Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af enkeltmandsvirksomhed -hjælp til registrering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!,

Prøver igen:

Jeg skal oprette en enkeltmandsvirksomhed for min forlovede i hendes navn selvfølgelig.

Hun vil stå som ejer og jeg vil føre regnskab og sørge for at indberette kvartalsvis?, indtil jeg kan finde en revisor som kan sørge for at det hele står som det skal.

Hun vil sælge teater forestillinger til børnehaver, skoler, private o.s.v. og da mange nok er offentlige så skal vi vel momsregistere firmaet?

1. I oprettelsen skal man vælge punkt 8, 9, 10, 11 eller 12 for at komme videre, så er her problemet, enten skal man vælge moms registrering selvom vi ikke kommer over 50.000kr på 12 måneder eller også skal man vælge lønsum (det kender jeg ikke så det vil jeg gerne have lidt hjælp til at forstå hvis det er det vi skal vælge).

2. Når det så er oprettet går jeg ud fra at fra firmaets første dag (start for regnskab, at jeg samler boner o.s.v. og skriver udgifts bilag og skriver det ind i regneark som en revisor så kan gennemgå.

Hun vil engang imellem skulle have lidt penge fra firmaet (hvordan gør man det) og hvis hun får en hjælper som måske også skal have lidt (hvordan tager man det ud til personen?, skal der betales skat af de penge på en måde eller hvordan?

 

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for en revisor, men leder efter det bedste tilbud? Så lad Ageras give dig 3 gode og uforpligtende tilbud lige her

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenx:
1. I oprettelsen skal man vælge punkt 8, 9, 10, 11 eller 12 for at komme videre, så er her problemet, enten skal man vælge moms registrering selvom vi ikke kommer over 50.000kr på 12 måneder eller også skal man vælge lønsum (det kender jeg ikke så det vil jeg gerne have lidt hjælp til at forstå hvis det er det vi skal vælge).

Skal du have et CVR-nummer (momsregisteret) siger du også ja tak til at føre moms.

Selvom du tjener under 50.000 på et år, eller hvis det er hvad du forventer, skal du stadig føre moms, hvis du altså vil have et cvr-nummer :)

Mortenx:
2. Når det så er oprettet går jeg ud fra at fra firmaets første dag (start for regnskab, at jeg samler boner o.s.v. og skriver udgifts bilag og skriver det ind i regneark som en revisor så kan gennemgå.

Jep. du har dog ikke revisorpligt hvis ikke din omsætning er større.

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Men for at komme videre og blive færdig med registrering af firma skal jeg vælge enten at blive moms registereret eller vælge noget andet!,

Vi snakker 1 person som måske får hjælper på som skal betales pr forestilling ikke noget fast beløb, så jeg ved stadig ikke hvad jeg skal vælge, hun sælger forestillingerne til skoler, biblioteker o.s.v. kommer ikke over 50.000 på et år og skal selv have lidt løn engang imellem.

Så hvad vælger man for at komme videre med registrering ?

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal det være momsregistrering (selvom hun ikke kommer over 50.000 skal hun stadig registreres og afregne moms HVIS hun vil have et CVR-nummer)

Men hensyn til løn, så udbetaler man ikke løn til dig selv i en enkeltmandsvirksomhed, men overskud.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)