|
Andelsbolig i Malmø... For og i mod ?
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
|
Det rigtig nok og god pointe hehe... Men jeg skal jo også ha råd til nogen møbler / køkkenting osv, så det da meget godt lige at spare sammen et halvt års tid, også bare så jeg har lidt i baglommen alligevel? Niels Henriksen 1200 er da ikke meget... Jeg troede det var meget dyre... Jeg tror 45 min er for lang tid... Så gider jeg nok kun ta ind til byen 1 gang om dagen også hjem igen... Jeg vil gerne ha det sådan at jeg kan ta ind og træne eller på cafe med en veninde, ta hjem, og ta tilbage til kbh på arbejde, og hjem igen, også tilbage til kbh og i byen, hvis det altså er sådan dagen ser ud...:-) så tror malmø er bedst... |
|
Om du flytter nu, om et halvt år eller aldrig er det jo kun dig der kan tage en beslutning om, funder dog lidt over dette... Prisen på lejligheden i linket jeg gav dig tidligere er 650.000... Lad os sige du venter et halvt år og så må betale 700.000 for den istedet så har du sparet 40.000 op som du så bruger på møbler. Alt i alt altså 740.000 og et halvt år hvor du skal ligge rigtigt mange penge tilside for at spare op!! ![]() Ellers kunne du vælge at flytte nu så koster lejligheden så 650.000 du må så låne 50.000 mere til køkkenting mv. Alt i alt har du nu brugt 700.000 altså 40.000 mindre end i exemplet ovenover, og du har sparet et halvt år hvor du bor for småt og må spare alt op du tjener... Hvis du så alligevel vælger at spare op i et halvt år kunne du bruge pengene til din rejse eller måske en egen lille bil, man kan faktisk godt få noget fornuftigt for det beløb herover... ![]() Der skal ikke den store hovedregning til for at regne ud hvad jeg ville vælge ihvertfald... ![]() Men sig mig engang, har du nu tænkt det ordentligt igennem? (Damn jeg lyder som min egen mor nu ) Jeg kan fortælle dig at du hurtigt vil blive træt at at tage toget frem og tilbage 4 gange på en dag!!! Man mister ligegyldigt hvad andre siger uværligt noget socialt kontakt med vennerne når man vælger at flytte herover, det er altså ikke som før hvor man lige kunne tage forbi og få en kop latte eller lige smutte ned i motionscenteret det bliver pludseligt lidt mere besværligt, og det er bestemt noget der skal med i overvejelserne...Ania |
|
Om jeg køre fra malmø til kbh eller fra brøndby strand til kbh gør vel ikke den store forskel. Pyt med det :-) Min bedste veninde og hendes kæreste vil også flytte til malmø til næste år når hun er færdig med skolen, og har en anden ven som vil flytte til malmø evt. Så det går nok :-) Alternativt kan jeg melde mig ind i fitness center i malmø og intigrere mig lidt :-) hehe.. Det skal jeg nok finde ud af hen af vejen... Du har ret i det du skrev mht. til at spare sammen... Mig og de gamle er begyndt at se på lejligheder, jeg er alligevel i sverige nu, så kan være jeg kan logge min mor med ud og se på lejligheder her i ferien efter min eksamner... :-) Er der egentlig nogen som kender regler mht. hvis jeg lejer et værelse ud, hvornår jeg skal betale skat af det osv? |
|
Da jeg boede i Herlev, lejede jeg et værelse hos en fyr for 2000 om måneden, han sagde at der ikke skulle betales skat af beløbet fordi det var under et eller andet beløb. Jeg ved selvfølgelig ikke om han talte sandt, jeg egentlig også ligeglad, men det meget rart at vide hvis jeg selv skal leje et værelse ud :-) |
|
Ring til skatteverket, de har været meget hjælpsomme de par gange jeg har haft nogle spørgsmål ![]() Skatteverket servicetelefon 020567000 Skatteupplysninhgen 0771567567 Växel 0771778778 Herlig hilsen ![]() Ania |
|
Eller som jeg skrev til dig, spørg på www.sunddebat.com som er et forum for dansker på vej til, fra og i sverige - der er med sikkerhed nogen som ved det. |
Bliv gratis medlem

) Jeg kan fortælle dig at du hurtigt vil blive træt at at tage toget frem og tilbage 4 gange på en dag!!! Man mister ligegyldigt hvad andre siger uværligt noget socialt kontakt med vennerne når man vælger at flytte herover, det er altså ikke som før hvor man lige kunne tage forbi og få en kop latte eller lige smutte ned i motionscenteret det bliver pludseligt lidt mere besværligt, og det er bestemt noget der skal med i overvejelserne...