Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er amino?

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Skal man have fat i andre typer af iværksættere end dem der dominierer Amino idag, er løsningen nok lidt mere vidensdeling, - og lidt mindre Google og SEO.

Først lidt hyggeironi: Hvis vi skal følge dit ønske, synes jeg vi skal vente med at smide Google/SEO-folket ud, indtil dine typer vidensdeling-folk melder sig på banen.

Min mening: Hvis der skal flere typer iværksættere på banen herinde, er kunsten nok at stille gode muligheder til rådighed for alle typer, og fortælle at disse muligheder er til stede. Som jeg ser det, er der gode muligheder til stede nu, og jeg har følelsen, at hvis jeg synes jeg har fået en ejjergod idé til nyt på Amino, så er jeg velkommen til at fyre den idé af til bossen.

At påstå at der er for mange af én slags Amino-deltagere, fordi der er for få af en anden slags - er det ikke en gang  bavl? Hvem er det, der ikke er velkommen?

Selv har jeg en fysisk forretning, hvor jeg betaler husleje og alt det andet, der koster. Jeg har også brug for en hjemmeside, og jeg forsøger også at gøre mig godt på Facebook. D.v.s. at jeg som indehaver af en fysisk forretning har stor glæde af at få input fra net-nørderne (ordet er positivt i min ordbog)

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm!

Hej!
Altså angående mig selv, vil jeg også sige det er måske for meget SEO, jeg kan huske da jeg startede på amino var der en masse tømrer, vinduespudsere og sådan! Hold kæft hvor blev jeg inspireret af, at sidde og høre på deres historier, jeg har selv ville starte et eller andet med noget vinduespudseri engang, og det fik jeg sku hjælp af til hvordan man kunne gøre med vandet og alt det med udstyr af en vinduespudser! Jeg arbejder i Superbest, og Carsten min chef som er købmanden deroppe han har jo en spændende hverdag ifølge mig selv! Jeg følger da nøje efter hvad man laver, og det skaber en hvis interesse for mig og se den måde han betjener kunderne på, det er vidunderligt! Hold kæft hvor jeg lære meget af det, hvis man smiler til verden så smiler den til en! Det er virkelig gået op for mig det koncept! Jeg smiler hele tiden i butikken som en eller anden lalleglad 14 årig’’ knejt, men alligevel smiler kunderne tilbage! Hvis man yder det bedste for kunderne som man kan, så får man det bedste svar tilbage i hovedet: Tak! Og et glad smil! Wauw det er fantastisk! Derfor kan jeg godt savne det, at have købmænd, tømre og sådan til at være herinde for vise hvordan de kunne lave deres kundeservice og sådan! Det er en helt utrolig fantastisk verden sådan en købmand lever i, den er hård, men wow! Tænk på alle de smil man kan modtage! Men amino har altid været et fantastisk støttemiddel for mig, og det er jeg dybt taknemlig for! Jeg syntes Aminoe breder sig mere og mere ud på en god måde, og det er så dejligt at se! Jeg følger oigså mange af indlæggene med interesse, men oftest ved jeg ikke en dyttende fis om det! Så tænker jeg: Hmm skal jeg prøve og øve mig i det, også kigger jeg lidt på det og ser om det er noget jeg kunne falde interesse om, så skriver jeg måske et indlæg til om andre gjorde det og sådan hvordan de gør!

Alt i alt er amino  et fantastisk site!
- Mads Grønning

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror, at der er én vigtig grund til, at Amino især er attraktiv for de, der er optaget af alt, der er webbaseret. Og grunden er: Amino er webbaseret, og derfor er det jo ikke så underligt.

Hvis Amino skulle tiltrække flere, der ikke er så onlinefokuserede, skullle det rykke mere væk fra internettet. Det kunne fx være som professionelle netværk, drive en iværksættercafé, et papirmagasin m.m. Men jeg synes da, at Amino TV er et tiltag, der kan gøre det ekstra attraktivt for mange andre, og det er jo alle mulige former for gæve, skøre og hamrende dygtige folk, Martin interviewer.

