Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat: Danske Webbutikker taber salg til udenlandske

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

Entrepreneur - Jan:
Så grossistenes manglende evner/vilje er 1 af årsagerne

Kunne man forestille sig at det er her problemet ligger, - mere end det er "samfundets skyld" ?

Både ja og nej.

Ja fordi der er klart forskel på grossistpriserne i h.h.v. Dk og det øvrige europa.

Nej fordi det ikke er prisen alene på varen der er med til at skabe sucessen, men også de tiltag en virksomhed kan gøre indenfor de økonomiske rammer der nu er mulige, hvorfor DK med sine høje lønninger og skærpede arbejdsmarkedsvilkår ikke er ligeså fleksible som andre EU lande.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15008
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

Jeg ved ikke hvad det pågældende firma har af aftale med PD - men jeg ville skulle give 19 kr. netto for samme leveringsmåde hos PD. Det regnestykke ville være godkendt hos mig jf. det kendskab jeg har avancen på disse produkter.

Det ville være lækkert, hvis vi forholdt os til det generelle i denne debat, og ik kun fokuserede på webshops med billige varer. For INGEN kan sende en pakke med PD til 19 kr. Det er måske maxibrev eller andet, men hvem fremsender det idag, hvis varen har en værdi over 200 kr? 

Og ja man kan sikkert godt bruge dit eksempel med 19 kr, men du rammer bare kun en lille del af alle danske webshops. 

Dukkemageren:

Lad os nu forestille os, at vi opretter en fiktiv webshop og outsourcer til et lagerhotel. Hos dette lagerhotel findes en kunde der kompletterer vores vareudbud. Hvad skulle forhindre os i at lave samme koncept? Eller - hvad skulle forhindre at vi i checkout flowet på kasselinien tilbyder mere i pakken? Lægge 3 par sokker i kassen med de nye sko?

Hvad skulle i det hele taget forhindre os i at have en sokkeshop under et andet navn, - ejet af os?

Det sker også i større og større grad, men det ændre ik ved, at prisen for at sende en pakke er den samme. Uanset hvor meget man putter i en pakke, så bliver totalt omkostningen ik mindre. Det kan godt være, at der er flere, som skal dele fragtudgiften, men det er altså samme forhold på udenlandske shop, som ofte er langt foran DK, fordi konkurrencen er meget hårdere...

Så selvom dit forslag er godt, så gør det næppe af flere handler i DK... Og slet ik hvis udenlandske shop indføre samme tiltag... Så får kunden både alle produkterne + fragten billigere, og så er der endnu større grund til, at handle i UK, FR eller DE...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)