Hej alle!, Prøver igen: Jeg skal oprette en enkeltmandsvirksomhed for min forlovede i hendes navn selvfølgelig. Hun vil stå som ejer og jeg vil føre regnskab og sørge for at indberette kvartalsvis?, indtil jeg kan finde en revisor som kan sørge for at det hele står som det skal. Hun vil sælge teater forestillinger til børnehaver, skoler, private o.s.v. og da mange nok er offentlige så skal vi vel momsregistere firmaet? 1. I oprettelsen skal man vælge punkt 8, 9, 10, 11 eller 12 for at komme videre, så er her problemet, enten skal man vælge moms registrering selvom vi ikke kommer over 50.000kr på 12 måneder eller også skal man vælge lønsum (det kender jeg ikke så det vil jeg gerne have lidt hjælp til at forstå hvis det er det vi skal vælge). 2. Når det så er oprettet går jeg ud fra at fra firmaets første dag (start for regnskab, at jeg samler boner o.s.v. og skriver udgifts bilag og skriver det ind i regneark som en revisor så kan gennemgå. Hun vil engang imellem skulle have lidt penge fra firmaet (hvordan gør man det) og hvis hun får en hjælper som måske også skal have lidt (hvordan tager man det ud til personen?, skal der betales skat af de penge på en måde eller hvordan?
|
Har du brug for en revisor, men leder efter det bedste tilbud? Så lad Ageras give dig 3 gode og uforpligtende tilbud lige her!