Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalindkomst fra Aps indvirkning på Boligstøtte og Fripladstilskud

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er en studerende, der bor sammen med en anden studerende. Sammen har vi et barn på knap 3 år, og en mere på vej. 

Jeg synes der er meget arbejde at få, men modet tages fra mig når jeg tænker på alle de ting der vil blive påvirket af en større indtægt, foruden SU's indtægtsgrænse.

Derfor overvejer jeg at starte selvstændig virksomhed op med Aps som selskabsform. Så bliver virksomhedens indkomst og min personlige adskildt, og det har ingen indvirkning på ydelserne vi modtager - boligstøtte og fripladstilskud. Dog kan jeg set at ved i hvert fald fripladstilskud, og måske boligstøtte (?), indregnes også en positiv kapitalindkomst. 

Er der nogen der kan svare mig på hvilken indvirkning det vil have på min privatøkonokmi at et Aps som jeg ejer 100% tjener penge, og dermed forøger sin formue? I særdeleshed hvordan / hvor meget det vil påvirke udbetalingerne fra boligstøtte og tilskuddet til pasning?

Mvh Peter

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså... du vil gerne have svar på, hvordan du kan malke systemet bedst muligt? Hvis du kan tjene dine egne penge, har du jo netop ikke brug for støtte til bolig og børnepasning.

Så kan du jo bruge dine egne penge til at betale, ligesom vi andre gør, istedet for at bruge vores.

Tror du har hvad Joachim B Olsen vil kalde "en slap holdning" :-) 

// Ib 

Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ib

Tak for et hurtigt og konstruktiv svar. Jeg følger dog ikke helt du rammer mit spørgsmål med dit svar.