Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er amino?

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Mesinge
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg tror du vil få flere plus medlemmer på den konto og dine ekstra udgifter vil blive dækket ind.

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da, det vil jeg helt sikkert.
Men hvis jeg skal have løn til en person og selv skal bruge tid på det, så alene det vil koste min. 500 ekstra medlemmer og så løber det kun rundt i nul i bedste fald.
Og det vil tage tid at nå så langt.
Men ideen er ikke dårlig, den er bare svær og fuld af omkostninger.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig i, at netværk er godt, men også i, at det er meget krævende. Jeg har prøvet at forsøge mig frem, men efter to forsøg opgav jeg de såkaldt professionelle netværk, fordi de blev styret så amatøragtigt og ikke var gennemtænkte, selvom de var "verdenssucceser". Jeg fandt løsningen ved at melde mig ind i Rotary, for der finder jeg masser af erfaring og folk, der glædelig deler ud af dem.

Det vil være et stort og risikabelt sats for Amino, men jeg tænkte på, at det måske kunne være et samarbejde med en organisation, som har systemet og erfaringerne i forvejen. Jeg ved, at flere laver strategiske partnerskaber med Netværk Danmark, som jeg har hørt meget godt om. Det kunne jo sagtens være, at de var med på at lave specifikke Amino-netværk, for det er jo også en kæmpe gruppe for dem at komme til at kende nærmere. Bare en idé :-)

Dog kan de, der ønsker et prof. netværk med betalte facilitatorer, godt forberede sig på, at sådan noget koster meget mere end 99 kroner pr. måned. Det er selvfølgelig ikke noget problem, hvis værdien følger med, men det kan være godt at være forberedt.

Nå, hvis der skal diskuteres netværk, så kan det være, at der skal oprettes en ny tråd til det?

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er allerede skrevet rigtig meget fornuftigt i denne tråd. 

For offline folket fungere det nogenlunde sådan her:

Du har et spørgsmål omkring et eller andet, f.eks. fyring af en medarbejder. Du googler det (Offline folket bruger også internettet) de finder Amino fordi det ranker så godt på rigtig mange af sådanne spørgsmål.

Du kommer ind på amino får dit svar, og kigger måske lidt rundt på siden. Men hvad udstråler Amino? Amino udstråler "Her arbejder vi med online stuff" og det får folk til at lukke siden. Jeg fik svaret på mit spørgsmål, hvorfor skulle jeg spilde mere tid herinde, hvis jeg alligevel ikke er målgruppen?

Personligt så fandt jeg amino FØR vores forretning, og fandt den fordi jeg havde et par websites som jeg ville gøre bedre. Hvis ikke jeg havde fundet amino først, men fandt det på et spørgsmål stilt i google, så ville jeg komme herinde og tænke "Pyh, det er vidst ikke lige mig" ligesom hvis jeg havnet på heste-nettet.dk. 

Det der taler FOR amino pt. er den nye "TV" sektion - Det er interessant fordi du er ude og snakke med folk der har forretninger!

Og så er der et par enkelte der ekspert blogger som er interessante for folk der ikke arbejder med online stuff, specielt Toke Kruse, Jesper Norbøll, Rolf Høegh og Kristian Holte (Han har ikke super mange indlæg, men har indtil videre lavet et par spændende som man også kan bruge offline)

Men for fanden altså, så nu at få nogle flere ekspertbloggere som har fysiske forretninger. Jeg ville ELSKE at læse et blog indlæg, om hvor kreative X nu har været, og fået en ny butiksfacade, eller at X fik den geniale idé at leje et stykke land 500 meter fra sin forretning og sætte et skilt op. Det behøver ikke være store dybe poetiske blogindlæg. Små indlæg med ting som kan inspirere andre offline folk.

