Hej Aminoer. :-)
|
Har du overhovedet søgt arbejde?
Hej Aminoer. :-)
|
Du får ikke kontanthjælp/dagpenge før dit firma er lukket 100% da du ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet hvis du har eget firma. Er det så underligt at vi ikke giver kontanthjælp til folk der kan klare sig selv (som man burde kunne med eget firma.) |
Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com
Hej og tak for svarene, selvom jeg ikke rigtig kan bruge dem. Ja Asger. Jeg har ikke lige kigget på din status om hvorvidt du har firma eller ej. Men jeg vover stadig den påstand at det er de færeste der kan tjene til dagen og vejen, med eget firma de første par måneder. |
Det handler i og for sig om formuereglerne og deri indgår at du ikke kan få statsstøtte hvis du er selvstændig. Kontanthjælp skulle gerne betragtes som sidste udvej, så hvis du selv har en mulighed for at tjene penge, så er det ikke noget du kan få, nej. Det handler ikke om hvorvidt man laver noget fornuftigt, men hvorvidt du virkelig har brug for pengene. |
Det er egentlig meget enkelt.
Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.
Få dig dog et arbejde i stedet for at nasse på samfundet. Det er kraftedme for meget at man direkte bare hopper på offentlig forsøgelse. Skriv en ordentlig ansøgning og ansøg de rette steder. Sværere er det sgu ikke. Og ja. Jeg ved godt at der er krise osv., men det lyder ikke som at du overhovedet har ansøgt nogle steder. |
Det er rigtigt. Derfor laver man firma i sin fritid efter sit arbejde indtil man kan leve af det.
Hvis folkene på kommunen ellers passer deres arbejde får du masser at lave i aktivering. Havearbejde for pensionister og den slags. Der er også mere kreative ting og selvom det omtalte tilbud er ophørt, er jeg sikker på der er tilbud (som det kaldes) der kan motivere en sund og rask ung mand som dig. |
Folkeafstemning om Patentdomstolen
Hej aminoer. |
Buhuu. Jeg går i skole, har 2 jobs, er politisk aktiv og har egen virksomhed. Og jeg betaler helvede meget i moms, skat og alverdens afgifter, for at staten skal give penge til en anden ung dreng ikke gider at arbejde. Du må undskylde at min tone er lidt hård, men jeg håber virkelig at du tager dig sammen og får et arbejde. |