online, kan bruge Dubli som en eksponeringskanal - de kan bruge portalen som et redskab til at støve kunder op.

Alle kunder, brugere, shops (og selvfølgelig repræsentanter) som tilknyttes Dubli har en økonomisk værdi for den Dubli repræsentant som henviser de enkelte persongrupper. Du får ikke noget økonomisk udbytte af at du henviser alle dine kontakter til eBay eller QXL - det gør du på Dubli. Ganske vidst får du ikke ret meget - det er nærmest ingenting - men rigtig mange brugere, rigtig mange kunder, rigtig mange som handler på Dubli - hvadenten de er privatpersoner eller en shop - ja så er procenter til dig. Det er styrken i forhold til at tiltrække enorme mængder brugere.

Da der er procenter at hente for kunder ved at henvise andre kunder, så vil det blive et interessant redskab til at skabe endnu flere kunder, at få endnu flere produkter kategoriseret. Shops som kobler sig på Dubli kan med andre ord få tilført enormt mange potentielle kunder uden det koster dem noget - andet end den faste pris de betaler for shoppen.

Med shopløsninger skal de ikke spekulere på andet end af uploade nogle billeder - og skrive noget tekst. Thats it.

Dublis akilleshæl er lige nu at de måske skal passe på med at sætte for meget i værk, hvor "små" detaljer endnu ikke er på plads - det betyder ikke så meget hvis de var en konventionel forretning - men opstår der for mange problemer eller bugs, så tager MLM folkene flugten - og netop MLM delen er så bærende en del af markedsføring som IKKE kan undværes hvis man vil tage BETYDELIG markedsandele fra eBay.

Som nævnt så siger handel

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Dato: 30-05-2007 11:25:53
Forfatter:Lasse Burholt
Dublis akilleshæl er lige nu at de måske skal passe på med at sætte for meget i værk, hvor ''små'' detaljer endnu ikke er på plads - det betyder ikke så meget hvis de var en konventionel forretning - men opstår der for mange problemer eller bugs, så tager MLM folkene flugten - og netop MLM delen er så bærende en del af markedsføring som IKKE kan undværes hvis man vil tage BETYDELIG markedsandele fra eBay.

Jeg ser to væsentlige problemer udover dem du gennemgår her. Dem vil jeg tillade mig at komme med... kommentarer om at jeg ikke har sat mig ordentlig ind i det eller er misundelig fordi jeg ikke kan finde ud af at oprette en konto selv, vil ikke blive taget seriøst. Hvis jeg ikke har sat mig ordentlig ind i det, skal et acceptabelt svar forklarer mig hvor jeg går galt og misundelse er helt hen i vejret, da jeg har samme muligheder som enhver anden for at deltage i dette "eventyr".

1) De prøver allerede nu at profitere på ideen, det er simpelthen for tidlig i fasen for den danske side. En auktionsside er mere værd des flere interesserede købere den har. Der er ingen, der ønsker at sætte en genstand til auktion over 1 person, da det så er 100% sikker at den max går til mindsteprisen.
2) De vil formegentlig undervurdere behovet for almindelig annoncering, som er nødvendig for at tiltrække købere. Deres MLM-plan belønner ret sikkert kun for de sælgere man kan skaffe, hvilket er en alt for kortsigtet strategi.

Efter min bedste overbevisning, bør de købe en Playstation3 og lignende produkter for derefter at sætte dem til salg med en mindstepris på 1 krone. Derefter skal initiativet sparkes igang for at sikrer eksponering - så skal de nok få folk til at oprette sig og byde, og sikkert fortælle det videre efterfølgende.

Fra Online
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:19
Nu nåede jeg ikke at besvare den anden tråd, inden vores vicevært, fornuftigt nok, lukkede den  (hvad det så end skulle hjælpe; alt  "ævle-bævlet"  forsætter jo alligevel bare andetsteds).

Men nu har jeg jo så lige muligheden her til at svare både Dig Lasse, og Tommy;

Hvis ikke Lasse havde kommenteret det, havde jeg aldrig gættet at "wannabe-blondinen" var mig ;-)
Og jo Lasse; hvis "gasset" fra kommet fra Dig, havde det været acceptabelt - men det irriterer mig faktisk en lille smule, at skulle være genstand for en stupid knægts sure "mave-gasser" - men hva´; det slider jo ikke for 5 øre, hvis han "kommer" af den slags - så lad dog barnet!

Ligesom det gælder for DubLi, at al begyndelse er svær - gør det jo også for en ung knægt, der åbenbart ikke har lært pli hjemmefra - og derfor, på den hårde måde, må lære at begå sig i omgangen med andre mennesker !
Men som Du er inde på, er det jo lidt synd for hans fremtidsmuligheder, at en Google-søgning på ham, kun giver negativt indhold !

Tommy;
At jeg, og andre, skriver Du og Dig med stort, er en (måske lidt gammeldags) form for høflighed, som jeg nu godt kan se at Du ikke kender til - Din alder taget i betragtning.
Men det er da alligevel utroligt at det kan irritere Dig så meget, at Du må skrive om det !!

