Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er amino?

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Jeg tvivler dog på at de føler sig "velkomne" til at skrive på amino, pga den kultur der er skabt på amino. En kultur der er bygget op omkring SEO, affilliate og facebook pages liking... så når der stilles et spørgsmål om ledelse, jaså for man lige 50 gode fif til at optimerer sin hjemmeside.


Og lige det her syntes jeg er noget pladder.
Kommer der spørgsmål om ledelse eller andet "ikke-it-relateret" så syntes jeg faktisk at folk står på pinne for at hjælpe. Du må have en lidt dårlig dag Boysen...

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg vil sige at det er et svært marked at ramme de rigtige.

men det må være en måde hvor vi på amino kunne få lokket nogle flere fra den virkelige verden med på vognen.

Så syntes jeg også at i enten selv skal lave et netværk eller hvis i kan komme til at samarbejde med med et rigtigt netværk, hvor man møder hindanden face to face

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Og når en af dine medarbejdere rækker hånden i vejret med en ide, så har han iflg. dig også per automatik selv vagt at skulle udfører opgaven?

Nej.

Boysen:
Det er lidt tyndt bare at skrive at Mads må igang med at udbrede det... måske ville nogle god tiltag fra amino.dk, kunne gøre en del mere end Mads kan, og hvorfor skal Mads ud i byen og arbejde gratis for en anden virksomhed, når han blot ligger op til debat?

Det skal han heller ikke, mit forslag var at vi alle gør lidt mere for fællesskabets skyld.

Boysen:
Men SEO delen fylder rigtig meget på amino. Ikke bare omkring emnet, men også tydeligt i emnerne som ikke nødvendigvis handler om SEO. Kan man i 100 tråde skrive at sociale medier skal på ens side, har man fået 100 links og er en fandens hjælpsom karl.

Alternativet er svar som "brug søgefunktionen", eller ingen svar. Så er det da bedre folk får nogle høflige svar og føler sig hjemme. Jeg kan virkelig ikke se problemet i at nogle bruger en masse tid på at svare dem der spørger, også selvom det er det samme der nogen gange spørges om. Ville du hellere have der ingen svar var?

Boysen:
Jeg tvivler dog på at de føler sig "velkomne" til at skrive på amino, pga den kultur der er skabt på amino. En kultur der er bygget op omkring SEO, affilliate og facebook pages liking... så når der stilles et spørgsmål om ledelse, jaså for man lige 50 gode fif til at optimerer sin hjemmeside.

Jeg tror du projekterer dine negative tanker over på alle andre og dermed vurderer at de tænker lige så negativt som dig.

Det er jo decideret vrøvl at folk der spørger om ledelse får svar om SEO.

Boysen:
Derfor tror jeg aldrig at vi for den "del" med at iværksætterne, som aktive deltagere. Det kan man så irriterer sig over, eller accepterer. Selv henter jeg den manglende "del" i mit netværk, og dermed har jeg nu blot accepteret, at skal jeg have hjælp til den del af min virksomhed der er online... så er det amino.dk

Ja man kan ikke tvinge offline branchen til at skrive herinde. Det ville være vildt fedt hvis de gad dele lige så meget ud af deres erfaringer som online branchen. Jeg vil f.eks. vildt gerne høre om hvad forskellige fysiske butikker har gjort af tiltag for at teste hvordan varerne skal stilles op for at de sælger.

Om lys og farver indvirker på købelysten osv osv. Om det sælges mere eller mindre alt efter hvilket noget musik der spilles i forretningen.

Der er så mange spændende ting fysiske forretninger kan teste hvis de vil optimere deres forretning. Men det lader til at dem der gør det holder det helt for sig selv.

Der kan være nok så meget brok over at SEO fylder meget, men det er jo fordi offline branchen ikke er kommet ud af starthullerne. Det ville da være fedt hvis offline fyldte meget mere, men folk giver op, gider ikke skrive etc etc og så kommer det jo aldrig i gang, hvis det er den holdning offline branchen har.

