Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er kunden en røver?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg blev kontaktet af en engelsk person, som ønsker at lave en kæmpe order. Problemet er det næsten lyder for godt til at være sandt. Han vil dog betale forud og det hele. Er der nogen der har stået i samme situation, og hvad skal man holde øje med her?

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:08
hej rené,

der er rigtig mange brådne kar derude og specielt i smykke og uremarkedet. jeg havde engang et 18-karats guldur til salg og fik mange henvendelser fra udlandet. men ofte eksisterede de firmaer slet ikke eller jeg skulle sende det til et neutralt firma der skulle modtage pengene fra køberen og uret for derefter at sende uret til køberen og pengene til mig. det viste sig så at dette "neutrale" firma stod i køberens navn! jeg blev heldigvis advaret rettidig på et urforum!

men når pengene er gået ind på din konto og køberen ikke kan hæve dem igen, skulle der ikke være problemer.tal med din bank om kunden kan hæve pengene igen efter de er gået ind!!

klaus    

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 11:10
Hej Klaus

Tak for dit svar. Men hvad nu hvis, at kunden betaler og jeg modtager pengene. Men han aldrig modtager varen, så er jeg jo lidt på den. Men kan det være mit problem? Kan man blive "meldt" et sted?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:15
Bed kunde betale via bankoverførset, og INTET andet. Ikke noget med nogen form for kreditkort.

Hvis kunden betaler via bankoverførsel, kan pengene ikke trækkes tilbage.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 11:16
Hej René

Jeg har ikke selv webshop, men har læst herinde om at man skal være påpasselig med udenlandske checks, ikke at der er et problem, men kan være det.

Hvorfor skulle kunden ikke få varene? Hvis det er så stor en ordre skal den da forsikres!

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:18
Send varen med kurér, og lav en forsikring på den, så burde problemet være løst.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:38
hvis ordren er så stor er der måske flere ordre fra kunden på vej. så ville jeg nok, efter at pengene er gået ind (og låst) selv køre til england for at aflevere varen og lære personen at kende. måske der er et godt samarbejde i vente!

klaus

Fra Viborg.
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:01
Som Dimitri Siger Klaus.

Bankoverførsel og levering af ordren via kurér...

Så har du sikret dig selv så meget som man nu kan i den situation. for det kunne jo være at det er en god stor ny kunde.

men jeg kan også godt forstå hvis du stopper lidt op og syntes at det lugter lidt mærkligt.

MVH: André.

A.Elsborg M.T.S. (Midtjysk Transport Service) www.mts-transport.dk
Fra Viborg.
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:03
Undskyld jeg mente Rene.  ...
A.Elsborg M.T.S. (Midtjysk Transport Service) www.mts-transport.dk
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 13:04
Hej Alle

Tak for jeres svar. Han skriver bl.a. han mangler en god leverandør osv, så det vil jo være lækkert. Bare alt alt for godt til at være sandt. Men hvis jeg modtaget pengene, for sendt varen afsted med forsikring og det hele, så skulle det hele vel være på plads? Vil bare ikke overse noget, da det er en meget stor odre.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)