Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andelsbolig i Malmø... For og i mod ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Haløjsa

Jeg overvejer at købe en andelsbolig i Malmø... Jeg får 9-10.000 udbetalt om måneden, det jo ikke særlig meget, så ved ikke om det kan lade sig gøre?
Hvis jeg tager et sabat år næste sommer og flytter til Asien, så kan jeg jo bare fremleje den i mellemtiden...
Jeg skal have en videregående uddannelse, jeg synes måske det lidt surt at stå om 6 år og ikke have noget af værdi, kun studiegæld, også se lejligheder i ørestad / malmø området være steget i værdi...

Lige nu bor jeg meget småt, og uanset hvad så skal jeg finde mig noget større... En lejlighed i København / omegn er jo ikke helt billigt alligevel, hvis jeg køber en andelsbolig i Malmø så kommer jeg jo til at have noget af værdi...

Jeg har min tvivl omkring det, men vil utroligt gerne ha min egen lejlighed....

Men kan det lade sig gøre for når jeg har 9-10.000 kr om måneden?
Og er der noget jeg skal tage med i mine overvejelser?

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 15:42
Hej Elena.

Vi er selv bosat i Malmø, på 2. år.

Du kan sagtens købe en bolig til omkring 1 mio. svensk, og afgift på ca. 3000 sek - med den løn du har på nuværende tidspunkt. Det kan anbefales at kontakte Karin Hinton i www.swedbank.dk, de er meget medgørlige, de har den billigste rente - og hjælper dig gerne gennem hele handlen (som i øvrigt er meget nemt).

Du er velkommen til at sende mig en PB eller tilføje mig på msn, så kan du spørger om alt det du vil.
Men start med at kontakte banken, og få et lånebevis, det er meget lettere end at sidde og gætte.

I øvrigt, vil du stadig få dansk su, og tilskud til dit togkort når du skal til at læse.

Eneste direkte ulempe, er at man skal høre på en masse dumme kommentar og fordomme fra dansker, som ikke har sat sig ind i tingene!

KK
Fra Hvidovre
Tilmeldt 25. Apr 07
Skrevet kl. 20:08
tak for dit svar Kenneth..

Min mor og hendes kæreste og mine 4 søskende bor også i Sverige og jeg har boede der fra jeg var 14 - 17, så flyttede jeg tilbage til kbh selv... Min mors kæreste synes det er en fin ide jeg køber en andelsbolig i Sverige, ville gerne høre andres erfaringer også...
Jeg er studerende nu, jeg skal igang med 2. år på HF efter sommerferien. Så vidt jeg ved kan man kun få su rabat på transport kort når man går på en videregående uddannelse...

1 mio lyder som meget, men priserne bliver vel ved med at stige? Man kan vel godt få noget med en ordentlig beliggenhed centralt ved tog til DK for max 500.000?

Jeg har lige skiftet fra Danske bank til vest jysk bank.. Danske bank er smålige og irreterende at have med at gøre, og jeg rigtig glad for vest jysk bank, om de vil være villige til at låne mig pengene ved jeg ikke... Men hvis jeg så bliver nød til at låne pengene i en anden bank bliver jeg så også nød til at skifte bank igen? For jeg har egentlig ikke lyst til at skifte fra vest jysk..

Hvis nu det er en 2v / 3v. lejlighed, så kan jeg vel leje værelset ud og selv bo i stuen, så udgiften heller ikke så stor?

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 10:05
tak for dit svar Kenneth..
Selv tak, du er velkommen.

vidt jeg ved kan man kun få su rabat på transport kort når man går på
en videregående uddannelse...
Som sagt, det kan du også :-)

1 mio lyder som meget, men
priserne bliver vel ved med at stige?

Ja, men vil du ikke heller give pengene til lejligheden, og så have en lav afgift!!! De fleste banker mener at priserne i Skåne vil stige ligeså meget de næste 5 år, som priserne i DK har gjort de sidste 15!

