Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarb ikke lavet noget i 5 uger-fagforening kræver 3 g-dage og 14 dages løn, i modsætning t kontrakt

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

flejen:

Ja, det har du faktisk ret i. Medarb har "glemt" at informere fagforeningen om, at han faktisk har fået den lønseddel. Nu er den så sendt til hans fagforening også. Jeg må indrømme, at jeg ikke havde forudset, at han så forudsætligt modarbejdede en løsning.

Sådan er det altid... En tidligere medarbejder, som evt er sur, vil på ingen måde hjælpe dig, nærmest tværtimod...

flejen:

Medarb har nu ikke været helt overladt til sig selv, da jeg først var der ca 1,5 uge og derefter var der så den "gamle" medarb også. Der er det jo bare, at han har brugt tiden på fagforenings agitation, som han så efterhånden har fået den anden medarb med på. Og deraf holdningen - vi må gerne bruge tiden på musikvideoer fra youtube, "når bare der ingen kunder er"

1½ uges oplæring og derefter overladt til en anden medarbejder, som måske ik har lederevnerne kunne det tyde på. Det er måske heller ik verdens smarteste ide...
I mange virksomheder arbejder ejeren og medarbejderne ik sammen. Ejeren har en passion og interesse i firmaet, fordi han/hun er ejer, mens nogle medarbejdere kun er der, så de kan få en løncheck til den første. Og noget tyder på, at du har fået fat i den sidste type ansatte desværre... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tror desvaerre ogsaa at du har helt ret der i begge tilfaelde. Jeg har jo faktisk selv udvalgt ham blandt rigtig mange (over 100 - da 180kr i timen + feriepenge jo er en saerdeles god loen for butiksomraadet ) og som udgangspunkt tror jeg paa det bedste i mennesker. Men der har jeg aabenbart vaeret naiv

Og ja noget kunne tyde paa at den anden medarb maaske ikke har saa meget lederevner  - muligvis - det troede jeg egentlig heller ikke var noedvendigt - (eller at lederevnerne mest er i retning af at blive ledt ; af fagforeningsagitationen - i dette tilfaelde i hvert fald )

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Som arbejdsgiver har man pligter overfor den ansatte. En af de pligter er af have kendskab til lovgivningen og reglerne omkring ansættelsesforhold.

Helt enig.

Jeg kan godt sætte mig ind i at det er vildt frustrerende at skulle udbetale ekstra løn til en medarbejder som du ikke føler har været sin løn værd, men det er din egen skyld fordi du ikke har undersøgt lovgivningen inden du lavede en kontrakt med vedkommende. Så i stedet for at rette din vrede mod fagforeningen og medarbejderen, så er du nødt til at indse at du har lavet en fejl. Så giv dig selv en omgang skældud og en kindhest fordi du ikke undersøgte lovgivningen inden du skrev kontrakt, og betal ham de penge som loven kræver. For de skal nok få dem fra dig, og det bliver kun dyrere hvis du vil tage den helt til retten.

Alternativt kan du selvfølgelig også søge hjælp hos en advokat, men det koster også penge. Og tid. (Og dermed flere penge)

Hvad vil du helst bruge din tid på?

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det har du nok desvaerre ret i. Det er mig selv, der i en saerdeles stresset arbejdsuge paa 7 dage fra morgen til sengetid - hver eneste dag - ikke har haft overskud til at imoedese alle farer og saa havde jeg som sagt ikke ligefrem regnet med denne udvikling, saa derfor har jeg brugt tiden paa mere konstruktive ting. Men det er ris til egen roev. Det har du helt ret i. Dog vil jeg undersoege grundigere om det nu ogsaa er tilfaeldet inden jeg udbetaler 2 ugers loen og 3 g-dage til en mand som rent ud sagt har pisset mig lige op af benet - og ovenikoebet til trods for at jeg har vist ham stor tillid ved fra starten at betale ham godt for arbejdet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

At du betaler 180 kr + feriepenge pr time, er også en voldsom overpris... Der er mange dygtige folk derude, som havde arbejdet for mindre.
Næste gang kunne du overvej, om standard takst + bonus ik var smartere? Så ved du, at du aldrig kommer til at betale en overpris, hvis medarbejderen ik vil yde. Og yder medarbejderen, så er der en bonus i sigte...  

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

flejen:

Og ja noget kunne tyde paa at den anden medarb maaske ikke har saa meget lederevner  - muligvis - det troede jeg egentlig heller ikke var noedvendigt - (eller at lederevnerne mest er i retning af at blive ledt ; af fagforeningsagitationen - i dette tilfaelde i hvert fald )

Altså hvis den ene medarbejder skal uddele arbejdsopgaver, så kræver det at medarbejderen har en eller anden form for lederevner. Nødvendigvis ik evnen til at lede AP Møller, men det kræver stadigvæk nogle evner, hvis det ik skal ende i ragnerok, som det skete hos dig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 05:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo, det er også en god ide og ja, der er mange måder at gøre det på. Det gav mange gode ansøgninger, men jeg valgte nok en, der var for ung til at administre frihed eller også var han bare en fanatisk fagforeningsstalinist.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du skal være glad for, at din profil er anonym - du vil sikkert ikke få let ved at tiltrække kompentent arbejdskraft, når du så åbenlyst blæser på reglerne, og i øvrigt udtaler dig arrogant og nedladende om dine medarbejdere.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun tilslutte mig, at det er PIV-VIGTIGT for arbejdsgivere at sætte sig ind i lovgivningen.

Jeg har selv arbejdet i a-kasse og fagforeningsverdenen, og der har arbejdsgiver ingen kære mor (og det skal de i og for sig heller ikke have, for det er jo medlemmets rettigheder der er fokus på).

Jeg har efterfølgende oplevet flere kontrakter, som forsøgte at stille mig dårligere end funktionærloven - men jeg gjorde arbejdsgiver opmærksom på det, for det er jo selvfølgelig ikke meningen, at han skal gå og tro, at tingene er på én måde, når jeg ved de er på en anden.

Det er en ærgerlig situation du er havnet i - men umiddelbart er der ikke så meget at gøre, desværre.

Bedre held næste gang. :)

/Kim

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm det er vel en arbejdsgiveres ret og bestemme om du er ansat som timelønnet eller funktionær,men du kan selvfølgelig ikke skrive en timeløn der er incl feriepenge, uden det meget tydligt fremgår. Som ansvarlig for virksomheden burde du se efter hvad dine medarbejder laver, og laver de intet skulle du have fyret vedkommen.

Tag og få en advokat til og udfærdige en ansættelseskontrakt , så du har den næste gang du skal ansætte,og få lige kikket på de andre ansatte deres, kontrakt så de er iorden

 

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)