Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding i Danmark

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at være lidt hård, så tror jeg bare ikke der er nok gode projekter i Danmark.
Men det kan være man kan drive markedet op, ved at tilbyde funding.
Det er bare en lang og hård vej.

Men som nævnt, så er vi igang med et tiltag, hvor investorer kan byde sig til og iværksættere og andre der mangler penge til deres virksomheder og projekter, kan søge dem.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Men som nævnt, så er vi igang med et tiltag, hvor investorer kan byde sig til og iværksættere og andre der mangler penge til deres virksomheder og projekter, kan søge dem.

Bliver interessant at stifte bekendtskab med og se jeres model, for kan jo være det er noget man løbende skal være med til at støtte eller sætte midler til rådighed.

Håber bare det bliver seriøst og ikke en blandet landhandel med alt fra folk der søger penge til 3 domæner og webhosting samt 14 kredkortholder de så kan sælge til deres venner.

 

Køb ren argan olie her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Modellen bliver i starten ret simpel og kom endelig med gode ideer.
I kan se de første spæde skridt her 

Det er lige nu en byggeplads, så intet virker.

Men ideen er at investorer gratis kan fortælle hvor meget de vil investere, om de vil tilbyde lån, eller investere eller begge dele. Så kan de angive brancher der interesserer dem og fortælle lidt om hvem de er og hvad de søger og er gode til. Alt anonymt.

Så kan folk der søger penge, lave en annonce hvor de fortæller om dem selv, hvad de kan og hvad de har brug for. Det kommer til at koste godt 500 kr. vil jeg tro og det betyde at vi slipper for folk der ikke har tænkt sig om og vi får noget omsætning til at drive servicen og Amino for.
Folk er også her anonyme.

Med tiden vil jeg tilføje mulighed for at man på en snart måde kan acceptere hemmeligholdelseserklæringer, så juraen er i orden etc.

Det er pt. tankerne i de store linjer.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Modellen bliver i starten ret simpel og kom endelig med gode ideer.
I kan se de første spæde skridt her 

Det er lige nu en byggeplads, så intet virker.

Men ideen er at investorer gratis kan fortælle hvor meget de vil investere, om de vil tilbyde lån, eller investere eller begge dele. Så kan de angive brancher der interesserer dem og fortælle lidt om hvem de er og hvad de søger og er gode til. Alt anonymt.

Så kan folk der søger penge, lave en annonce hvor de fortæller om dem selv, hvad de kan og hvad de har brug for. Det kommer til at koste godt 500 kr. vil jeg tro og det betyde at vi slipper for folk der ikke har tænkt sig om og vi får noget omsætning til at drive servicen og Amino for.
Folk er også her anonyme.

Med tiden vil jeg tilføje mulighed for at man på en snart måde kan acceptere hemmeligholdelseserklæringer, så juraen er i orden etc.

Det er pt. tankerne i de store linjer.

De bedste hilsner

Martin

Skal nok blive godt, og er godt tilfreds med at det koster 500 at søge kapital.

Næste spæde skridt i Amino Kapital Børs konceptet kunne måske være Amino StartUp som er en abonnementsservice man kan tilmelde sig og betale penge til og der så løbende vælges blandt de projekter der ansøger og Amino StartUp så får en ejerandel i et kapitalselskab og kan via den vej stiller ressurser til rådighed i form af netværk og bestyrelsesmedlemmer indtil projektet kører af sig selv og AminoStartUp frasælger sin andel og penge ryger tilbage i puljen til andre startups.

 

Køb ren argan olie her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er mange muligheder på sigt.
Jeg forsøger dog at holde tingene så simple som muligt.
Jeg har været chef for mange mennesker og nyder det ikke.
Så jeg forsøger at holde Amino så lean som muligt og selvom vi har fordoblet antal besøgende og antal services, så er vi stadigvæk 5 mand på fuld tid og det er jeg stolt af.

Så min fokus ligger på projekter, hvor vi kan levere infrastruktur, inspiration og rammer, mens iværksætterne selv udfylder resten.

Men lad os nu se, det er en spændende ide.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

@Bente 

Jeg vil foreslå at I laver en aminoblog om jeres crowdfundingfirma - og få en masse visninger på den konto

Mange kender jo ikke fænomenet endnu, og mange amino-iværksættere vil nok være frisk på en ny ide som denne måde at skaffe startkapital på.

mvh Flemming

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror, der er masser af gode projekter i Danmark. Der har været en lang række artikler i Computerworld og Comon med, at venturesøgende virksomheder har været nødt til at gå til udlandet. De fleste danske venturekapitalfonde i Danmark er på offenligt støtte og har ikke erfaring med Start-ups. 

Et projekt som crowfunding kunne være redningen for danske virksomheder, som har ideen men mangler kapitalen. Så umiddelbart ville jeg tro, at markedet var større i Danmark end f.eks. Sverige, hvor venturebranchen er meget større og har mere kapital

Jeg deler heller ikke den skepsis der har været fremme omkring kvaliteten af projekter. Det er en markedsplads der skal skabes - når der kommer kapital til et projekt skal det frem i køen og når ingen byder på et projekt, så vil det langsomt falde ud af systemet. Der ligger selvfølgelig en stor opgave i at opbygge templates, så det bliver nemt for virksomhederne at præsentere sig selv. Markedspladsen skal heller ikke give garantier for projekterne, men skal selvfølgelig leverer nogle templates, så køber og sælger kan udarbejde en bindende kontrakt. 

Fra Danmark
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  crowdfunded.dk Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

I øjeblikket lærer jeg af min gode ven Daniel fra FundedByMe i Sverige som er ved at introducere Equity Funding men vi har en udfordring i DK ved beløb under DKK 400.000,- i øjeblikket.

Måske vi kan råbe Ole Sohn og Morten Østergaard op nu må vi se. Crowdcube i UK har stor succes med det i øjeblikket og indenfor EU burde det jo være ens omkring kickstart og Equity funding.

Equipty baserede crowdfunding vil naturligvis bidrage til et sundere iværksætterklima i Danmak men vi skal lige have politikkerne og finansminsteriet overbevist om at det er den rette løsning for at kunne kickstarte iværksætteriet i Danmark.

Iværksætter skatten skal også fjernes i den forbindelse så vi igen kan finde risiko villig kapital på det Danske marked.

I dag er det sådan at der ved investeringer på under DKK 400.000 skal udarbejdes et prospekt som skal godkendes af forskellige myndigheder for at beskytte den “uprofessionelle” investor.

Ved investeringer over DKK 400.000 betegnes investorer som professionelle og derfor skal der ikke udarbejdes prospekter.

Martin - Du skal nok checke juraen for ikke at komme "for" tæt på...Det bliver spændende at se og følge hvad du kommer frem til de næste 2-4 uger

Søren - Stifter af Crowfunded.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren

Du har helt ret, jeg kender ikke reglerne.
Men jeg gør i mine øjne ikke andet end hvad dagbladene har gjort i 100 år med deres Billetmrk. annoncer.
Så jeg går stærkt ud fra at alt er ok.
Er det ikke, så skal jeg sørge for at lave så meget ballade, at reglerne bliver ændret, tro mig!

De bedste hilsner

Martin

 

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Side 3 ud af 6 (57 indlæg)