Hej Amino'er! Jeg håber dette er den rette tråd til dette emne.. Jeg opholder mig for tiden i udlandet og har forskelige idéer til blogs som jeg gerne vil prøve at tjene nogle penge på. det er selvfølge oplagt at prøve at finde deciderede sponsorer, hvilket jeg også vil arbejde i. Derudover er det interressant for mig at prøve nogle af de forskellige affiliate-systemer af, hvor man kan få indtjening via reklamer/klik på bannere/viderestilling til webshops. Det virker lidt som en jungle at gennemskue de mest effektive og reelle systemer, så jeg vil høre om i har nogle gode erfaringer med nogle af dem. F.eks. Tradedoubler, Adfair, adsense osv.? Og evt. en meget kort introduktion til hvordan de fungere? |
Du er havnet det helt rette sted :)
De forskellige affiliate netværks som du nævner har generelt mange af de sammen kampagner aktive, med små prisforskelle. Du kan sagtens benytte dig af flere netværks på én gang for at finde ud af hvem der har de kampagner der passer til din blog.
Nu ved jeg naturligvis ikke hvad din blog eller blogs handler om, men partner-ads.dk har et rigtig stort udvalg af små og mellemstore virksomheder, hvor du både kan få %, pr. lead. og pr. klik afregning.
Hvordan de fungere er egentligt ret nemt og enkelt. Du skal blot ligge en evt. bannerkode op på din blog og derfra begynde at lave dine første små indtjeninger.
Hvis du er helt ny i faget så prøv dig lidt frem, det er forholdsvis enkelt og den bedste lære måde er endnu engang learning by doing.