Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link til webdesigner

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle webdesigner (mig selv inklusiv) placerer et link i bunden på de hjemmeside de laver. Jeg kan forestille mig, at der er meget delte meninger om det og jeg er selv lidt i tvivl om det. Jeg vil gerne høre jeres mening om to ting ...

1. Hvordan ser det ud? 

2. Har det en negativ effekt på kundens hjemmeside (pagerank)?

Personligt synes det er en udmærket idé, at man viser hvem der har designet hjemmesiden. Det bør være et webdesign man vil stå ved og turde lægge navn til. Og naturligvis tænker jeg også på de kunder man modtager ved det.

For mig er det springende punkt om det har en negativ effekt på kundens hjemmeside. Jeg har læst at det ikke har den store effekt, men jeg vil som sagt gerne høre jeres mening.

Et alternativ er at gøre som på denne side http://ahmetdemir.dk/wordpress/. Altså i stedet for at have et eksternt link på alle sider, så linker man bare til en underside med et eksternt link. Hvilke fordele og ulemper er det ved den mulighed?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

det hjælper ikke dig det store  vis der ikke står et ord med dine ord du vil op med på google inden på den side der linker til dig , den side har nærmeste ingen ord på den side , det vil styrke din side mere vis et links var til dig om der stod en tekst på den side om dig og de søgeord du vil op med på google

vis 100 sider bare linker ingen ord ligner det der er inden på siden, hjælper det ikke dig meget i det store hele og det , det er et større minus for den der linker at den linker til en ikke relevant side

jeg vil aldrig linke til en webmaster grundet han har ikke nogle tekst på egen side , der omhandler samme emme

udgående links kan styrke ens side se vis det er relevante side der linkes til, det ser også meste naturligt ud for google at siden der linker til dig , der siger det en relevante tekst for den

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes ikke det pynter. Så det er virkelig sjældent jeg gør det.

Dog skriver jeg stort set altid navn i koden. Ikke noget der er synligt for enhver, men man kan høste lidt street creds ved dem der liiiige skal lure.

Se fx. her: http://communityconference.dk/2012/style.css og faktisk også i index-filen - et lille author meta-tag.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes personligt at ideen er god til at promovere sig selv, men jeg ville aldrig bruge det for at komme frem på google, for så vil du kun falde tilbage.

Til gengæld vil jeg lave linket med No-follow.

// Bo

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når en kunde betaler for en hjemmeside eller et webdesign, skal kunden naturligvis ikke samtidigt reklamere for webdesigneren eller linke til denne.

Man ser på mange hjemmesider, at udvikleren/bureauet alligevel har listet en reklame for sig selv ind i bunden af designet - det er ekstremt uprofessionelt i mine øjne.

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :-)

Bo -> Men jeg har læst at man aldrig mere bør bruger no-follow. Hvis linket ikke er relevant ignorerer Google det uanset. Er det nogen der kan be-/afkræfte dette?

Jesper -> Den opfattelse er jeg ikke enig i. Der er jo ikke tale om en bannerannonce eller lignende, linket skal placeres i bunden og ikke springe i øjnene. Det er meget anvendt i den grafiske branche at man sætter trykkeriets navn på bagsiden af en brochure eller lignende.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tino Bøgebjerg Cordes:
1. Hvordan ser det ud?
Det er et svært spørgsmål, hvad spørger du om her?

Tino Bøgebjerg Cordes:
2. Har det en negativ effekt på kundens hjemmeside (pagerank)?
Ja klart det har en negativ effekt på kundens hjemmeside, men den negativitet er til at overse, hvis man ellers har lavet siden ordentligt.

Du skyder jo juice væk fra siden, som den ellers kunne have brugt på den interne juice. typisk vil linket jo heller ikke være helt så relevant.

Jeg mener det er fint nok så længe det er noget man aftaler med kunden. At gøre det i skjul uden kunden ved det, er for mig total no go

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Nerløe:

Når en kunde betaler for en hjemmeside eller et webdesign, skal kunden naturligvis ikke samtidigt reklamere for webdesigneren eller linke til denne.

Man ser på mange hjemmesider, at udvikleren/bureauet alligevel har listet en reklame for sig selv ind i bunden af designet - det er ekstremt uprofessionelt i mine øjne.

Det kommer nu an på så meget, betalt er jo ikke altid "Betalt". Der kan være mange måder at afregne på hvis kunden fx ikke har de klejner der skal til for at få et website, men fx kun har nogen af dem.

Og den type aftaler er der jo ingen der kan se om ligger bag, eller for den sags skyld andre aftaler.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har du entreprenørens firmanavn stående på gavlen af dit hus?

Fint nok hvis hjemmesiden er lavet gratis, men jeg ville aldrig betale for en hjemmeside med et tvunget udgående link, der i de fleste tilfælde ikke er relateret til resten af indholdet.

Få i stedet en udtalelse fra kunden, du kan bruge som reference på din egen hjemmeside. Hvis nogen søger svar på hvem der har lavet siden, rammer de højst sandsynligt din underside med referencer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Mit første spørgsmål går ud på om det er noget som generer folk at se på. Altså om man ser det som et billigt trick til at få gratis reklame, som der er nogen der udtrykker det her.

Til debatten om SEO-delen ...

Jeg har læst en artikel om det jeg skriver og nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde den, men der står noget om det her også ... http://blondish.net/seo-myth-credits-to-the-web-designer-steal-link-juice-from-your-site/

Nikolaj -> Haha, fin nok pointe. Men der står altså Arla på den mælk jeg drikker og der sidder et lille æble-ikon på min skærm :D Men ok, ja de kan nok finde mig via referencerne. 

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)