Man kan vel godt få noget med en
ordentlig beliggenhed centralt ved tog til DK for max 500.000?
Hvad er centralt??? Altså du får ikke en hvor du kan gå til toget, for 500.000 - Der skal du et pænt stykke væk.

Men hvis jeg så bliver nød til at låne pengene i en anden bank
bliver jeg så også nød til at skifte bank igen?
Din egen bank vil helt sikkert sige at de ikke kan tage pant i en bolig i sverige (det kan de så godt, men det er en anden historie!)!! Du SKAL låne pengene i en svensk bank, alt andet ville være... ja.... Men der er jo ingen som forbyder dig at have flere banker - her i huset har vi 7 forskellige.

Hvis nu det er en 2v / 3v. lejlighed, så kan jeg vel leje værelset ud og selv bo i stuen, så udgiften heller ikke så stor?
Det er forskelligt fra forening til forening om man må.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 12:30
Bemærk også lige at du bør tjekke om du må fremleje, kan også afhænge fra forening til forening,
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:38
Hej Elena,

Vi har boet i Sverige i 6 år nu, og fik købt hus dengang det var super, super billigt. Det er stadigvæk billigerer end i DK men bare de sidste 6 år er priserne virkelig steget meget...

Som Kenneth så rigtigt siger ville jeg også satse på en dyrer lejlighed og en laverer afgift, pengene man betaler af på lånet er jo en form for opsparing det er afgiften ikke...Og sørg for at gøre som Thomas siger, det er langt fra alle foreninger hvor man må leje lejligheden ud...

Du kan kikke her www.hemnet.se det er en ret god side med boligerer fra mange forskellige mæglere...

Held og lykke
Ania

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 14:55
Jeg bor i helsingborg og den by er endnu ikke "opdaget" af danskerne. Det betyder at der er mange billige steder at få endnu.

Men i takt med at priserne stiger og stiger i Malmö så vil danskerne rykke nordpå.

Det er ikke noget problem at komme til kbh fra Helsingborg da der er færge og tog i helsingør (og desuden er helsingør også en dejlig by, så hvem har brug for kbh ;))

Fra Hvidovre
Tilmeldt 25. Apr 07
Skrevet kl. 22:28
Anonym bruger.
Er det ikke dyre og tager længere tid fra helsingborg til kbh?
Hvor vidt priserne stiger og hvor meget, betyder meget i mine overvejelser...

Ania
Det har du jo ret i, men jeg er jo studernede, og 2000,- kr af min indkomst er studielån, det kigger banken vel også på? En bank ville vel have sine forbehold ved at låne over 1 mio til en studerende...

Thomas
Tak :-) Det havde jeg ikke tænkt på overhoved...

Kenneth K
Det godt nok meget de mener priserne vil stige! Ikke dårligt :-)

Der sker vel ikke så meget med priserne det næste halve år? Fordi jeg tror egentlig gerne lige jeg vil have mit kørekort først så jeg kan suse rundt i mine forældres biler der ovre...

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 23:24

Men det ville vel nok være en god ting at kontakte banken først og høre hvor meget du ville kunne låne. Hvis dine forældre i forvejen har lån herovre ville jeg nok prøve at tage en snak med deres bankrådgiver.. Ellers kan du kontakte Poul Persson i Skånes Provinsbank i Höllviken på 0046 752482115, hils ham fra mig

Med hensyn til at vente et halvt år såå... tjaa udskyd aldrig til i morgen hvad du kan gøre idag... hvorfor betale 50.000,- mere om et halvt år???

Ania

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:28
Hmmm... hvorfor i alverden var jeg anonym??

Med toget tager det ca. 45 min... og så har man tid til at læse avisen eller (som jeg gør: arbejde lidt på den bærbare).

Et Øresundskort der dækker alle zoner samt zone G i sverige koster 1200,- mdr. Da jeg fik SU fik jeg en klækkelig rabat på det kort.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)