|
Dato: 24-05-2007 17:02:28 Forfatter: meJensen Dato: 24-05-2007 15:59:36 Forfatter: DJB Lige præcis, pisseærgeligt. Men hvem siger ikke, at det her evt. ku være samme situation? Jeg har heller ik nævnt, at man SKULLE låne 1 mio kr, det var bare et eksempel. Man kan i teorien også blot gøre det med 100.000 eller deromkring jo. Men igen - pisseærgeligt ![]() Forskellen ligger i tidshorisonten på 6 mdr. kontra 18 år, og så dét at du ikke selv investerer aktierne, men skal have et dyrt aktiebureau til at gøre det. De 10% i årligt gebyr øger din risiko med meget mere end 10%. Endvidere så vidste jeg, at jeg kunne betale pengene tilbage igennem hårdt arbejde henover 1 års tid, og at det ikke ville ødelægge min fremtid, mens der i dit første oplæg, lægges op til 5mio., hvilket du aldrig får betalt af ved et almindeligt arbejde. Men du skal have for at vise viljen til at ville investere og tage risiko. Flere som dig, og Danmark så helt anderledes ud!Ja, alle ville være på røven og Danmark ville ligne et økonomisk sammenbrud i den private sektor! ![]() Spøg til side. Men ingen siger man behøver at lade pengene stå i 18 år - man kan jo også vælge at have dem investeret i 1, 5, 7 eller 9 år f.eks., med det til følge, at afkastet ikke vil nærme sig de 1500% som de reklamerer med, over 18 år. Og selvfølgelig, kan en af grundene godt være, at deres historiske afkast gennem de sidste 18 år, kan have fodfæste i aktiemarkedet under IT-boblen, hvor der har været rigtig mange penge at hente. Men hvorfor skulle der ikke komme endnu en bobbel de næste 18 år? Nu har jeg selv været aktiv spiller af diverse aktiespil gennem de sidste mange år, og har da også læst mange erhvervsblade i min fritid, og man skal ikke være dybt inkarneret i den finansielle verden for hurtigt at kunne gennemskue, en fremgang i det danske aktiemarked. Bare et eksempel ville være Westas Wind Systems, vis aktier har haft en relativ stor stigning bare gennem det sidste halve års tid - specielt efter EU-topmødet hvor det blev aftalt og offentliggjort, at 40% (eller var det 20%? Kan ik lige huske) af Europas energi, skulle komme fra miljøvenlige energikilder - som f.eks. vindenergi. Dette er jo fastsat til at blive en realitet, og det må da derfor også være [i]næsten[/i] være 90% sikkert, at samtlige vindmølleselskaber vil få milliardordrer gennem de næste årrækker? Eller brint-boblen, som jeg personligt tror på vil komme til at blive til noget stort, eftersom det er danske studerende - og forskere, som står i spidsen for brint-udvikling, så brint kan blive en brugbar anvendelseskilde til energi i biler og andet transport? Faktisk, har Alm.Brand allerede nu, haft reklamer ude for deres investeringsfond i Brint-udviklingen.. Så jeg forstår ikke, hvorfor folk bliver ved med at kigge tilbage på IT-boblen, som "De gyldne tider der aldrig vil komme igen" - mulighederne ser da indtil videre lyse ud indenfor investeringsområdet - om ikke andet, måske endnu mere lyse end IT-boblen? Men så igen - hvis det var så nemt, bare at låne pengene og investere dem i Formuepleje, så ville det endegyldige spørgsmål nok være - [i]"Hvorfor gør alle så ikke bare det?"[/i] |
Dato: 24-05-2007 18:13:12 Forfatter: DJBMen så igen - hvis det var så nemt, bare at låne pengene og investere dem i Formuepleje, så ville det endegyldige spørgsmål nok være - ''Hvorfor gør alle så ikke bare det?''Ja, det er nemlig ikkebare sådan lige til...!Det var rent faktisk NEG-Micon, som jeg i de gyldne tider ville investere i (på det tidspunkt verdens største vindmølleselskab).Nu du snakker om bobler, så er det jo kun omtalt som bobler, som er pustet så meget op, at de springer... (simpelthen på grund af alt for meget varm luft). 1990''erne var i høj grad præget af "varm luft som valuta" (citat: musikeren Allan Olsen). Så når du omtaler brintboblen, så er det jo en interessant teori. Vil forventningerne stige i højere grad end brinten kan følge med?Jeg tror de fleste har lært af IT-boblen, men det er stadig svært at spå om et potentiale, og aktiekurser har det nogen gange med at leve sit helt eget liv.Men sagen er, at tiderne er jo altid gyldne, det er bare et spørgsmål om, hvor man er, og hvad ens penge er investeret i....
Bliv gratis medlem

for at vise viljen til at ville investere og tage risiko. Flere som dig, og Danmark så helt anderledes ud!