Og det kan da godt være, at nogle er udsat for at stille et spørgsmål om ledelse og så får et SEO-svar, men hvis det er SEO, svareren ved noget om, så vil jeg da hellere have, at han / hun udtaler sig om det i stedet for noget, som han / hun ikke ved noget om.

Hyg jer!

Hej med dig :-)

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 48
Fra  Rasmusboldt.dk - Video og foto produktion Skrevet kl. 21:40

Jeg har ikke brugt amino så meget endnu, men syntes ind til videre det fungere fint.

Jeg syntes det er fedt at hvis man ønsker kritik af noget man har lavet ligger man det op og kort tid efter begynder der at komme feedback. Hvis man har spørgsmål til noget er det ligeledes. Selvfølgelig kan man komme ud for at ikke alt bliver besvaret, eller man ikke får det svar man søgte, men det er heller ikke en bibel hvor "alle" svar og retningslinjer findes

Jeg tror lidt man skal betragte det som en hjælpende hånd til nogle af de ting der er med at starte starte og drive virksomhed, men som i et hvert studie, er der nogle der sværge til en lærebog og nogle til en anden, så må man bruge det fra hver lærebog man syntes er brugbart.

Man kan bruge det som det netværk det nu er, man kan ikke få alle svar serveret men måske man så skal bruge andre netværk som stuplimen, som der også nogen der er inde på.

Jeg tror stort set det er umuligt at ramme alle iværksættere på en side, det er vel ligesom alle andre produkter, så ved ikke hvordan man skulle få flere offline ihverksættere til at deltage.

Jeg tror som Tommy er inde på, at da Amino er webbaseret og der også meget snak om web, men syntes da bestemt at andre indlæg bliver modtaget med åbne arme.

Med venlig hilsen

Rasmus 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 22:49

Jeg tror måske at grunden til der er så meget IT relateret snak på Amino, er nok fordi det er nemmere at starte op online end offline, og så henter de nye iværksættere råd og tips herfra :-) 

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:05

Der er måske også en anden, helt naturlig årsag: Folk, der arbejder med it, sidder alligevel foran skærmen det meste af dagen og kan nemt smutte ind på Amino i hvert et ledigt øjeblik. Den samme mulighed har f.eks. håndværkere og ejere af fysiske butikker ikke.

Business coach

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Jamen Boysen, så kom da med ideerne.

Jaså bedte du sgu selv om det Martin :)

Min ide er som sådan ikke "bygget" for at der skal komme et væld af flere brugere og besøgende til amino. Jeg tror rigtig mange allerede kender amino og jeg tror heller ikke at dem der ikke arbejder med IT, nogensiden ville bruge amino på niveau med et webbureau.
Tilgengæld tror jeg der kunne komme rigtig mange til amino, med en anden viden end det-der-internet og kunne bidrage på en anden måde.

Altså sagt på en anden måde... den energi og tid der skal bruges på det, vil nok aldrig komme igen via plus abn. eller flere besøgende/annoncerings kroner. Tilgengæld vil I kunne tjene penge på en anden måde.

Netværksforeningen amino for iværksættere

Der findes allerede et hav af netværksforeninger, som alle har forskellige formål og medlemmer. Der findes netværksforeninger indenfor det meste, øl, status, business, netværk, sociale arr. osv.

