Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Emalie og Gustav er faktisk ganske gode købmænd

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er virkelig imponeret over hvordan Emalie og Gustav kan holde kadencen i medie cirkusset. Startede min lille virksomhed i 2011, den 1. januar faktisk. Synes selv at jeg fik en fantastisk ide, råstoffer som lå 10 meter fra mit hus og på min egen grund, lækkert at røre ved og nemt at arbejde med. Har brugt oceaner af tid på at videreudvikle, regneark om jeg nu kunne holde produktions kapaciteten oppe mod salget. Masser af tid på hjemmesiden. Halvandet år er snart gået og jeg må sige at det har været en spændende tid. Alle jeg taler med synes det er en fantastisk ide og hvor er det godt. Problemet er bare at komme ud til folk. Derfor synes jeg det er fantastisk at reality stjernerne kan holde gryden i kog så længe som de egentlig kan. Da jeg startede havde jeg ingen ide om hvordan man kom ud til køberne, jeg troede faktisk at det hele kom af sig selv. Det gør det bestemt ikke. Her i sidste uge lagde jeg en video ind på facebook om at vores kat var ved at fange en rotte, synes det var vildt spændende, det er det også, selvom den ikke fangede den. Der kom tre kommentarer. Man synes selv at det er helt vildt og der sker ikke en skid. Sådan synes jeg det er at drive en internet virksomhed, hvis man tager sig sammen og gør noget, skriver meget på facebook, spammer nogle hobbygrupper forsigtigt, snakker med folk og deler visitkort ud. Så sker der noget med besøgstallet, men når man så læner sig tilbage, så sker der bare ingenting. Jeg havde sådan ønsket at tjene nogle penge, bare lidt til privat økonomien, supplere min veteran landrover med en lidt mindre traktoragtig bil, at kunne overhale lastbilerne på motorvejen, måske noget med over 300 heste (har haft en af slagsen, fantastisk og fuldstændigt vildt, har aldrig oplevet noget lignende, men den rustede som ind i helvede). Nej det var der lige som ikke plads til og jeg fik ikke drømmen opfyldt. Arbejder som normal lønslave og det jeg tjener med min butik er jo fuldstændig ubetydeligt i forhold til mit ”rigtige” arbejde. Har tjent ca. 15.000 på halvandet år. Det er penge som jeg selv har tjent, det er ikke et projekt som andre har forhandlet i hus så jeg har noget at lave, men alligevel der er godt nok langt op til sportsvognen som skulle købes når man ikke rigtig viste hvad pengene skulle bruges til. Hvad jeg har lært er at ingenting kommer af sig selv. Derfor har jeg faktisk fået ret meget respekt over for de tosser man ser i fjernsynet. De gør noget for tingene, de må arbejde døgnet rundt for at holde interessen for deres person ved lige. Jeg havde ingen ide om hvor svært det er at sælge noget, at finde kunder og at holde deres interesse fanget. Det er faktisk rigtigt svært og som jeg ser det kræver det at man hele tiden er med i kampen. Jeg ved jeg har tabt denne kamp, med små børn og et arbejde på 50 timer+ så er det nu ikke helt dårligt gået. Pengene står i firmaet, det er startet på et budget på 0 kr. Alt er egenudviklet og jeg har lært en masse om købmandsskab, hvordan man handler med udlandet, hvordan det er at sidde en nattetime og lave fakturaer. Det er nu ikke så dårligt endda. Drømmen om at tjene kassen er ved at blegne, det var derfor jeg startede firmaet, jeg ville være rig. Mit mål i panikalderen er at blive millionær inden jeg fylder 50, at have hele millionen på bankkontoen, lige til at hæve, ingen gæld, kun den gode million. Der er 5 år mere at gøre godt med. Om jeg når det er tvivlsomt. Første forsøg synes jeg ikke rigtig har givet gevinst. Nu går jeg bare og lurer på hvad næste forsøg skal være.

Hilsen

Lars

Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

1. Jeg synes du bør arbejde med din opstilling af tekster. Det er simpelthen for uoverskueligt at læse knap 650 ord opstillet på den måde der. Man når at blive ør i knolden inden man er færdig med at læse.

2. Dit indlæg er volapyk.

3. Hvis du tvivler på at du når millionen - så når du den heller ikke. I en alder af 45 år, bør du snart have lært at du ikke får hvad du drømmer om hvis ikke du selv tror på det.

