Hej Carsten, Som jeg forstod det, så skulle man selv levere en amerikansk kontoplan, men det skal jeg lige undersøge nærmere. Hvilket system bruger du/I "over there"? /Niels |
Super. Jeg bruger ikke noget p.t.
Hej Carsten, Som jeg forstod det, så skulle man selv levere en amerikansk kontoplan, men det skal jeg lige undersøge nærmere. Hvilket system bruger du/I "over there"? /Niels |
Super. Jeg bruger ikke noget p.t. |
Jeg ved at QuickBooks systemet sælges i Sverige, England, Tyskland m.fl. og jeg vil nok synes som dansker at det er lettere at bruge et Amerikansk system i Danmark end et Dansk system i USA. Du er sikkert bedre bevaret i hvor du skal hente hjælp i Danmark end i USA. Jeg tror nu nok jeg hellere ville springe på Microsoft Dynamics løsningerne hvis jeg var usikker på Quick Books. Der vil være hundredevis af mulige konsulenter du kan trække på både i Danmark og USA. |
Hej Niels og Carsten Jeg har lige snakket med min kollega, Azhar, som var en af de fine fyre du snakkede med i går, Niels Han fortæller, at man ganske rigtigt selv skal lave og importere kontoplan og momskonti, hvis man vil bruge e-conomic i USA. Vi har ikke tilpasset programmet til det amerikanske marked, så derfor kan vi desværre ikke tilbyde standardkontoplaner, der passer dertil. Har I andre spørgsmål, må I endelig sige til. Ha' en dejlig dag. |
Sisse Hansen
Kommunikationskonsulent hos e-conomic
Er I sikre på at I rent faktisk kan håndtere de amerikanske skatteregler, de mange moms satser mv. Der er 3033 Counties i USA, og i eksempelvis Colorado hvor jeg boede var der 4 forskellige momssatser pr county, der var forskellige satser hvis du solgte indenfor dit county og indenfor din stat, der er differencieret moms... Løseligt sat er der vel 15000 forskellige momssituationer I skal kunne håndtere automatisk, og undskyld mig men det virker dumt og arrogant at et lille Dansk ERP system der ikke engang har en amerikansk kontoplan påstår at de kan det. MVH jens |
Hej Niels & Carsten Jeg kan læse, at I overvejer at anvende e-conomic men at der på nogle områder kan være nogle udfordringer - jeg vil i den forbindelse fortælle, at vi laver en lang række integrationsløsninger til e-conomic (store som små) og det kunne måske være interessant for dig, at kende disse. Du kan finde dem på http://scan-soft.com/e-conomic-loesningerGod fornøjelse.
|
Hej Jens De amerikanske skatteregler er vi ikke eksperter i - det fortalte min kollega også til Niels. Det, der blev anbefalet, var at prøve e-conomic i en demo og se, om det kunne komme til at fungere med at importere og oprette de data, som var nødvendige. Én ting er at sige, at det kan lade sig gøre at bruge e-conomic i USA - en anden ting er at anbefale det. Og vi anbefaler det ikke, da e-conomic - som nævnt - slet ikke er tilpasset det amerikanske marked. Så der er da mere i det, end bare at importere én kontoplan og én momskonto. Men, hvis man er helt vild med e-conomic og rigtig gerne vil bruge det i USA, så kræver det en god portion tålmodighed og en del arbejde, men det burde kunne lade sig gøre, hvis man selv har styr på de regler, der gælder. Vi har set på Quickbooks, og deres kontoplan og momskonto ser ganske overskuelig ud. Og det virker måske også lidt usandsynligt, at en nystartet virksomhed skal sælge til samtlige stater og counties fra starten af Men selv om e-conomic officielt kun er tilpasset 9 lande, så har vi brugere i noget, der ligner 50 lande. Fra Pakistan til Mexico – så man kunne fristes til at sige, at intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet |
Sisse Hansen
Kommunikationskonsulent hos e-conomic
Nu er spørgerens firma en virksomhed som ser ud til at arbejde gennem en web shop som en del af deres forretning, så er det ikke særlig usandsynligt at systemet skal kunne håndtere hele USA, da en mormor der bor i Florida godt kunne tænkes at sende en sneskovl til sit barnebarn i Chicago. .... |
Hej Per,
Vores system i Vinterservice.com og Winterservice.com er allerede integreret med E-conomic, som vi bruger på det danske marked til snerydning og saltning. I forbindelse med udvidelser til andre lande, herunder Nordamerika og Canada er vi dog ude efter et regnskabsprogram som bruges på markedet allerede, og som ikke kræver krumspring, som jeg fornemmer det vil gøre, hvis vi skal bruge E-conomic i USA. Med venlig hilsen Niels Bidstrup Vinterservice Danmark ApS |
Hej Sisse, Tak for dit indlæg og opfølgning på I-DNA messen. Intet er umuligt for den der bærer viljen, men omvendt må jeg indrømme, at vi helst vil bruge vores kræfter på Vinterservice.com og Winterservice.com og ikke på at lave pionerarbejde for e-conomic på egen hånd. Hvis E-conomic en dag skulle koncentrere sig om USA og Canada er det helt sikkert muligt at vi vil benytte det som integreret system, ligesom vi gør herhjemme i Danmark.
Mvh Niels Bidstrup Vinterservice Danmark |