Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside hjælp. "Div" ændrer selv efter skærmopløsning

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan heller ikke fremprovokere problemet.

Du kan prøve at tilføje dette til din #topRamme

position: absolute;

left: 0;

right: 0;

Det sikrer at den altid fylder hele bredden, uanset hvad de andre elementer gør.

Og så give din #streg:

padding-top: 50px;

(eller hvad der nu passer).

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke genskabe problemet, men du har skrevet de andre baggrundsimages uden anførselstegn, så det ville jeg forsøge at fjerne:

background: url(ramme.png); 

Hvis det ikke er nok ville jeg lave en baggrundsfarve på den jeg tror det er du har problemer med, så kan du se om det er repeat image der ikke virker eller om det er diven, der er for smal. 

background: red url(ramme.png); 

Hvis det er vidden, der ikke er god, så prøv med width:100%;
Jeg ville også forsøge at fjerne den fejl du har i div#content, for at se om det har nogen indflydelse. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke en "block" i min kodning overhovedet - Har lige sat og kigget det hele igennem

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ikke rigtig ud til at virke :(

#topRamme {
    background: url("ramme.png");
    background-repeat: repeat-x;
    height: 50px;
    margin-bottom: 20px;
    position:absolute
    left: 0;
    right: 0;
}

#streg {
width: 800px;
margin-top: 0px;
padding-top: 50px;
margin: 0 auto;
background-color: transparent;
}

Mads Jensen:

Jeg kan heller ikke fremprovokere problemet.

Du kan prøve at tilføje dette til din #topRamme
position: absolute;
left: 0;
right: 0;

Det sikrer at den altid fylder hele bredden, uanset hvad de andre elementer gør.

Og så give din #streg:

padding-top: 50px;

(eller hvad der nu passer).

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet at ændre til uden anførselstegn. Har også prøvet og sætte baggrund farve med den jeg tror det er, men det blev heller ikke ret meget bedre. :(
Nu har jeg prøvet med: width: 100% , padding 0 0 , margin 0 0 , float (alt mulig) , position og jeg har sågar prøvet og flytte lidt rundt med divs i index - Synes altså det ser lidt mærkeligt ud.

Gita Street:

Jeg kan ikke genskabe problemet, men du har skrevet de andre baggrundsimages uden anførselstegn, så det ville jeg forsøge at fjerne:

background: url(ramme.png); 

Hvis det ikke er nok ville jeg lave en baggrundsfarve på den jeg tror det er du har problemer med, så kan du se om det er repeat image der ikke virker eller om det er diven, der er for smal. 

background: red url(ramme.png); 

Hvis det er vidden, der ikke er god, så prøv med width:100%;
Jeg ville også forsøge at fjerne den fejl du har i div#content, for at se om det har nogen indflydelse. 

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden er 100% Valid. Både HTML og CSS. (http://validator.w3.org og http://jigsaw.w3.org/css-validator/) så jeg kan ikke rigtig forstå det.

Har puttet noget farve på divs for at se efter hvad der går galt. Men jeg kan bare ikke se fejlen.

Er ved at blive sindsyg over det. Er villig til at betale nogle for at få det lavet.

- Kan det være fordi at div ikke er låst til deres placering? Er på 1980x1080 men i 1024x768 er der scroll bar og der mangler en smule af rammen.
Jeg mener, hvis i gør vinduet mindre (i bredden) så er indholdet ikke centreret mere, og det går over til venstre. Hvis man på en måde kan låse det hele så det bliver på sin plads?

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har hjulpet Michael med andre rettelser på websiden, og det var også mig, der har lavet dette med rammen. Jeg forstår på ingen måde, hvorfor den ændrer sig, da jeg aldrig har set lignende før... og dertil, at det stort set kun sker for ham selv.

Jeg har lige været på teamviewer med ham, og jeg tror, jeg har fundet problemet. Det vil være lækkert, hvis nogle kan bruge det til noget, og ud fra det finde en løsning.

Width er ikke sat til 100% af os. Men det virker tilsyneladende til, at det er sat automatisk (ved ham). Når siden vises i fullscreen på en computer, fylder siden jo ikke mere end 100% af browservinduet, og så er det ikke et problem. Hvis siden til gengæld gøres mindre, fylder siden mere, og der kommer en scrollbar - og når man kører hen med den, er rammen der ikke mere.

-> Har I nogle forslag?

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fand jeg ud af at genskabe fejlen, og den er der i opera, IE og FF.

Prøv at block Js ud og fjern det store hvide billed, og event tilhørende div.

Jeg tror det er det der gør det.

Teddy

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Prøv at block Js ud og fjern det store hvide billed, og event tilhørende div.

Jeg tror det er det der gør det.



Jeg kan kun være fuldt ud enig. Der er alt for meget gejl i form af de der M3 stickers som ikke giver en god melding udover andre åbenltse fejl jeg har påpeget. Hvis der skal findes fejl gælder det om at udelukke en masse cirkus, og det er der her.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det ser ud som om du har en masse div'er der ikke lukker rigtigt.

Jeg prøvede at lave et par ændringer i både html og css, men det er lidt svært at overskue
da jeg ikke ved hvilke div'er der hører sammen og hvilke der er inde i andre osv.

Jeg vil gerne hjælpe, men så skal jeg vide hvad ideen med koden er.

Send mig evt en PM (privat besked)

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)