Når først at amino ikke kun udstråler at der arbejdes med online stuff, så skal folk nok blive hængende. Om ikke andet så kunne det være genialt (Men også små dyrt) at bruge direct mail marketing fra Amino. Ud til alle nye enkeltmands virksomheder, lav et eller andet fancy postkort, blad eller lignende hvor Amino gør det klart hvad Amino rent faktisk kan. F.eks. at man ikke altid behøver kontakte en revisor med små-spørgsmål, eller en advokat fordi der sidder fremragende resourcer på Amino der hjælper helt gratis.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at gøre mit indlæg kortere sætter jeg tingene lidt på spidsen.

Da AminoPlus blev indført gik det en smule trægt, og det var faktisk først da abb. blev opdelt i 99 pr. måned at der for alvor kom skub i tilmeldingerne - hvis jeg altså ikke husker helt forkert :)

Det fortæller ihvertfald mig lidt om, at der er rigtig lang vej igen hvis Amino for alvor skal sparke røv. For nok har Amino fat i mange, men det er på et usikkert grundlag.  Nogle får for lidt ud af deres Plusabb. og andre får alt for meget for de få kroner. Men blot at hæve prisen 25 kr. mdl. vil være op ad bakke, for der er vel nok 20% der snildt ville betale 2-3 gange den nuværende pris, mens 80% sagtens kan finde deres nytteværdi omkring affiliate og SEO mange andre steder, - hvis blot de blev motiveret til at lede lidt længere. Hvilket en højere pris sikkert ville få dem til.

Nu kommer der jo en udvikling på både Googles algoritmer og CMS systemerne samt de sociale medier som nemt kan gøre Aminos værdi som linkbuildingscentral mindre værd, og det er jo en udvikling som Amino ingen indflydelse vil have på.

For de professionelle erhvervsdrivende findes der masser af netværk, og de koster som nævnt oftest fra nogle tusinde og opefter, og de kører faktisk ret fornuftigt så vidt jeg er orienteret. Det er bare meget hardcore business.

Hvad der til gengæld mangler, (og det kunne være her Amino kommer ind i billedet), er hjælpen til de små nystartede firmaer. Det kunne være stedet hvor man gik sammen om en messestand, delte et butikslokale, havde hinandens varer i kommision, eller fik udstillet sin kunst i butikkerne. Det kunne være her designeren "lånte" en mannequin og en hyldemeter - og gav spændende nyskabelse for den etablerede forretning og tonsvis (dyrebar) erfaring til den nyuddannede designer. Osv Osv.

Også webdesignerne kunne lære lidt, - jeg tror ikke der er mange der overhovedet har spekuleret i hvilket lys skærmen udsender når de har lavet et design. Til gengæld ved butiksdrivende masser om betydningen af lys, og om farvers betydning når et salg skal afsluttes. Jeg tror der er mange webdesignere der blive forbløffet over virkningen af lys, og hvor meget mersalg det kan skabe.

Hvordan skulle Amino så finansieres?

Man kunne udgivet et magasin 4 gange om året. Udover cases etc. så kunne magasinet indeholde en DVD med forskellige praktiske programmer. Det kunne være alt fra Freebies til prøveabb. på forskellige produkter. Så kan der være reklameindtægt fra både magasin og DVD. Et magasin ligger oftest til afbenyttelse i lang tid, og med lidt interessant indhold skal det nok skabe opmærksomhed omkring brandet Amino.

På Plusabb. siden skulle man kombinere de nuværende "børser" og ryste posen og lave noget der er langt mere tidssvarende end det nuværende, - som jo alt andet lige er suppe kogt på samme ben som hos konkurrenterne.

Udover Plusabb. kunne der laves et Premiumabb. hvor de etablerede forretningsfolk kunne få nogle værdier, rettet særligt mod dem.

Og sådan kunne man jo blive ved.......

Jeg ender jo altid op med at blive prügelknaben, men prøv nu bare at tænke tanken, om at skrotte alt det on- og offline seperation, og lad være med at tilfredsstille liderligheden efter gratisprincippet.