4. Hvad er et forsøg? Igen - du er 45 år, hvorfor vil du "forsøge" med noget? Et forsøg er noget som er kortvarigt, og gerne skulle skabe en form for viden omkring det konkrete projekt. Det er vel ikke det du søger? Du søger at tjene en million på 5 år - udbetalt vel at mærke. Så skal du ikke forsøge noget som helst. Så skal du gå 100% all in på det, og tro på din idé - hvad denne måtte være.

5. Opbygger du en virksomhed ene og alene med målet om at blive millionær, så siger min læselige erfaring mig, at mange fejler. Nogle kan sagtens adskille sine interesser fra sit arbejde/sin virksomhed, og derfor få succes, med at lave noget de ikke interessere sig for - noget siger mig dog, af det er en meget lille brøkdel af iværksættere der kan det.

Jeg ville basere min virksomhed på noget der interesserede mig, så meget at jeg ville lægge enhver time jeg havde til overs dagligt i den. At basere en virksomhed på målet om "det at blive rig" er i min verden ikke ret holdbart, og er i virkeligheden en synkende skyde - med mindre man er en del af den omtalte brøkdel.

Find ud af hvad du interessere dig for - så vil du også finde ud af at det måske er "nemmere" at nå millionen, end du hidtil har oplevet, og erfaret.

Overstående kommer fra en 23-årig knægt (undertegnede), så det kan være det lige skal læses med et gran salt (da min personlige erfaring heller ikke trækker tænder ud) - men mit budskab er klart.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Opgav også at læse det. 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 02:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Påskebryg :

Dit indlæg er volapyk.

Rolig nu, der skal være plads til alle.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Jeg synes bestemt ikke dit indlæg er volapyk. Selvfølgelig kunne det være skrevet på en meget mere letlæselig måde, men budskabet står klart:

Det kan være pissesvært at sælge og ja, realitystjerne er eminente til at holde seernes interesse ved lige.

Jeg er enig med ovenstående i at du skal vælge noget du interesserer dig for, når du vil blive rig. Du behøver ikke at interessere dig for selve produktet, men at være interesseret i dét at starte en forretning op er essentielt. Ellers forsvinder motivationen og derefter energien.

Jeg er selv mor og kan sagtens følge dg med at det kan være svært at få familieliv, job og ny forretning til at hænge sammen. en løsning der virker for mig er at outsource - betale andre for tidsrøvende ting man ikke er så god til. (i mit tilfælde rengøring af mit hjem)

Hvad med at finde en samarbejdspartner, der er god til markedsføring? I kunne dele overskuddet og til gengæld har du mere tid til produktion, regnskab og din familie.

En anden løsning kunne være at tage et kursus i markedsføring. Det er selvfølgelig svært at få passet ind når man har job osv i forvejen, men mon ikke det er dét værd for at opnå drømmen?

Jeg håber du finder en løsning og at du opnår millionerne inden længe :) 

Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rune Gjersvik:

Påskebryg :

Dit indlæg er volapyk.

Rolig nu, der skal være plads til alle.

Mvh. Rune.

Til mit forsvar vil jeg sige at jeg på intet tidspunkt har postuleret og ej heller givet udtryk for at manden ikke er velkommen. Tværtimod har jeg skrevet et noget fyldestgørende indlæg, som forhåbentlig kan hjælpe ham - det havde jeg ikke gjort hvis jeg fandt hans tilstedeværelse irriterende.

Som så meget andet, så er det op til den enkelte person at vurdere om noget er brugbart eller ej. Jeg finder det fantastisk at nogen forstår hvad han skriver, men min manglende intelligents gør altså at jeg må erkende at jeg finder hans indlæg en kende indviklet, og derfor er jeg ikke i stand til at forstå den fulde kontekst. Jeg forsøgte dog - indlægget jeg skrev før må være bevis nok.

Udover det, så vil jeg da naturligvis gerne undskylde til manden, såfremt han føler sig ilde til mode, eller stødt over mit indlæg.

Mvh. Påskebryg.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give "påskebryg" ret i, at det er lidt noget volapyk.

Jeg synes det lugter lidt af at være autogeneret tekst fra en "bot".

Føler jeg sidder og læser et Spin af en hel masse sætning fra Amino.dk taget ud af kontekst og herefter sat sammen.

