Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reglerne for unge iværksættere

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes personligt at reglerne at alt for stramme hvis du skal starte som ung iværksætter!

Hvad syntes du?

Hvad syntes du om reglerne for unge iværksættere?

Jeg syntes at det kunne være sjovt og se hvad andre iværksættere syntes om reglerne for unge iværksættere :)

• Reglerne nu er helt fine som de er (7,4%)
  • Det skal være nemmere for unge at starte virksomhed med forældrenes underskrift (44,4%)
  • Der skal være skoler og efterskoler for unge der brænder for at starte virksomhed (18,5%)
  • Der skal være noget alla aps. Hvor unge kan give at kapital og så få et cvr. nr. (25,9%)
  • Vi skal ikke have unge iværksættere, for de gavner ikke samfundet (3,7%)
  • Totalt antal stemmer: 27
  • Afstemning sluttede: 07/07/2012
Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 18:30

Af en eller anden grund kan jeg ikke stemme?

Tilmeldt 10. Mar 11
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 18:33

Hmm, det kan jeg ikke forstå prøv igen :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 18:47

Et af problemerne som ung iværksætter (hvis 20 år stadig anses som ung) er efter min mening, at man ikke må tjene særlig meget ved siden af sin SU. Det gør, at man mister engagementet til at drive forretning ved siden af sit studie.

Tilmeldt 10. Mar 11
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 19:43

Der er ikke så mange stemmer endnu.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:11

Jeg kan ikke stemme...

Hvad forstås ved unge iværksættere? Under 18 år?   Der er noget med økonomisk ansvar, som jeg synes er helt fornuftigt :)

SU-reglerne er helt åndssvage og fjerner et naturligt incitament til iværksætteri blandt unge. Lidt paradoksalt, når man tillige støtter diverse foretagender på landets universiteter mm. 

Tilmeldt 10. Mar 11
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:13

Jeg ved ikke hvorfor at der er problemer med at stemme... Men ja det er under 18 år.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Bengtson:

Et af problemerne som ung iværksætter (hvis 20 år stadig anses som ung) er efter min mening, at man ikke må tjene særlig meget ved siden af sin SU. Det gør, at man mister engagementet til at drive forretning ved siden af sit studie.

Arh, det må du ikke lade dig slå ud af Kasper. Det er ikke et problem, bare en udfordring. Den kan løses enten ved virksomhedsordningen eller ved at starte ApS. For at komme over hvad du max må tjene på SU, så mener jeg at jeg fik regnet mig frem til at før man når grænsen har man næsten råd til et ApS, hvis man smider lidt i selv.

Jeg vil gerne lige høre hvem der har svaret, at de unge iværksættere ikke gavner samfundet? Det synes jeg nemlig lyder en smule beruset.

Generelt set har jeg dog det sådan at hvis man er ung iværksætter har man det altså nemmere end de voksne, måske det juridiske er sværere, men til gengæld har du alle andre fordele. Du har masser af tid, ingen faste udgifter og hele livet foran dig.

Læs evt. Mit blog indlæg om unge iværksættere har det for nemt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 15:06

Casper Blom:
Arh, det må du ikke lade dig slå ud af Kasper. Det er ikke et problem, bare en udfordring. Den kan løses enten ved virksomhedsordningen eller ved at starte ApS. For at komme over hvad du max må tjene på SU, så mener jeg at jeg fik regnet mig frem til at før man når grænsen har man næsten råd til et ApS, hvis man smider lidt i selv.

Hej Casper

Der skal lidt mere til at slå mig ud ;) Jeg konvertere til virksomhedsordningen snart, og dermed bliver det ikke et kæmpe problem, men nogle gange kunne det være rart, at trække lidt ekstra penge ud af firmaet til en sommerferie uden at man mister sin SU af den grund ;)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:10

Det ved jeg godt Kasper ;-) Fedt at høre!

Men jeg giver dig helt ret. Systemet er skruget sammen på en underlig demotiverende måde for unge iværksættere.. Det endnu mere vilde er, at EFTER du er stoppet på dit studie (som jeg gjorde sommeren 2011), så er der faktisk en grænse for hvor meget man kan tjene.

Jeg skulle altså begrænse min indtjening i resten af 2011, grundet jeg har fået SU.

Jeg forstår det ikke.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)