Og måske jeg husker forkert Boysen, men har du ikke også flere gange spurgt om gratis SEO-råd til din egen hjemmeside?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Jeg tror du projekterer dine negative tanker over på alle andre og dermed vurderer at de tænker lige så negativt som dig.

Jeg vil egentlig vælge ikke at svarer dig Thomas, netop denne kommentar syntes jeg ikke er fair, og bliver personlig, jeg mener ikke at vi har mødt hinanden og derfor bør du ikke kommenterer på mine tanker.
Dog vil jeg sige at jeg elsker amino for det det er og jeg skriver netop at jeg henter hjælp på amino til min online forretning.... og igennem tiden også personlige ting. Det løber jeg bestemt heller ikke fra i mit første indlæg.

Kære Martin

Jeg er lige kommet hjem fra en fantastisk dag sammen med min dejlige kone og børn... og jeg kan love dig for at jeg har haft en fantastisk dag. Det havde jeg også imorges og derfor er min holdning ikke ændret.

Efter min mening (min helt helt egen mening), så er er kulturen og den gennemsnitlige "brugerprofil" på amino, ikke et sted hvor man for hjælp til at til de problematikker man støder imod, når først virksomheden kører og man har flere ansatte (her tænker jeg fx strategisk problemer og personale ledesel).

Hvis du tager neutrale briller på, og kikker igennem amino, så mødes man altså af meget emner som ikke ligger indenfor de emner.
Du har selv sagt det mange gange... finder man ikke mennesker på diskoteket smutter man igen... her manger lederen måske ligesindede? Derfor er der stadig masser af info at hente, men debatten ligger ikke op til deltagelse.

Nu kom jeg alligevel til at forsvarer mit indlæg... det var ikke intentionen, for det er blot mine oplevelser og erfaringer.
Jeg opretterede sammen med nogle andre et (forretnings) netværk for nogle år siden. Her er ingen på amino og vi har talt om det flere gange... og blandt dem der ikke er der, er det ikke så skide SWAG (smart) at være aktiv medlem på amino.

Selvfølgelig har i andre oplevelse og Jeres er så gode som mine... men min dag... den har været god :)

Og afslutningsvis (igen)... jeg driver selv virksomhed online (også offline), og jeg bruger amino.dk hver eneste dag og det har været, og er, en kæmpe hjælp at have et alt overskyggende "værktøj".
Jeg syntes amino er superb som det er i dag, og mulighederne og services vælter ned over alle aminoér og især os plusser. Så jeg har BESTEMT ikke noget at klage over.

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:
Jeg vil egentlig vælge ikke at svarer dig Thomas, netop denne kommentar syntes jeg ikke er fair, og bliver personlig, jeg mener ikke at vi har mødt hinanden og derfor bør du ikke kommenterer på mine tanker.
Dog vil jeg sige at jeg elsker amino for det det er og jeg skriver netop at jeg henter hjælp på amino til min online forretning.... og igennem tiden også personlige ting. Det løber jeg bestemt heller ikke fra i mit første indlæg.

Hej Boysen, det undskylder jeg.

Men det er bare ligesom om vi læser på to helt forskellige fora, jeg synes Amino er enormt positivt, også for dem som ikke interesserer sig for SEO og affiliate, mens du virker ekstremt negativ, også på andres vegne. Men det kan være jeg bare tager fejl og måske læser alting for positivt.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig svar på det med SEO-spørgsmål der går igen. Det lyder som om du mener det er negativt at folk får et svar selvom der har været svaret mange gange før.

Foretrækker du at personen der spørger venligt, i stedet skal få en kommentar om at bruge søgefunktionen, eller skal man bare lade være med at svare?

Jeg foretrækker at svare pænt, selvom der er spurgt før, men det virker som om det er enormt negativt for dig at vi er nogle der svarer på rigtigt mange indlæg i SEO-kategorien. Kan du uddybe den del?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:
men det må være en måde hvor vi på amino kunne få lokket nogle flere fra den virkelige verden med på vognen.

