Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømmen om en kagebutik

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en drøm om, at starte op med at lave kager til andre "proffesionelt". Hvis jeg nu laver pjecer og deler ud i nabolaget og måske får 2-3-4 jobs, er det så noget der skal indberettes nogen steder? Og hvad med godkendelse af køkken??

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må virkelig uddybe din drøm yderligere hvis du ønsker feedback. Du skriver meget kortfattet, hvor det er umuligt er at læse dine tanker mht kagebutikken..

Fra Herlev
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit problem er nok, at det ikke er så konkret endnu. Men på sigt har jeg et stort ønske om at drive min egen kagebutik. Der er dog ikke kapital til dette lige nu, men jeg tænker om det er muligt at starte et lille firma op herhjemmefra med kager "ud af huset" til fester. Der bliver vel stillet nogle krav til fødevaresikkerhed, hvis det er en "officiel virksomhed" osv. Man kan vel sige, at jeg er interesseret i at tyvstarte min kagebutik herhjemmefra, men ved ikke om det overhovedet er tilladt.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Feb 09
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke blive godkendt, i et privat køkken så let er det beklager.

Info om 
Byt-bil.dk er gratis for alle

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke sælge fødevare uden at producere dem i et godkendt køkken, og gør du det, så vanker der store bøder + betaling for kontrolbesøg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have også have et hygiejne bevis, for at sælge mad til andre

Fra Herlev
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, tak for hjælpen. Så må jeg jo finde et andet sjovt alternativ at starte op med.

Fra Herlev
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder i en børnehave som har et godkendt modtagerkøkken. Kan man ikke leje sig ind der og lave kager på denne måde? Hvis jeg nu gerne vil lave sukkerpynt, som skal være ovenpå kager, gælder der så de samme regler?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så let - der skal være fuld kontrol og sporbarhed på ALLE fødevarer i et køkken, og det betyder, at børnehaven også skal have styr på dine råvarer. Og du skriver, at det er et godkendt 'modtagerkøkken' - betyder det, at det er godkendt til produktion? Det skal du undersøge hos fødevarestyrelsen. Og ja, sukkerpynt er også en fødevare.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Christina

Det lyder som et spændende projekt, og selvfølgelig kan det lade sig gøre - også selvom det ikke umiddelbart er lige til. Jeg arbejder med fødevareret til daglig, og har bl.a. en fortid fra Fødevarestyrelsen.

Du er meget velkommen til at sende mig en PM.

Mvh

Jørgen

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)