Ved ikke hvem det er Du omtaler som "Tina´s mand" - men blot til orientering; jeg har ingen mand herinde (og har iøvrigt ikke engang mødt ret mange af dem her - udover Dig Lasse, se´fø´li´ ;-)

Til jer begge; mit indlæg kræver ikke besvarelse, da jeg ærligt ikke orker bruge mere af mit liv på dette pjat - overvejer endda helt at afmelde mit abonnent på trådene herinde, da det simpelthen optager for meget af min dyrebare tid, at slette 1-200 emails dagligt, kun indeholdende tåbeligheder.

Slutteligt vil jeg blot nævne, at jeg ikke deltager i debatten omkring DubLi, da jeg ikke mener at konceptet har behov for at forsvares - så må I andre være af anden opfattelse eller ej; fair nok - man kan ikke behage alle på én gang (at behage én, bare en gang imellem - er nok for mig ;-)

Go´ dag allesammen !
Tina

Tina Jonasen

ThinkInNewAreas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg tror jeg vil lade Tinas bidrag tale for sig selv. Der er hvis næppe nogen, der skal have hjælp til at fortolke, hvem der fremstår som en idiot på baggrund af det indlæg.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:55
Nu var det altså ikke meningen det fnidder-fnadder skulle fortsætte i den "nye" tråd om Dubli - det er altså ikke god stil - men det går jo meget godt med at forklare hinanden hvad I synes om hinandens manglende stil ;-)

Men, Tommy, til det seriøse du pointere omkring Dubli, så vil jeg da give dig ret i at portalen bestemt ikke er så langt frem at den er superinteressant for den enkelte bruger/kunde - men med kundereference systemet som Dubli indfører i næste måned bliver der rig lejlighed til at få portalen eksponeret vidt og bredt. Dog vil jeg da bemærke at eks. tyske brugere har endog rigtig meget at hente på portalen, da netop den tyske del er ganske godt med.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Ja, jeg bemærkede godt at der var en masse tyske auktioner. De fleste havde bare en fast-pris, og så minder det lidt for meget om findalt.dk, som egentlig bare er en enorm uoverskuelig samlingsplads for alle danske webshop-produkter - og mindre om en auktionsside. Hvis de kan sparke den i gang vha. nogle fastpris-auktioner, er det selvfølgelig også en mulig måde at opbygge en brugerbase og så senere fokusere på at få auktionsdelen i gang.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:20
Kære venner

Nu taler i pænt til hinanden eller også falder hammeren.
Jeg har ikke gjort det før, men der er 1 ugers karantæner til dem der ikke fatter at Amino ikke er stedet hvor man taler grimt til hinanden. Så tag en dialog om tingen i en ordentlig tone tak!

Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18
Tak for dit forsøg, Lasse, på at skabe en tråd med reel information om Dubli-konceptet. Jeg er dog ikke længere i tvivl om, at de som har kastet penge i det formegentlig er dem, der har sat sig dårligst ind i det og derfor ikke har noget at bidrage med omkring konceptets fremtid.

Jeg er endnu ikke blevet et sted, hvor værten ikke har ønsket mig. Det er ikke muligt at framelde sig alle sine tråde på én gang, men nu har jeg omdirigeret alle mine mails til en dummy-konto. Så vil jeg tage en måneds pause i mit skribleri herinde.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:59
Dato: 31-05-2007 10:17:59 Forfatter: Tommy (den oprindelige) Tak for dit forsøg, Lasse,  på at skabe en tråd med reel information om Dubli-konceptet. Jeg er dog ikke længere i tvivl om, at de som har kastet penge i det formegentlig er dem, der har sat sig dårligst ind i det og derfor ikke har noget at bidrage med omkring konceptets fremtid.

Jeg er endnu ikke blevet et sted, hvor værten ikke har ønsket mig. Det er ikke muligt at framelde sig alle sine tråde på én gang, men nu har jeg omdirigeret alle mine mails til en dummy-konto. Så vil jeg tage en måneds pause i mit skribleri herinde.

Det er ikke et spørgsmål om at være ønsket, det er et spørgsmål om at du og de andre skal opføre sig ordentligt.
Du er velkommen tilbage når det passer dig.

Dbh Martin
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 19:23
Dog vil jeg da bemærke at eks. tyske brugere har endog rigtig meget at hente på portalen, da netop den tyske del er ganske godt med.

MVH

Nu kender jeg ikke til denne konkrete debat eller Dubli, men ville blot sige, at vil man lege med eBay i tyskland, så er man oppe i mod en konkurrent af Googles størrelse. Og det vel at mærke uden at få gratis trafik fra konkurrenten ;) Uden en stor marketingkampagne, tvivler jeg på, man kan få en successfuld auktion op at stå. Faktisk lidt sjovt at tænke på, eBay.de har flere besøgende om måneden, end der findes danskere på denne klode :)  

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)