Lad Amino være græsrodsbevægelsen hvor iværksættere hjælper hinanden, og til formålet har en hammer med ergonomisk håndtag, - og ikke et eller andet crap fra Harald Nyborg med løst hoved. Lad det store aktiv være medlemmernes lyst til at hjælpe hinanden igang, - og ikke at hustle.

Jeg ved godt at man nemt stirrer sig blind på sit eget barns fortræffeligheder, og jeg har ingen forhåbninger om ændringer. Det er svært at lære gamle hunde nye tricks :)

Den her gamle hund kan f.eks ikke skrive kort.....

Michael

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Det er bestemt ikke fordi vi ikke har tænkt tanken om netværk, men det er bare et kæmpe arbejde.
Det med at folk kan selv, ved du godt ikke holder.
Den Gruppe du startede, eksisterer den stadigvæk?
Det tror jeg ikke den gør desværre.

Det kræver en stærk koordination og et stort vedholdende arbejde, så vi vil min. skulle ansætte en på fuld tid, som jeg så også skal administrere. Det er en omkostning vi pt. ikke kan overskue desværre.

Men jeg hører hvad du siger og jeg tænker over det.
Tak for dine tanker Boysen.

De bedste hilsner

Martin

 

Ja, den eksisterer faktisk i bedste velgående gruppen Boysen startede :) Vi er 22 medlemmer nu, der har været lidt udskiftning, nogle ud, andre ind, men vil tro vi samler 12-15 personer i snit til møderne ca 6 gange årligt nu. Kommunikationen var lidt noget rod, da den kørte over email, men nu er der oprettet en facebook gruppe, hvor kommunikationen flyder løbende, og vi hjælper hinanden med forskellige ting. Der bliver skrevet derinde dagligt.

Men ja, det kræver noget arbejde at holde sammen på det hele, og få emner der har bred interesse for alle hver gang, men vi aftaler en tovholder fra gang til gang, der skal holde styr på forslag, sørge for der tages kontakt til evt gæster osv. Der er også små grupper i gruppen alt efter interesser. Jeg tror ikke den bliver opløst lige foreløbigt, og skulle den gøre det, er der helt sikkert nogle der fortsætter i mindre grupper.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Martin Thorborg:

Det er bestemt ikke fordi vi ikke har tænkt tanken om netværk, men det er bare et kæmpe arbejde.
Det med at folk kan selv, ved du godt ikke holder.
Den Gruppe du startede, eksisterer den stadigvæk?
Det tror jeg ikke den gør desværre.

Det kræver en stærk koordination og et stort vedholdende arbejde, så vi vil min. skulle ansætte en på fuld tid, som jeg så også skal administrere. Det er en omkostning vi pt. ikke kan overskue desværre.

Men jeg hører hvad du siger og jeg tænker over det.
Tak for dine tanker Boysen.

De bedste hilsner

Martin

 

Ja, den eksisterer faktisk i bedste velgående gruppen Boysen startede :) Vi er 22 medlemmer nu, der har været lidt udskiftning, nogle ud, andre ind, men vil tro vi samler 12-15 personer i snit til møderne ca 6 gange årligt nu. Kommunikationen var lidt noget rod, da den kørte over email, men nu er der oprettet en facebook gruppe, hvor kommunikationen flyder løbende, og vi hjælper hinanden med forskellige ting. Der bliver skrevet derinde dagligt.

Men ja, det kræver noget arbejde at holde sammen på det hele, og få emner der har bred interesse for alle hver gang, men vi aftaler en tovholder fra gang til gang, der skal holde styr på forslag, sørge for der tages kontakt til evt gæster osv. Der er også små grupper i gruppen alt efter interesser. Jeg tror ikke den bliver opløst lige foreløbigt, og skulle den gøre det, er der helt sikkert nogle der fortsætter i mindre grupper.

Hvor er det fedt at hører!!!

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)