Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalindkomst fra Aps indvirkning på Boligstøtte og Fripladstilskud

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er en studerende, der bor sammen med en anden studerende. Sammen har vi et barn på knap 3 år, og en mere på vej. 

Jeg synes der er meget arbejde at få, men modet tages fra mig når jeg tænker på alle de ting der vil blive påvirket af en større indtægt, foruden SU's indtægtsgrænse.

Derfor overvejer jeg at starte selvstændig virksomhed op med Aps som selskabsform. Så bliver virksomhedens indkomst og min personlige adskildt, og det har ingen indvirkning på ydelserne vi modtager - boligstøtte og fripladstilskud. Dog kan jeg set at ved i hvert fald fripladstilskud, og måske boligstøtte (?), indregnes også en positiv kapitalindkomst. 

Er der nogen der kan svare mig på hvilken indvirkning det vil have på min privatøkonokmi at et Aps som jeg ejer 100% tjener penge, og dermed forøger sin formue? I særdeleshed hvordan / hvor meget det vil påvirke udbetalingerne fra boligstøtte og tilskuddet til pasning?

Mvh Peter

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså... du vil gerne have svar på, hvordan du kan malke systemet bedst muligt? Hvis du kan tjene dine egne penge, har du jo netop ikke brug for støtte til bolig og børnepasning.

Så kan du jo bruge dine egne penge til at betale, ligesom vi andre gør, istedet for at bruge vores.

Tror du har hvad Joachim B Olsen vil kalde "en slap holdning" :-) 

// Ib 

Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ib

Tak for et hurtigt og konstruktiv svar. Jeg følger dog ikke helt du rammer mit spørgsmål med dit svar.

Jeg er ikke ude at malke systemet. Jeg forsøger blot at finde det økonomiske incitament til at tjene penge i et system der ellers har for vane at fjerne netop det incitament.

Men ellers tak for svaret, og fortsat god ridetur på den forfejlede morals høje hest. Jeg tror Ekstrabladet vil være et fint medie for dig.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens køre tingene i et selskab og få SU alligevel hvis du holder lønnen under det maksimale fribeløb. Det er forholdsvis nemt at administrere. Hvis du også vil have friplads kan I ikke få så meget løn, men hvis I kan leve af SU, evt. su-lån og boligstøtten, så er det jo fint.

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har kendskab til en hvor overskud af selskaber medregnes til beregningsgrundlaget for hustru bidrag. Vi må næsten også håbe at det gør det i dit tilfælde Ellers er det vel også malkning af systemet

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt er udbytte fra et selskab aktieindkomst og ikke kapitalindkomst :-)

Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Jørgen Olsen.

Ved du hvordan selskabets værdi påvirker ejerens privatøkonomi, og i hvor høj grad? I særdeleshed de to nævnte ydelser, dog ikke hustrubidrag som der bliver nævnt.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Stegger:

Tak for svaret Jørgen Olsen.

Ved du hvordan selskabets værdi påvirker ejerens privatøkonomi, og i hvor høj grad? I særdeleshed de to nævnte ydelser, dog ikke hustrubidrag som der bliver nævnt.

Umiddelbart tror jeg godt du kan leve af din su + boligstøtte, og så bygge kapital op i din virksomhed.

Mit umiddelbare indtryk er at der ikke er nogen der tvinger dig til at udbetale mere i løn end du selv synes hvis du er direktør, og jeg har heller aldrig hørt om tvunget udbytte.

Jeg tror at vores skatteminister vil være lykkelig hvis du smider 25% af dit selskabs indtjening efter ham. Hver en krone du betaler i selskabsskat er formentlig en krone mere end dine medstuderende, som modtager samme ydelser.

Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed, tværtimod. Jeg håber du starter en fantastisk lille virksomhed og bliver selvstændig på fuld tid på den længere bane :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)