Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visualisering af salg på kontoret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino'er.

Jeg har set nogle forskellige værktøjer til at visualisere salgstal på kontoret - til motivation for alle på kontoret - og ikke mindst sælgerne. Jeg har bl.a. set en tidslinie, hvor man kan sætte kunder på og højden skulle så være kundens tilfredsfaktor. Har også set et stort plastrør, hvor man kan smide en legetøjsbold i hver gang, man har lavet et salg - farven kunne være en klassificering af kunden.

Kender I nogen steder, man kan købe sådanne redskaber, eller kender I andre spændende muligheder?
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Vi er selv ved at få en monitor på kontoret, der måler på medarbejderes indsats og effekten heraf. Softwaren bag er hjemmebygget, men vi har også nogle ret specielle krav til den. F.eks. spiller den 'Simply the best' med Tina Turner, hver gang der er lavet et salg. :-)

Bruger du E-conomic som regnskabsprogram, kan du tage et kig på E-conomic Dashboard:

https://www.e-conomicdashboard.dk/

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 08:36

Jeg har prøvet samme model med plastikrøret, men hvor der blev påtegnet streger der markerede omsætning, f.eks. én streg for hver 10.000 kr. eller lignende. Ved hver ny kunde blev der så hældt perler i indtil højden nåede den akkumulerede omsætning i året. Det blev brugt til løbende at visualisere hvor langt vi var med års-målet.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)