Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har bygget nyt hus?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Der er allerede givet en række gode råd, bl.a. omkring lokalplan, garantiordninger m.m..

Hvis du ikke kender til byggeri - og ikke kender det jura - så er det gode råd, at søge hjælp både før, under og efter byggefasen.

Inden byggeri og grundkøb hjælp til at kigge kontrakter, lokalplaner, kommunalplaner, servitutter, byggelinier osv. igennem. I forhold til byggekontrakt/entreprisekontrakt ER det muligt at få garanti. De fleste typehusfirmaer tilbyder som standard "nyhys-garanti". Denne er ikke meget bevendt og sikre dig kun i ringe omfang. Dette forhold kan forhandles hos de fleste seriøse byggefirmaer.

Under byggeriet til at holde håndværkerne i ørene og sikre, at du ikke betaler for mere end du har fået. Dette er ekstremt vigtigt! Byggefirmaet kan gå konkurs midt i byggeriet og har du betalt for mere end du har fået, så bliver det en meget dyr omgang for jer. Sker dette skal du antage et nyt byggefirma til færdiggørelse - og det vil koste ekstra!

Og efter byggeriet til at tjekke hele huset efter i sømmene. Der vil være fejl - ligegyldigt hvilket firma du antager (uundgåeligt). Det vigtigste i den forbindelse er at få ordentlige aftaler om udbedring af disse fejl. Dvs. tidsfrist - og hvordan.

Ansæt en uafhængig rådgiver til at hjælpe jer igennem det hele. Omkostningerne tjener du let ind i form af bedre aftaler, bedre byggeri og et bedre slutprodukt.

Michael C 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:32

Hej alle sammen.

Så er jeg tilbage igen, og ville lige opdatere tråden lidt, med de ting som vi har fundet frem tid indtil videre.

Er nu i den situation, at vi også godt kunne tænke os at se på træhuse. Er der nogen som kender virksomheder som bygger disse, eller kender personer som har fået bygget træhus?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:43
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

hej anders som udgangspunkt kan man jo aldrig stole 100% på nogen.

det der er med de store firmaer som hus compagniet eurodanhuse lind & risør og hvad de ellers hedder er at det er en flok direktører i jakkesæt som tænker omsætning og overskud og ik ved hvad det vil sige at stikke en skovl i jorden.

jeg synes personligt man skal finde en mindre entreprenør som man måske har hørt om igennem venner og bekente til at bygge sit hus de har mange gange en masse "venner" som er elektrikker murer tømmer osv til at hjælpe med en hoved entreprise. og så ligger de som udgangspunkt mere stolthed i deres arbejde.

Er selv udlært struktør på dansk jord og betoner og har haft eget firma i 5 år om man bruger mere tid på sådan nogle opgaver end da man var ansat 37 timer.

personligt ville jeg heller ik vælge et type hus det bor alle andre jo os i.

håber du fik lidt svar på dit spørgsmål ellers skriver du bare

mvh Søren Kristoffersen

Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:08

Hej Anders.

Jeg driver et mindre hus firma hvor vi fokusere på lavenergi og huse helt uden varme regning.

Nu skriver du at du kunne tænke dig et træhus, jeg er ved at ligge sidste hånd på et træhus i birkerød, som vi skal bruge som fremvisningshus, dette er du meget velkommen til at komme op og få en rundvisning i.

jeg mener du burde over veje at bygge lavenergi, da dette har mange fordelle, som indeklima, lav eller slet ingen varme regning, beregninger viser faktisk at man over 30år, som man jo typisk låner pengene over, kan spare over 900.000, kr på varme ved at bygge sådan et hus og de penge man man jo bruge på noget meget mere spændene end varme!

Hos os for du ikke et "type hus" men et hus tegnet helt som du gerne vil have det.

Se mere på www.jmbyg-montage.dk

Vi er igang med at skifte navn til møllerhuse og har lige fået vores ny hjemme side op at køre, se den på www.mollerhuse.dk

Venligst

Jesper møller

tlf 22 32 11 81

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)