Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat: Danske Webbutikker taber salg til udenlandske

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med aminoer

Jeg har lige læst denne artikel på epn, hvor der står at de udenlandske webshops i stigende grad vinder flere danske kunder. Hvad gør vi så i Danmark?

Jeg vil rigtig gerne starte en debat herom. Selv tænker jeg, om man feks selv som alterantiv skal starte en webshop i feks Tyskland - for at kunne dæmme op for dette?

Lad os få debatten igang - der må være mange holdninger.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du mister mig lidt her.

Du vil simpelthen åbne webshop i Tyskland, som løsning på at holde de danske forbrugere i danske shops?

Bliver du så ikke bare en af de udenlandske shops, der "stjæler" de danske kunder?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis danske handlende vil sælge noget til danskere for danskernes skyld, skal det være dansk produceret. Ellers giver det jo ingen mening overhovedet.

Hvis man som dansker skulle handle i en shop der importerer - blot for at støtte den danske ejer - så er man da komplet idiot.

Nu er det jo tiden hvor diverse abb. hos FDIH skal fornyes - og panikløsningerne i Folketinget inden sommerferien peaker, - og så bliver de senile, bovlamme og halvdøde krikker som Moms, lønninger og danske omkostninger hevet af stalden, - det er lige så sikkert som at bøgen springer ud. Typisk dansk.

Der er intet - absolut ingen ting - der forhindrer danske webshop i at handle med kunder fra hele verden.  Der kan immervæk kun snuppes 5 mill. danske kunder - men vi danskere kan snuppe 2 mia udenlandske kunder.

Konkurrence er en god ting, - og hvis man piver istedet for at konkurrere skal man nok ikke være forretningsdrivende, - men stifte en forening hvor man tager penge for at pive.

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Dukkemageren:

Der er intet - absolut ingen ting - der forhindrer danske webshop i at handle med kunder fra hele verden.  Der kan immervæk kun snuppes 5 mill. danske kunder - men vi danskere kan snuppe 2 mia udenlandske kunder.

Det er der så alligevel... De høje omkostninger + de sindsyg høje fragtpriser gør det totalt umuligt for danske firmaer at konkurrere med de udenlandske webshops. Når det er billigere at sende en pakke fra München i Sydtyskland til en kunde i KBH, end det er at sende samme pakke internt i KBH, så er der altså noget, som fejler totalt...

Så måske er der muligheder for eksport, men så alligevel ik... Og hvis man vil forsøge, så good luck! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Igen brok for en Dansker (Eks Dansker) = Fashion-Seller

Så må danske virksomheder jo bare lave sit lager i Tyskland hvis det bedre kan svarer sig økonomisk. Hvis man kan spare så mange penge at det kan svare sig.

Men hvis det vil koste 1 million at have lager i udlandet og ved at sætte fragt raterne ned til udenlandske kunder og det kun koster 0,5 million og man kan øge salget og dermed større rabatter på varer og fragt som giver 0,75 million så er det vel bedre at blive i dk mod at flytte til udlandet.

Der er vel også danske virksomheder som sender fra dk til udlandet og kan lave en foretning på det. Men typisk dansk vi er så negative hele tiden vi ser kun problemer og ikke løsninger.

Vi har også hørt om virksomheder som flytter til udlandet fordi det er billigere og producerer men vi hører også om virksomheder som må flytte retur fordi det de sparer bruger de også på andre omk. Eller ar man køber nyt udstyr og dermed mindre antal medarbejder men mere effektive medarbejder.

Og det er ikke alle som bor i sønderjylland og kan flytte lige over grænsen og dermed bo i Tyskland og være i dk igen på 30 min.

Det er bare ikke altid udlandet er bedre end dk. Men for nogle er det.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lykkebjerg:

Igen brok for en Dansker (Eks Dansker) = Fashion-Seller

Øøøhhh hvor læser du noget brok henne? At jeg forholder mig direkte til en problemstilling, og svare ærligt uden at pakke det ind i søde ord, det har da intet med brok at gøre? 

Lykkebjerg:

Så må danske virksomheder jo bare lave sit lager i Tyskland hvis det bedre kan svarer sig økonomisk. Hvis man kan spare så mange penge at det kan svare sig.

Der er vel også danske virksomheder som sender fra dk til udlandet og kan lave en foretning på det. Men typisk dansk vi er så negative hele tiden vi ser kun problemer og ikke løsninger.

Hvor er det danske over virksomheden så henne? Hvis alt inkl arbejdspladser flyttes ud, så hjælper det da lige meget? For så kan det godt være, at firmaet er startet i DK, men hvis det drives fra UK, Tyskland, Frankrig eller andet steds, så løser det da ik problemstillingerne?

Og ja der er da firmaer, som kan klare sig. Men der er vel også en grund til, at selv "danske" Coolshop har flyttet mere eller mindre det hele fra DK? Men bare kald mig et brokkehoved, jeg overlever nok... 

Lykkebjerg:

Det er bare ikke altid udlandet er bedre end dk. Men for nogle er det.

Og sjovt nok har jeg slet ik påstået det der... Jeg skrev bare, at det var umuligt at konkurrere med udlandet fra DK... Det kan man så vælge at forholde sig til, eller give andre skylden...
PS hvis der er noget, som er Dansk, så er det fornægtelse af problemerne, eller at give andre skylden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Min tanke var banal. Tænker på haahr benzin. Læg en tankstation tæt på din konkurrents bedst indtjenende område og sænk prisen. Følger han dig taber han mange penge. Giver det mening.
Pyt om du selv er synlig. Bare denne ved du har sænket. Hmm synes selv det smart :-) er jeg den
eneste.
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Min tanke var banal. Tænker på haahr benzin. Læg en tankstation tæt på din konkurrents bedst indtjenende område og sænk prisen. Følger han dig taber han mange penge. Giver det mening.
Pyt om du selv er synlig. Bare denne ved du har sænket. Hmm synes selv det smart :-) er jeg den
eneste.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøver lige uddybe. Er selv fascineret af haahr benzin. Han åbner tankstation på Sjælland / København hvor koncentrationen er høj af konkurrenter. Her åbner han bare en. Så åbner han ellers en stribe i Jylland.

Den i Kbh er til for at svække konkurrenter. Han dumper prisen her, og taber lidt selv. Men konkurrenterne taber på alle omkring for de må med ned i pris.

Denne strategi tænkte jeg kunne du i relation til udenlandske shops.

Trues man af en konkurrent. Åbner man en i dennes land. Kun med det ene formål at svække. Pyt om man er meget eksponeret, bare konkurrent ser dig og er nød til at reagere på dit tiltag.

Hallo - jeg synes det er smart taktik. Men om det dæmmer op ved jeg ikke. Det vil ihvertfaldt gøre at konkurrent får flyttet fokus fra udebane til hjemmebane.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må være andre der har en mening om dette, eller inputs?

Personligt er jeg ikke skræmt. Jeg mener vi på danske webshops kan slå på meget mere end rene udenlandske webshops (altså ikke dem jeg omtaler, som jeg vil kalde danske udenlandske :-) )

- Kort leveringstid
- Danske love
- Kendte fragt firmaer

...dermed ikke være sagt det er nok.

Kom nu ind i kampen - andre??

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)