Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har bygget nyt hus?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er stærkt i gang med at finde ud af, hvilken virksomhed som skal have min tillid, til at opfører et nyt hus på en grund på 1394 m2. Er der nogen herindefra som har erfaringer med fx HusCompagniet, Eurodanhuse eller andre?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Det kommer an på hvilket hus du/i ønsker jer

typehus, individuelt hus, lavengergi, træ sten, eller begge

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi leder mere efter andres erfaringer i første omgang :) Men tak!

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kender en hvis forældre fik bygget af hus companiet.. Alt hvad de skulle have lavet som ikke var planlagt kostede en ond arm. De ville ha andre fliser, selvom de kunne få 50% ved feks stark, så skulle de gå ud fra listeprisen også scorede huscompagniet rabatten.. Så det er sådan noget du skal regne med.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :)

Prisen snakker vi ikke om endnu, men mere om byggefirmaerne overholder tidsfrister, kontrakter osv. Vi har fået lang prisliste fra forskellige firmaer, og har tilvalgt og fravalgt nogle ting, så det bliver som vi gerne vil have det. Mangler bare andres erfaringer omkring service og levering.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det man kan siger om typehus firma , som regel, de bygger efter et koncept, alt hvad der er udover den koster næsten altid meget ekstra , skal du have noget mindre lavet, er det der bliver trukket fra næsten ingen ting.Døre vinduer, køkken, gulve m.m har du faktisk ikke noge valg på leverandør. De større typehus firma bygger altid med underentreprenør, så kvaliteten kan godt være svingende. De overholder selvfølge afleveringstiden, for de laver selv kontrakten du skal underskrive 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi byggede hus for 4 år siden. Vi var rundt til mange forskellige byggeudstillinger - her kan du faktisk godt tjekke kvaliteten, for selv om det er udstillingshuse og kvalitet og finish burde være i top, så er det langt fra altid tilfældet. Vi holdt møde med Frydkjær, Jely Huse og et mere (har lige glemt hvad de hedder). Det kostede nærmest spidsen af en jetjager at afvige (også selv om vi vidste, der var nogle ting vi med sikkerhed ville have lavet om, inden vi gik i gang).

Vi endte med at opsøge et lokalt byggefirma i Randers, som tegnede huset lige som vi ville have det - med de tilpasninger, de andre tog en formue for - og vi endte med betale over ½ mio. under det tilbud vi fik fra Jely Huse - der ellers var dem, der kom tættest på at kunne opfylde vores krav. Vi flyttede ind en uge efter huset oprindeligt var lovet færdigt. En anden fordel ved det lokale firma var også, at kontrakten ikke var nær så stringent som typehusfirmaernes (som sikrer sig selv i hoved og bagdel).

Held og lykke med projektet - I kan godt glæde jer, det er fantastisk at bygge "selv" :-)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders.

Har selv været byggebranchen så husk det der står i tilbuddet er det du får, alt andet koster x-tra, de store firmaer som du har nævnt er gode firmaer med godt ry, men indhent flere tilbud, også fra mindre virksomheder der kan være rigtig mange penge at spare, men undersøg om de er med byg garantiordningen, og ring selv til byg for at høre om de med. Der er desværre nogle rådne æbler i den branche, som udgiver sig for at være med i ordningen, så de 5 min ved telefonen kan spare dig for mange penge, hvis du har været uheldig at møde en af dem.

Venlig hilsen Joe

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Byg garanti gælder ikke ved nybygget hus,den gælder for mindre tilbygninger og ombygninger

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min søster og hendes mand + et vennepar har inden for det sidste år bygget hus med huscompaniget. 

Begge huse har været færdige til tiden. Eventuelle mangler er blevet udbedret uden problemer og med det samme.

Og selvom jeg er selvstændig tømrer og egentlig gerne ville kunne sige at de huse jeg bygger er af væsentlig bedre kvalitet, så må jeg indrømme at kvaliteten af husene er rigtig fine. Du får hvad du betaler for.

Kan iøvrigt se at du er fra hjortshøj. Begge huse er bygget i Århusområdet, henholdsvis Viby og Trige.

Hvis du er interesseret tror jeg godt det kan lade sig gøre, at du kan snakke med dem omkring deres oplevelse i forhold til byggeriet. Smid mig en PB hvis jeg skal formidle kontakt til dem.

Til sidst vil jeg bare sige, at jeg da synes du skal overveje at få bygget et bæredygtigt hus med grønt tag :-)

I såfald kan jeg anbefale et dygtigt tømrerfirma fra Horsens - www.andersbruun.dk

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)