Hej alle aminoer. Jeg lidt med idéen om, at sælge nogle produkter, jeg ville så bare høre om der er en slags "formel" for, hvor meget jeg skal sælge en varer for, i forhold til hvad jeg selv har købt den for, eller har i bare nogle generelle gode råd. mvh Martin |
hvor meget skal jeg tjene?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Men har din leverandør ikke nogle vejl. udsalgspriser, som du evt. kan ligge dig op af? |
// Jesper Skov
Varens indkøbspris + forsendelse (1) + udgifter til salg (hjemmeside, pbs, mv) (2) + forventedet udgifter til rep, support, mv. (3) + din ønskede avance (4) 1 Tænk her også på prisen for at du får varen leveret fra din forhandler. 2 hvis du f.eks. har købt 100.000 toilet børster hjem som du regner med at sælge på et år, tager du dine årsomkostningger for drift af din webshop og dividerer med 100.000 og ganger med 2, på den måde er din webshop tjent hjem bare du får solgt halvdelen af dit varelager ( for den her varegruppe, dvs hvis du gør det samme ved alle varegrupper vil der være en "skjult" fortjeneste her også, eller om du vil en konto til at forbedre shoppen/markedsføring mv) 3 Hvis du sælger toilet børster til 20kr over nettet og det viser sig at en procentdel af dem går i stykker vil du opleve at de fleste af dine kunder smider den ud og køber en ny, der vil dog også være nogen som (retmæssigt) reklamere og forventer at få udbedret fejlen. Hvis vi snakker om toilet børster til 20kr stykket sender du ham bare en nym det er langt det billigste. Du skal derfor ind og vurderer hvor stor en fejlrate du forventer at få, regn den ud i procent og brug så det til at indregne det i prisen. Sælger du f.eks. HIFI udstyr kan det nok ikke betale sig bare at sende en ny...så skal du kigge på at oprette et værksted istedet. 4 din avance er jo så den sjove del af det hele, men kan lave mange sjove ting når man sælger og avancen kan variere rigtig meget. Der er mulighed for at give "køb 2 betal for 1", jeg sælger f.eks. blandt andet webhoteller, og har jeg en kunde som køber 10 webhoteller bruger jeg mindre support tid på ham en jeg gør på 10 kunder med 10 hoteller. Den er nok lidt svær at overføre til toiletbørster, men er det f.eks. IT Hardware kunne den meget nemt overføres. Du kan også indregne i prisen at give rabat, hvis du f.eks. brander dine toilet børster som Luksus børsten, nu med fleksibelt hoved(i bedste tandbørste stil). Så kan du ( i bedste TV Shop stil ) sætte listeprisen til 100kr for en toilet børste og så give 75% til de første 100 kunder og sælge en Toilet børste for 25kr som måske andre steder koster 10kr. Men kunden føler sig heldig over at være blandt de første 100 og få den til 75%s rabat. Ved ikke om det er lovligt men ved at TVShop ofte fortæller de første 2-300 kunder at de er blandt de første hundrede. Nå ... svarede jeg på dit spm? :) |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)