Hvis man flytter sin virksomhed til Polen, så er det nok fordi man er lidt ligeglad med om det danske skattesystem bryder sammen. Så er det velsagtens fordi man har fået nok af at blive flået og rullet gang på gang for sine skillinger. Der er ikke nogen der snakker om "fifi manøvrer" - vi snakker om "Flytning af virksomhed til Polen" - vi snakker ikke om en proforma-flytning eller andet fusk/kriminelt. Vi snakker altså om at følge reglerne, og Ejler prøver at finde ud af om slyngelstaten Danmark også agter at følge reglerne, eller om de vil forsøge at få kløerne i penge der ikke tilkommer dem. Det er sørgeligt at man overhovedet føler sig nødt til at stille spørgsmålet, for burde det ikke være det mest naturlige at det offentlige følger reglerne? Vi kan nok ikke få hele skattesystemet til at bryde sammen på denne måde, for det er ikke alle virksomheder der kan flytte til Polen, af praktiske årsager. Jeg vurderer desværre ikke at min egen virksomhed er udflytningsklar til Polen på nuværende tidspunkt, men havde den været det havde jeg næppe tøvet. Hav en super dag ! :-) |
Jørgen, jeg tror du misforstår.
Ejlers position er i korte træk, at du kan flytte dit nuværende lager for it-delen til Polen, hvorefter du selv betaler polsk indkomstskat i stedet for dansk indkomstskat. Hvis dette var muligt ville du og jeg naturligvis foretage denne skrivebordsmanøvre, ligesom tusindvis af andre, og hele det danske skattesystem vil være undergravet. Det er en konstatering - ikke et politisk synspunkt.
Ejler mener så at man har lovgivningen på sin side, hvis man ønsker at føre en retssag mod skat. Det har jeg ikke lyst til.
Derfor koncentrerer jeg mig i stedet om hvordan man lovligt (også jf. SKAT) kan flytte ud af Danmark. Det kræver at man opgiver sine livsinteresser og at man ikke arbejder fra Danmark når man er "på ferie".