Jeg ved dette kan lade sig gøre, jeg har set det mange andre steder. Er dette tilfældet, så er det er første gang jeg ser det på Amino.

- Jeg beklager meget hvis jeg tager fejl i det ovenstående, så jeg håber at høre et pip fra trådstarter :) -

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske Amalie der henvises til.

Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var vist en gammel sur mand i går aftes.

At jeg skulle være autogeneret af en bot, håber jeg da ikke. Så er der vist noget jeg er gået glip af.

Men mange tak for jeres svar, når jeg bliver ivrig eller sur, så kan det gå lidt hurtigt og et par linjeskift skulle der nok have været.

Jeg ved selvfølgelig at det kræver hårdt arbejde at stable et firma på benene og man skal være 100% hooked på det.

At have et mål om at blive rig synes jeg ikke er et dårligt mål. Det er en god motivation i sig selv. Når man indser at dette er mit næste mål må man jo gå i gang med at finde ud af hvordan man kommer dertil. Lotto er nok ikke måden, et lønnet arbejde i den lønskala vil kræve rigtig meget held, benarbejde og nogle store rundsave på albuerne.

Da jeg skrev mine første fakturaer og for første gang fik penge ind på kontoen, penge jeg selv havde tjent, var det fantastisk. Startede firmaet ved en tilfældig mulighed som dukkede op. Det med at ville være rig kom senere J

At have mange penge ser jeg som en løsning og en mulighed for at gøre livet lidt nemmere. Lever som mange med hus, to biler, to børn, hund og kat, med den kendsgerning at hver gang indkøbsvognen fyldes, ryger der let en tusindelap op af lommen. Vi mangler ikke noget, men jeg gider ikke altid at skulle begrænse mig.

–Nye skabslåger på badeværelset, nej desværre det er der ikke lige penge til denne måned og heller ikke næste. Det dur bare ikke, når jeg skal have nye skabslåger vil jeg tage telefonen og få nogen til at ordne det hele for mig. Hvor ville det være nemt.

Det jeg egentlig ville skrive et indlæg om, inden jeg blev sur, var at jeg er meget overrasket over hvor svært det er at sælge noget. Kan se herinde at næsten alt drejer sig om SEO, at komme øverst i Google. Noget med at der skal 1000 besøg til før der kommer et salg (efter hvad man nu sælger). Det ser jeg som en uendelig kamp, som jeg skrev, så sker der bare intet som helst når jeg læner mig tilbage.

Men jeg fortsætter nu mit firma, har erkendt at det store bliver det nok ikke til i denne omgang. Men som hobby er det også fint. Det giver mere ro og intet stress. Men den omsætning jeg har haft indtil nu, betyder det ikke så meget om jeg får 1 eller 10 ordrer om måneden.

Som i skriver skal der satses og der skal ofres noget. Min forretningsmodel har helt fra starten været at jeg ikke ville ofre en øre af mine ”egne” penge. Hvis jeg sælger noget, så kan jeg købe mere varelager eller andet der nu er brug for. Det er nok ikke den hurtigste metode, men med familie og det hele er det begrænset hvor meget der skal satses af familieformuen (host). Det med at starte stort op for så at gå konkurs, det er ikke lige mig.

Om ikke andet har jeg lært en masse om hvordan ting foregår i virkeligheden, hvordan man gør og især hvor svært det er at komme ind på markedet. Det kan jeg helt sikkert bruge i min fortsatte jagt på rigdom.

Jeg ved jeg lyder som en idiot der bare vil være rig. Det meste af mit liv har jeg brugt til at holde skindet på næsten, har aldrig haft underskud af betydning på kontoen, levet et stabilt og sikkert liv. Faktisk var mit højeste mål at være lykkelig og blive ved med at være det. Synes denne lykkefølelse og tilfredshed er forsvundet med årene. Der skal noget nyt til. Penge, mange penge.

Nå, nu skal jeg ikke forstyrre med mere volapyk.

Læser det meste der bliver skrevet herinde og jeg synes i er rigtig spændende mennesker med meget gode emner. Det kører lidt i ring med de samme spørgsmål, her er det SEO og tilbud på sider webshops, i landroverklubben er det bremseudluftning der er det helt store emne. Men sådan er det jo.

Knus

Lars

Som ikke er sur i dag.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)