Jeg mangler et netværk for iværksættere, hvor jeg kan hente følgende:

- Mødes 6-7 gange årligt
- Her mødes medlemmerne til fælles spisning og netværk.Enkelte gange kunne man holde fordrag.  
- Møderne holdes hos de enkelte virksomheder på skift. (er man ikke startet eller kun har kontor, må man tale med de andre om at holde hos dem)
- Fordragene kan komme fra både eksterne foredragsholdere eller dygtige medlemmer
- Jeg forestiller mig at der arbejdes på at opretter 15-20 grupper i Danmark, og i de enkelte grupper, er der mulighed for at gennemfører uddannelser, kurser, og andet, hvor også andre kan deltage.
- For at ramme "alle" iværksættere, skal der også være pladst til de som har virksomhed, også måske søger noget andet. Fx. kunne man starte mentor ordninger i de enkelte grupper.
- Jeg forestiller mig

Ud af disse netværk, kan der skabes erfa grupper, som fx. webshop, regnskab, produktion osv. Som er for de medlemmer der ønsker mere special viden eller netværk.

Jeg forestiller mig altså at der (i mit eksempel) oprettes en gruppe i Esbjerg hvor vi mødes, hjælper hinanden, lærer af hinanden og bygger gruppen størrer og størrer. Som sådan er det kun den enkelte gruppe, der sætter begrænsningen for indholdet til deres møder og hvordan de mødes m.m.

Samtidig bør der også skabes aktiviteter og muligheder som samler grupperne. Det kunne være alt fra mentorordning, kurser og til fester.

Altså en masse mennesker der samles om et emne: Iværksætteri

Under armen medbringer de deres virksomhed og viden, og derfra går de med en helt gruppe virksomheder som "hjælper" hianden og viden for 15 mennesker, som man kan give til og trække fra.

Hvor kommer amino ind?
Som jeg ser det, så er amino samle punktet for disse grupper. De udstikker nogle guidelines og hjælpsomme i opstartsfasen til at oprette de forskellige grupper.

Amino som hoved organisation kan blande sig på mange niveauer, hvor meget er op til Jer selv. Men økonomisk, bør det koste noget at komme ind i denne gruppe af iværksættere, som afregnes med amino.

Der er meget stor værdi I at skabe disse grupper, og når først de er skabt, skal man fandme være dum for ikke at se værdien :), så jeg tror ikke betaling af et medlemsskab bliver et problem.

Kan det lade sig gøre?

Nu startede jeg for et par år siden en erfa gruppe her på amino, hvor vi mødtes 4 gange årligt. Det tog mig vel 7 dage også var der fyldt op (mener vi havde et max på 14 til at starte med, blev senere løftet til 25), og hurtigt kom der venteliste, som rygtet spredes.

Jeg har også været med til at starte et business netværk her i området, til at starte med kendte vi ikke så mange og vi gjorte det i JCI regi. Men med fokus blev vi hurtigt 15 og i dag ikke længere en del af JCI, da vi kun vill business :).

Så ja, det kan lade sig gøre... og jeg må sige, med så mange ildsjæle og ambassadører amino har, jaså er der åben for en masse grupper rundt om i landet. Det er dig vigtigt at netop dem der allerede er aminoér tager fat i netværket og finder en masse nye til at tage med.

Der er jo heller ingen der siger at I skal starte ud med hele DK. KBH er jo et oplagt sted at starte, få sine erfaringer også arbejde videre ud derfra. For mig at se så er det den fysiske møde der gør den helt store forskel.
Man laver bedre business med en man mand har mødt og drukket en øl med, end med en der har offentlig profil og god karma online :). Der opstår altså et bånd, hvor jeg er villig til at gå et skridt længere for dig end hvis jeg bare havde mødt dig online.

PS

Ja det var så ideen Martin... nu ikke en ny ide, da de findes allerede, men det er hvad jeg tror ville kunne hjælpe en masse iværksættere som måske ikke er på amino i dag.

