Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 spørgsmål til drift og opstart af virksomhed på nettet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk !

Jeg er ved at starte en hjemmeside, med salg af malerier og andre produkter, de første par år vil jeg ikke momsregistrere mig, da jeg ikke kmmer til at tjene over 50.000. Men jeg har 3 spørgsmål som der ikke er så nemt at finde svar om, på nettet.

- Når jeg laver en virksomhed på nette, skal jeg selvfølgelig betale skat, af det jeg sælger, dog kan jeg trække udgifter fra, men hvis jeg nu har en firma konto, skal jeg så betale skat konstant, eller kan jeg vente, til jeg hiver det antal kroner ud?

- Hvornår skal jeg lave selvangivelse

- Er der Mærkningskrav på lærreder, maling osv, som jeg skal gøre opmærksom på?

Hilsen

Kristian Kviesgaard

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
For to dage siden kørte en lignende forespørgsel - forskellen her er at du ikke moms registrere dig og derfor ikke kan opkræve moms og heller ikke kan trække fra
Alt overskud skal der betales skat af og du skal opgive det på din selvangivelse sammen med din anden indkomst på samme tid

Vælger du derimod at blive moms registreret vil du kunne ligge moms på dine køb og trække moms fra dine køb, samt selvangivelse vil blive flyttet til juli - skat er dog stadig det samme, skal ligges oveni i din indkomst og beskattes

- vil dog give samme råd som i den tidligere streng, kontakt en revisor / regnskabs kyndig og tag evt kurser i regnskab eller betal for en der kender til alle reglerne

Finn

Tilmeldt 22. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Tak for dit svar, jeg kender godt til moms reglerne osv. hvis jeg moms registerede mig, ville jeg skulle betale en masse penge tilbage, fordi jeg skal købe computer, kopimaskine osv. Så det ville ikke kunne gå, når jeg ikke omsætter for mere end jeg gør.

Så jeg ved godt, at jeg kan trække alt fra min indtjening og derefter betale min skat, men jeg kan vel bare hæve pengene engang hvert halve år, og så taste oplysningerne på skat?

 

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg håber du har skrevet forkert - netop når du KØBER PC og diverse udstyr til din forretning / firma, kan det betale sig at være moms registreret, da du så kan få den moms retur du betaler i butikken fra Skat - dvs din PC og andet udstyr pludselig bliver 20% billigere!

Hvad angår din indtjening så er det ligemeget hvornår og hvormeget du hæver, vælger du at kører personligt med og uden momsnummer, så skal du på den almindelige selvangivelse opgive det som indtægt også bliver du beskattet derefter - dette sker kun én gang om året.

En god regel er at gemme ca halvdelen til skattefar - indtægter - minus udgifter - delt med 2 bliver stående til SKAT


Finn

Tilmeldt 22. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er udemærket klar over, at når jeg køber ting til min virksomhed, har jeg mulighed for at trække disse ting fra i moms. Men omvendt Finn

Jeg regner jo ikke med at sælge ret meget, så hvis vi tager et eksempel.´
Skrivebord, Telefon, Computer, Printer, projecktor = 11.000, så kan jeg tage 3200 fra i moms.

Men hvis jeg ikke tjener 3200 det første år, det vil sige, at jeg skal smide 20 procent oveni de vare jeg sælger, hvis ikke, kommer jeg til at skylde en masse penge væk ?
Det moms jeg trækker fra, skal jeg vel sælge for, så hvis det ikke går op, skylder jeg skattefar 3200 ? 

Kristian Kviesgaard 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Nej - det er der du misforstår noget.

Det danske momsvæsen er sådan indrettet at du når du køber for mere end du sælger, så kan du få moms RETUR fra SKAT.

Dvs 11.000,- i indkøb INKL moms - giver et moms fradrag på 2.200,-  (du skal være opmærksom på at der skal ligges 25% moms på fra bunden - men har du beløb med moms, så udgør momsen kun 20% af dette beløb - almen matematik :0))

Sælger du så kun for 5.000,- = du udfakturerer 1.250,- i moms, så når du laver din moms indberetning, så udbetaler SKAT 950,- til din Nem konto.

Dvs - sælger du for mere end du køber (hvilket er det bedste scenarium - så skal du betale til SKAT

Køber du derimod for mere end du sælger (kan også være varelager) - så betaler SKAT til dig.

Finn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

kviesgaard90:
de første par år vil jeg ikke momsregistrere mig, da jeg ikke kmmer til at tjene over 50.000.

Der er noget du har misforstået. Du SKAL moms registreres så snart du kommer til at omsætte for 50.000 kr pr. år, der er altså en stor forskel mellem omsætning og fortjeneste!!

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)