Jeg har det indtryk, at forvaltningsloven siger, at en henvendelse skal besvares, men samtidig har jeg det indtryk, at der er forskel på et svar fra Skat og et bindende svar fra Skat (der vist koster et eller andet). Man kan ikke blot sende et kompliceret spørgsmål til Skat og forvente, at de sætter to jurister på sagen i et par dage for at svare en email, hvor de end ikke har en chance for at vide, om den er seriøs. Desuden kan der være detajler, som de ikke kender til. I modsat fald behøver man jo ikke en revisor, hvis man blot kan sende en email og spørge på forhånd. Min vurdering, der kan være forkert, er, at du skal kontakte dit lokale skattevæsen og spørge dem, hvordan du kommer videre med dette spørgsmål. Det kan ikke sådan lige løses med en email. Hilsen, Robert |
Det tog 30 sekunder på Google at få svar på et bindende svar:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=210335
Hilsen, Robert