Derfor gør det også lidt "ondt" at se I genovervejer aminotastic, for jeg tror netop at arrangementer som dette er med til at skabe ildsjæle og ambassadører for din virksomhed. Så når regnskabet går i 0 eller lidt minus efter et sådan arrangement, så skal I overveje hvor mange der går hjem og fortæller om et super arrangement hos amino.dk... og i fremtiden ligger et godt ord ind for amino.dk.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 18:53

Jeg synes Boysen har fat i det helt rigtige :)

Selvfølgelig har jeg forståelse for at en online-mand ser online muligheder, og at Amino af økonomiske årsager nødvendigvis må plukke de lavthængende frugter, som altså p.t er linkbulidingmuligheder og hajfiskekort på affiliate området i Plusregi

Men iværksætteri omhandler altså også at være opfindsom. Det er lidt trist at læse i denne tråd, at der er nogle der vitterligt tror på at der nødvendigvis må være en "Dem og Os" opdeling mellem onlinehandel og fysiske butikker/håndværkere. Så simpelt kan det ikke gøres op.

Jeg har, - sammen med nogle jeg udelukkende kender fra Amino - oprettet et privat netværk. Det er simpelthen ikke muligt at finde finansering til detailbutikker på vilkår der kan bruges, og så må man jo tænke anderledes. Det har vi så gjort, og bla. bla.

Når det så stort set kun er mig der så er aktiv debattør her på Amino, - så skyldes det faktisk efter de andres udsagn, at det er alt for ofte sker at trådene løber af sporet. Jeg kender jo f.eks lidt til jura, og størstedelen af tråde der omhandler jura er fedtet ind i "onkel Google opslag om jura" og er i heldigste fald noget uvidende vås om faktiske forhold, og i værste fald skadeligt for en forretning. Det er jo ikke sjovt ved en googlesøgning at blive kædet sammen med at kunderne "bare kan hoppe i søen" og "når jeg nu har automatiseret mine priser - så er kunderne fandeme snotdumme hvis ikke de opdager at der sker fejl" og meget, meget andet fra samme dumme skuffe.

De svar sker jo ofte i ungdommeligt vovemod og selvovervurdering - men hvor man kan lukke hjemmesider op og i på sekundet, - så er det straks sværere for en fysisk forretning.

Det fører så til anonyme profiler (som min) - men så kommer problematikken omkring vurderingen af hvilken erfaring og baggrund der ligger bag de gode råd. Det er synd.

Jeg kunne, - i tillæg til Boysens gode forslag -, godt tænke mig at få moderatorer på forskellige NYE Pluskatagorier, hvor man kan diskutere og dele ud af sin viden, men hvor deltagerne skal være indforstået med en mere hård moderering når det kommer til postulater. F.eks at man linker til konkret lovgivning, eller at der åbnes mulighed for at vedhæfte en pdf, så at man f.eks kan se et (anonymiseret) brev fra en myndighed eller lign. - således at man (om nødvendigt) kan dokumentere og belyse forskellige forhold.

For iværksættere der ønsker at leve af deres forretning, er et Plusabb. intet at regne for den værdi der kan skabes gennem et netværk.

I "mit" netværk mødes vi for en snak, og vi får faktisk også en masse ny energi ved forskellige fysiske arrangementer, - og det er egentligt lidt trist (af de grunde jeg har nævnt) at det ikke sker gennem Amino så der kunne opstå en masse nye fællesskaber.

Alt det dér afilliatefolket, krølle-bobberne og bærfolket burde høre 70`ernes netparanoia til. Forretningslivet idag er langt mere kompliceret, end disse evendelige on- og offline teorier.

Michael

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:01

Det er bestemt ikke fordi vi ikke har tænkt tanken om netværk, men det er bare et kæmpe arbejde.
Det med at folk kan selv, ved du godt ikke holder.
Den Gruppe du startede, eksisterer den stadigvæk?
Det tror jeg ikke den gør desværre.

Det kræver en stærk koordination og et stort vedholdende arbejde, så vi vil min. skulle ansætte en på fuld tid, som jeg så også skal administrere. Det er en omkostning vi pt. ikke kan overskue desværre.

Men jeg hører hvad du siger og jeg tænker over det.
Tak for dine tanker Boysen.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 08:35

Hej Martin. 

På fyn er der jo etværk som hedder netværk fyn :-)

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)