Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statsstøtte alá kontanthjælp.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bekendt som til daglig er førtidspensionist, og ved siden af det har han et anpartsselskab som tjener godt, - jeg skal ikke kunne sige om han har det i sit eget navn eller låner sin fars. Nå men, han sidder og underbyder alle andre fordi han jo får nok penge at leve for et andet sted fra. Dette er bare ét af problemerne. Hvis man får dækket sine leveomkostninger af en overførselsindkomst er man måske også mere tilbøjelig til at sænke prisen, i forhold til dem som faktisk lever af det de laver. Andre måder at udnytte det på, kunne være, at tage en lille ferie, slappe af, eller andet, mens man har en virksomhed som man ikke behøver at leve af... Så det er nok meget godt, at statens grænse for at kaste om sig med penge, faktisk stopper et sted...

Der nok ikke andet for, end at få nogen penge igennem kassesystemet hurtigt, eller få et job ved siden af virksomheden.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:19

Jess,

Der er intet skævt.

Du afslutter en ungdomsuddannelse og er derfor ikke længere berettiget til at modtage SU. Derefter vil du gerne risikofrit starte en virksomhed, mens skatteyderne betaler for din forsørgelse. Du tror andre får kontanthjælp for at lave ingenting, men sådan er det ikke. Unge på din alder bliver (skal) straksaktiveres, så de motiveres til at komme i job eller starte en videregående uddannelse - det gælder naturligvis også dé af dem, der siger de er igang med at starte en virksomhed. Der er derudover lovgivning på vej, som sikrer at unge, som dig, maksimalt får udbetalt kontanthjælp svarende til hvad de kan få i SU.

Mit råd til dig er, at du glemmer alt om mulighederne for offentlig forsørgelse, da de ikke eksisterer i den form du kunne ønske. Du kan i stedet tilmelde dig en videregående uddannelse, hvilket igen giver dig SU. I din fritid kan du så starte virksomhed.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34

Hej Jesper.

Jeg kan fornemme at du tilhører den gruppe af folk, der ikke vil havde gang i landet.

Det er måske korrekt, at unge skal aktiveres, men jeg er af den overbevisning, at vi pt ikke kan uddanne os ud af hullet, som vi har gravet os ned i.

Uddannelser har ødelagt systemet, vi får en masse uddannelser, bare for at få dem. At vi så kunstigt holder en sindsyg timeløn oppe, glemmer i alle. 
At benægte hjælp til folk som starter virksomhed er også helt iorden, men så hold grabberne for de skattepenge som de gerne vil havde.
Det hænger jo ikke sammen, og er skyld i at flere og flere unge pakker tasken og tager udenlands. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 21:35

kpauner:
Hvis du hopper du dagpenge så kan du snakke med din a-kasse om evt. opstart af firma.

Jess kan ikke 'hoppe på dagpenge', da det kræver 12 måneders betalt medlemsskab af en a-kasse først.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:42

Jess Vinsteen:

Hej Jesper.

Jeg kan fornemme at du tilhører den gruppe af folk, der ikke vil havde gang i landet.

Jeg må indrømme at denne udtagelse virker som en direkte rød klud i mine øjne. Jeg tror ikke det er det Jesper mener når kritisere dig. Han mener nok bare som så mange andre at vis du vil høste frugten så må du også gøre arbejdet og en del af det er at tjene pengene til at starte.

Uddannelse er grunden til at vi kan tjene så mange penge som vi trods alt gør i dk men pt. bruger vi bare lidt for mange penge på at uddanne folk til det forkerte. Der er massere af job der er bare næsten ingen af de arbejdsøse der har kompetencerne til at tage jobbene.

At vi ikke belønner dem der gør en ekstra indsats fordi alt bliver spist i skat og afgifter er et problem men det er dobbeltmoralsk at man så med den anden hånd prøver at indkassere.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56

Hej.

Jeg beklager lidt at jeg kom med den udtale, men det er lidt min mening.

Jeg mener at vi i danmark er begyndt at få en klasse der vil afskaffe alle støtter og en klasse der vil beholde alle støtter.

Personligt tilhører jeg ingen af dem, men jeg har et par punkter.

Jeg mener at når jeg skal betale stor skat af overskuddet har jeg også krav på at blive hjulpet igang, man kan ikke spise med ved bordet, hvis man ikke hjælper til ved madlavningen, så simpelt er det. Var det ikke tilfældet at de skulle spise med, kunne jeg godt leve af det.

Dernæst kommer der alle disse fine fradrag, og min påstand er som nogle andres. Fradrag er kun lavet for at folk kan undgå at betale. Drop de fradrag eller drop skat og afgifter i den grad som det er nu.

Nu når vi er ved det politiske, har jeg lige afleveret momsregnskab næsten, og det er lidt komisk at man bruger så meget tid på at indkræve importmoms, for derefter at tilbage betale den moms, som er bundet i lager.

