Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Detailhandel nøgletal

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Fdih.dk har i en rapport skrevet at vi i 2011 i Danmark, har omsat for 46 milliarder danske kroner.. Det tal er jo meget interessant.. Men jeg vil rigtig gerne holde det op imod den samlede detailhandel i danmark. Sådan jeg kan komme med et ca tal, hvor meget udgør E-handel pt. af den danske detailhandel.

Ca tal er ok.. bare der er en kilde :)

Håber i kan hjælpe.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

http://www.e-pages.dk/pejgruppen/87/4

Det drejer sig om ca. 17-19% - men det er et tal der er svært at opgøre da der er mange fysiske butikker der også har online-handel og for mange af dem er deres samlede omsætning ikke delt op i on- og offline andele.

Begrebet off- & online er skabt af IT-folket og eksisterer som sådan ikke som et regnskabsmæssigt begreb :)

Antallet af korttransaktioner på nettet er noget gøgl FDIH koger suppe på. Omkring 20% af de betalinger jeg modtager på nettet stammer fra handler foregået i fysiske forretninger, og sådan er det også for rigtigt mange af mine kollegaer der også har forretninger i flere lande.

Michael

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 19:23

Tuuuuuuusind tak :)

Super godt svar, og ja du har da ret, dem der har en e-shop, bruger ofte også webshoppen, selvom kunden står i butikken, da den så automatisk trækkes fra varerlager og betaling let kan fotages, samt kvitteringer sendes pr. mail.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)