Ja, det er fint på papiret, men det står overhovedet ikke mål med virkeligheden. Det er hverken motiverende og stimulerende og det indrømmer kommunen også blankt når man forholder dem til det. Get busy living or Get busy dying. På kontanthjælp er man i gang med det sidste, det er simpelthen dødens pølse. Men det er selvfølgelig en motivationsfaktor, at når man først kommer væk fra det, så vil man hellere cutte det hele end tilbage dertil igen. Jeg taler af personlig erfaring og ud fra hvad andre har oplevet, og det siger i min bog, en del mere om de faktiske forhold, end hvad der lige står på en hjemmeside.
Det er egentlig meget enkelt.
Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.
Ja, det er fint på papiret, men det står overhovedet ikke mål med virkeligheden. Det er hverken motiverende og stimulerende og det indrømmer kommunen også blankt når man forholder dem til det. Get busy living or Get busy dying. På kontanthjælp er man i gang med det sidste, det er simpelthen dødens pølse. Men det er selvfølgelig en motivationsfaktor, at når man først kommer væk fra det, så vil man hellere cutte det hele end tilbage dertil igen. Jeg taler af personlig erfaring og ud fra hvad andre har oplevet, og det siger i min bog, en del mere om de faktiske forhold, end hvad der lige står på en hjemmeside.
Jeg synes godt nok også du er hård!!! han laver en tråd og spørger om han kan få støtte af en art, hvilket jeg selv synes er et relavant spørgsmål...og så udråber du ham som samfundsnasser !!! :( Det synes jeg absolut ikke at du kan være bekendt!!! sådan nogen kommentarer til folk gør det at jeg ikke har lyst til at skrive en tråd herinde, hvis man bliver svaret på den måde. vh anni
Jeg synes godt nok også du er hård!!! han laver en tråd og spørger om han kan få støtte af en art, hvilket jeg selv synes er et relavant spørgsmål...og så udråber du ham som samfundsnasser !!! :( Det synes jeg absolut ikke at du kan være bekendt!!! sådan nogen kommentarer til folk gør det at jeg ikke har lyst til at skrive en tråd herinde, hvis man bliver svaret på den måde. vh anni
For at være ærlig så syndes jeg ikke at den var hård. Hvis du giver den som iværksætter så tager du en risiko men du kan i den grad også blive belønnet for den hvis du er dygtig. Jeg kan ikke helt se hvorfor statens penge skal risikeres bare fordi han ikke selv har nogen at lægge på bordet. For mig at se er den slags tænkning en klientgørelse af sig selv som er farlig og som nok er den største risiko mod at lykkedes som iværksætter. Det er ikke statens opgave at hjælpe ham med at starte en virksomhed, det er hans egen, og hans ALENE!
Og til det tidligere indlæg hvor der blev spurt om jeg har firma: JA det har jeg og jeg startede med 0 kr på lommen.
For at være ærlig så syndes jeg ikke at den var hård. Hvis du giver den som iværksætter så tager du en risiko men du kan i den grad også blive belønnet for den hvis du er dygtig. Jeg kan ikke helt se hvorfor statens penge skal risikeres bare fordi han ikke selv har nogen at lægge på bordet. For mig at se er den slags tænkning en klientgørelse af sig selv som er farlig og som nok er den største risiko mod at lykkedes som iværksætter. Det er ikke statens opgave at hjælpe ham med at starte en virksomhed, det er hans egen, og hans ALENE!
Og til det tidligere indlæg hvor der blev spurt om jeg har firma: JA det har jeg og jeg startede med 0 kr på lommen.
jeg synes bare at man skal have lov at stille et spørgsmål uden man bliver udråbt som samfundsnasser... der var da engang noget hvor man ku få noget støtte... jeg synes bare at istedet for at give et svar på spørgsmålet...var der flere der skrev han ikke gad arbejde osv. det kan da godt være det er mig der har misforstået amino...men troede det var et sted hvor man skulle hjælpe hinanden
Anni. Jeg tror enlig ikke det er spørgsmålet der sendte denne debat af sporet men svaret der kom fra spørger da jeg oplyste ham om svaret såvel som det der fra politisk side mig forstået er begrundelsen (som jeg i øvrigt deler). Hans svar bære præg af en kræverkultur som for mig at se er ved at ødelægge dette land fuldstændig. Hvis du ikke har penge til at starte en virksomhed og ikke kan skaffe dem ved at rejse kapital hvilket der jo er mulighed for op til flere steder så skal man enten finde sig et job og tjene penge eller man skal konstatere at det projekt man har ikke er godt nok. Det er ALDRIG statens opgave at give dig muligheder for at starte en virksomhed den skal kun sørge for at folk følger reglerne og så ellers blande sig uden om hvem der sælger hvad til hvem. Hvis du er ressourcestærk nok til at starte en virksomhed burde du også kunne finde dig et arbejde. Hvis du kan finde et arbejde så bør du gøre det så staten ikke skal forsøge dig. Hvis du ikke kan få et arbejde mener jeg bestemt at staten skal hjælpe dig sådan at du bliver istand til det. Hvis du er i stand til at få et arbejde kan du også blive istand til at starte et firma men det er dit eget ansvar.
Jeg syndes ikke der er noget galt med at ruske lidt op i folk når de begynder at få underlige ideer. Jeg tror faktisk at denne tankegang er direkte skadeligt for spørgers projekt. Jeg har selv fundet ud af at man bliver forbløffende resursefuld når man står og stirrer ned i afgrunden og jeg har prøvet det et par gange og det virker vær gang. (Det var det der gjorde at jeg startede med at lave en virksomhed som faktisk tjente penge!) Hvis staten altid holder hånden under dig ved at betale dig penge så er afgrunden ikke så dyb og så er kreativiteten og drivet tilsvarende mindre.
Jeg har været lidt fraværende, grundet travlhed. Men det jeg vender tilbage til er jo helt skævt. Jeg er ikke ude på at nasse af samfundet, men set i lyset af den optik som giver folk der ikke arbejder penge. Kunne de penge man forbruger på unge der går og nasser på samfundet, måske også bruges på unge som forsøger at starte en arbejdsplads (virksomhed). Det er lidt et problem, at man giver unge der intet laver kontanthjælp, for derimod at fratage dem der forsøger noget nyt alt. Giv dem en balast til at give slip. Kommer virksomheden op og stå tjener staten masser af skattekroner. Vælter virksomheden, er der ingen skade sket, ingen gældslernæring eller lign. OG staten har forsøgt at få en virksomhed op at kører, det kostede så det samme som hvis man ikke havde lavet noget.
Hvis du hopper du dagpenge så kan du snakke med din a-kasse om evt. opstart af firma. Men bid mærke i at du så ikke får hele dagpenge perioden til rådighed. Og at tiden du bruger på virksomheden skal modregnes i dine dagpenge. Og nej, du kan ikke bare sige, "jamen jeg gør det efter jobsøgning".
Uanset hvor åndsvagt det end er, så er reglerne så kringlede at komme igennem, når man prøver at drive virksomhed på samme tid som man modtager offentlig ydelser at det er bedst bare at få afviklet firmaet.
Ærlig talt er utrolig dårligt system, men det er nu som det er. a-kasser er tilpasset lønmodtagere, også må vi andre der sigter lidt anderledes bare tilpasse os. Bevares at være lønmodtager er fint, men har man kræfterne efter jobsøgningen at vedligeholde sit firma, burde man også kunne det uden at blive straffet. Men det besides the point.