Men for at holde mig til mit eget emne, forstår jeg stadig ikke at man ikke i Danmark, gør mere for at få folk i gang med at danne virksomheder. I stedet for alle mullige andre idéer. Så benyt nogle penge som de alligevel skulle bruge på kontant hjælp, til at starte folk.
Jeg mener ikke jeg behøver 12000 kr om måneden, men 2800 eller lign. så kan man få det til at gå rundt på hjemmefronten. 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:35

Ok lad mig gøre det helt klart jeg ønsker ikke at afskaffe alt støtte. For mig at se er der 2 grupper der modtager støtte i dag. Den første gruppe er dem der har brug for det. Det er i min bog handikappede, psykisk syge, udsatte bør og udsatte ældre. Der er mange af disse der ikke får den hjælp de behøver og det er på grund af vi bruger ressourcerne på gruppe 2. Gruppe 2 er folk der kan finde et arbejde eller får støtte til at opretholde et job som ikke er nødvendigt. Det eneste denne støtte gør er at gøre os fattigere så vi ikke har råd til at hjælpe den første gruppe. I denne gruppe finder vi mange arbejdsløse, den store del af dansk industri der er på støtten (landbruget, den grønne sektor samt mange flere) og ja så kan jeg læse mig til at du gerne vil til at tilhøre denne gruppe. Jeg vil stille dig det spørgsmål. Tror du det er sundt for en sektor at modtage støtte fra det offentlige? Landbruget er nogen af dem der modtager mest og det eneste det har gjort er at pumpe priserne på jord kunstigt op så de landmænd der gik på pension blev rige mens unge landmænd måtte gældsætte sig for gigantiske millionbeløb og er nu ved at gå konkurs under renteudgifter. Sandheden er at brancher hvor politikerne blander sig for meget være det med regler eller støtte har en tendens til at klare sig dårligt. En iværksætterstøtte som du taler om vil få unge til at droppe at uddanne sige til de rigtige ting og så bruge tiden på at starte ligegyldige virksomheder der ikke kommer til at tjene penge nok til at det kan betale sig.

Nu kender jeg politikere (sidder selv med økonomisk og erhvervspolitik i et ungdomsparti og kender folk fra folketinget) og folk i den del af verden elsker at lave regler for indberetninger og alt muligt andet. Det eneste du vil opnå hvis vi lavede en sådan støtte som du efterlyser er at du så skal bruge 50 timer om måneden på at lave indberetninger så staten er sikker på at de eksempelvis 2800 kr går til at starte et "godt" firma. Vis du kun mangler den slags penge så få et arbejde 1 dag om ugen som pikolie gerne i en eller anden virksomhed. Så lære du også en masse ting som du med garanti kan bruge når din virksomhed begynder at få succes. Det er bedre for dit firma, for Danmark, for dig og for den virksomhed der får en dedikeret ung mand til at hjælpe den travle chef. Det er det alle andre gør i din situation.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 12:09

Jess Vinsteen:

Jeg beklager lidt at jeg kom med den udtale, men det er lidt min mening.

Alt i orden, men du startede med at spørge om du skulle afvikle dit cvr-nummer for at få kontanthjælp. Det er så 2.800 kroner om måneden du efterlyser, så jeg går ud fra du er hjemmeboende. Beløbet svarer ikke engang til en ugentlig arbejdsdag i et fritidsjob og hvis du samtidigt bor gratis hos dine forældre støtter de dig allerede med cirka 5.000 om måneden efter skat.

Jeg går ud fra dine forældre ønsker du skal tage en uddannelse? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19

Jeg takker for svarene. :)

Det er korrekt at jeg er hjemmeboende, men 2800 kr, skulle ikke være hele leve grundlaget. Det betyder altså, at resten skal komme fra virksomheden.
Jeg giver som udgangspunkt folk ret i at støtte og så videre er en skændsel, og ja det er det. Men vi har et punkt hvor nogle får støtten, og andre gør ikke. De skaber det modsatte af hvad de siger, ulighed.

Lad os lukke denne debat:
1. Har man virksomhed er man kun sin egen røv, og staten der spiser med ved bordet.
2. Statstøtte, ødelægger konkurrence delen af samfundet.

Nej, mine forældre jubler ikke over uddannelser. :-) 

Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 50
Fra  Golfbasen Skrevet kl. 22:29

Et af mine yndlings mottoer er "Selv i ordbogen kommer arbejde før succés" ..

Jeg læser en professionsbachelor i bygningskonstruktion, imens jeg er ved at starte virksomhed op. Godt nok har jeg en god opsparing fra da jeg var under uddannelse som tømrer, men jeg kunne aldrig finde på at låne penge, eller bede om støtte fra andre. For så som de andre siger risikofrit forsøge at få en god indtjening for andres penge.

Ville det ikke være den fedeste følelse, selv at have startet noget op fra bunden med dine selvtjente penge? Og så om 5-10 år kunne sidde og nyde din succés og tænke tilbage på, at du klarede den uden andres hjælp? - Det er i hvert fald den drøm jeg jagter :-)!

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)