Det går rigtig fornuftigt. Jeg har allerede en del kunder og en samarbejdsaftale klar - trods mit meget ringe grundlag for eksponering og ranking på Google og den korte tid, min service har eksisteret i.
Tak for dit helt igennem ærlige og fremragende indlæg. Jeg kunne heller ikke være mere enig med dig, og overført til min branche kan jeg sagtens erstatte tekstydelser og tekstforfattere med hhv. oversættelser og oversættere uden at tekstens budskab bliver forvrænget.
Frederik Arnholdt:
Jeg kan på stående fod udelukke en virksomhed på "rigtig" forfatterbasis, som du kalder det. Dels på grund af, at jeg ingen relevant uddannelse har, og dels fordi jeg som studerende i gymnasiet finder det umuligt at finde tid til en virksomhed med fuldtidsarbejde. Jeg mener dog, jeg har tilstrækkelige kompetencer og rimelige erfaringer, hvorfor jeg også mener at kunne placere mig under din "glimrende og billigt alternativ"-rubrik.
@Frederik:
Dejligt at læse, at du er kommet godt fra start.
Jeg kan dog ikke helt følge din argumentation angående en ”virksomhed på rigtig forfatterbasis”, som du udtrykker det. Det kan godt være, at du ikke har tid til at køre din virksomhed på fuldtid pga. skole/studier. Men hvis du leverer god kvalitet og er dygtig til dit arbejde, er der vel ingen grund til at sælge dine ydelser under pris, medmindre du vælger denne strategi bevidst under opstarten for at få en fod ind på markedet? Det, at du arbejder i din virksomhed på deltid gør dig i mine øjne ikke til en mindre ”rigtig” tekstforfatter. I min verden spiller uddannelse en vigtig rolle i forhold til at være professionel i sit fag, og den del har du jo altid mulighed for at udbygge med et relevant studium efter din gymnasietid, hvis du beslutter dig for, at du fortsat vil satse på din tekstvirksomhed.