Forstår ikke, hvad du mener med "fra den virkelige verden"? Smile. Hvorfor er iværksættere indenfor Affiliate-branchen ikke legitime iværksættere?

At der sidder nogle teenage-drenge derude, der synes, at det er for vildt fedt at tjene 200 kr. ekstra om måneden til øl eller en større pose biograf-slik skaber jo ikke et éntydigt billede af Affiliate-branchen?

Nej, de er efter min mening ikke iværksættere (hvor meget de så end gerne vil bilde sig selv det ind), men så er der også lige alle dem, der ønsker at generere godt og brugbart indhold på deres Affiliate-websites og skabe en regulær forretning ud af det. Inklusiv mig selv. Mit første (meget realistiske) mål er at tjene rundt regnet 1.000 kr. om dagen på mit internationale Affiliate-website, altså cirka 30.000 kr. om måneden, og det er vel ikke mindre seriøst end andre succesrige virksomheder? Wink

PS! Nu skrev du jo også selv fornyeligt en PM til mig, hvori du udviste interesse for mit kommende musikanmelder-website, så forstår faktisk ikke, hvad du ønskede at opnå med denne tråd.

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige a det er et iværksætter forum, men dog er her ikke særlig mange iværksættere som ikke har noget med it at gøre..

Jeg er er selv en af de unge mennesker som er herinde for at indsamle erfaring, og for at samle et netværk. Jeg drømmer om at kunne leve af internettet. Om det så bliver affiliate marketing, webshops eller andre ydelser, aner jeg ikke endnu.. Jeg ser tiden an :-)..

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@Thomas, for at forklarer hvad jeg mener... kommer her et lille eksempel.

En gruppe af mennesker er samlet omkring det at spille fodbold. De elsker at spille fodbold og gør det hele dagen.... fra morgen til aften. Ikke bare når spiller fodbold handler det om det, også på jobbet og i fritiden.
Gruppen kalder sig sportsgruppen...

Udenfor gruppen, er der andre mennesker, som gerne vil dyrke sport, og derfor overvejer de at komme med i gruppen. Men når først de ser gruppen, står de alle i fodboldtøj, når de hører dem, hører de kun om fodbold.. ja alt handler om fodbold.

Derfor føler ender de med ikke at være med i gruppen, da alt handler om fodbold, trods gruppen hed sportsgruppen.

Og jo, de kan godt være med i gruppen... de er velkomne.. hjertens velkomne. Men til tider kan det være svært at få en fodbold gruppe til at tale om tøse håndbold :)

Så Thomas:
- Selvfølgelig skal alle have svar på SEO (alt med online markedsføring og salg) spørgsmål.. jeg er med i fodbold gruppen og elsker at være her!.
- Jeg ser ikke ned på aminoér eller emnet online markedsføring som fx SEO ifht. til en håndværker.

Jeg tror din henvisning til at jeg er negativ, kommer fra min kommentar omkring de 100 link og en fandens hjælpsom karl? Hvis det skyldes det, så skyldes det måske en irritation over en indlæg så sent som i dag, hvor der svares uden overhoved at kende emnet, tydeligvis for at få link til sin hjemmeside.

Så der hvor det irriterer mig, er når en udefra kommende spørger om håndbold i sportsgruppen, så står der en og forklarer offside reglerne i fodbold.

 

 

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Også er det forresten afsender der er ansvarlig for at andre forstår budskabet, så jeg øver mig lige på at blive bedre til at kommunikerer :)

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt lige slå fast at jeg har intet imod affiliate sider og webshops!! Jeg har selv en webshop og en affiliate side og jeg elsker det!!!

Jeg syntes bare at der mangler nogle som arbejder med fysikske butikker altså de lokale købmænd, automekanikeren, tømren, mureren og alle de andre. Så de kan dele deres erfaringer..

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)