Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum som alternativ til navision?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er der brug for de mest erfarne summasummarum brugere som Aminos mørke kroge huser. Jeg skal have besvaret følgende ide jeg går og tumler med: KAN SummaSummarum være en konkurrent til Navision? Vi snakker:

- Standard bogholderi

- Udtræk til PBS
- Bank integration
- Integration til DIBS
- Registrering af brugere
- E-handel
- Flere valutaer og lande
- Automatisk rykkeropfølning

Det er selvfølgelig ikke de dybe specifikationer, men hvad siger I til ovenstående? Hvor meget kan man egentlig tilpasse Summarum? Det er min fornemmelse at de fleste Summarums konsulenter prismæssigt ligger på omkring en tredjedel af Navisions folk. Men har de så mulighed for at tilpasse ligeså meget?
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:05
Du skal i hvert fald være opmærksom på at det er et enkeltbrugersystem som kører på en enkelt PC.
Du skal flytte en regnskabsfil rundt for at lade andre arbejde med den.
Det er en ting jeg selv synes er noget møg.

Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:22
Som Jon skriver så er det ikke muligt at køre summa i et klient/server setup, og flere samtidige brugere er derfor ikke muligt.

Summa kan ikke tilpasses på tilnærmelsesvis samme måde som navision kan, så vidt jeg ved er der kun mulighed for formular tilpasning i Summa hvorimod man i navision kan få udviklet stort set alt hvad der er bogføringsmæssigt forsvarligt.

Afslutningsvis vil jeg nævne at jeg også har mødt en enkelt webshopejer der skiftede fra Summa til navison pga. at ordre importen blev for langsom ved mange ordrer, hvor mange ordrer det drejede sig om ved jeg dog ikke..

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:30
Til trods for, at jeg ikke synes, jeg befinder mig i nogen mørk krog - men det er da rigtigt, at jeg holder mig til de mellemste kategorier på forsiden, så det var ren overspringshandling, at jeg overhovedet så indlægget, men:

- Standard bogholderi : Ingen problemer
- Udtræk til PBS : Kan lade sig gøre ved tilkøb af relativt billigt PBS-modul
- Bank integration : Hvilken type integration? Hentning af filer til bogføring: Ja. Betalingsforslag, som skal overføres til netbanken : Nej.
- Integration til DIBS : Det ved jeg faktisk ikke noget om, men hvis jeg ser kravsspecifikationer kan det lade sig gøre at finde ud af det. (Tvivler også på, at du har brug for det, men jeg kan jo ikke vide, hvad du skal. Vi bogfører for ret store e-butikker med DIBS og integrerer ikke, fordi fordelingen mellem arbejdet i Summa og i e-handelsløsningen er skåret det rigtige sted.)
- Registrering af brugere : Hvilke brugere? Det er jo ikke et flerbrugersystem, og der føres ingen log over, hvem der har været inde hvornår.
- E-handel : Det kan godt lade sig gøre, nogle har gjort det - men jeg kan ikke huske, hvad det er for en webshop. Ellers kan man programmere sig ud af det. Det er også et spørgsmål om, hvordan man bruger e-handelsmodulet og hvor meget der som konsekvens heraf skal laves i Summa.
- Flere valutaer og lande : Du kan fakturere på flere sprog og i flere valutaer. Men du kan ikke finansbogføre i andet end danske kroner.
- Automatisk rykkeropfølning : Automatisk og automatisk... Du får rykkerforslag ud og det er nemt at skrive rykkere.

Du får IKKE et mini-Navision ved køb af Summa. Navisionbrugere plejer at irriteres over den lidt rigide årsafslutning, hvor man ikke kan have adgang til to regnskabsår samtidig. Men prisen er naturligvis også en helt anden.

Nogle Summa-forhandlere (blandt andet Karsten fra Als-IT) er meget dygtige til at programmere op mod Summa, men om det koster en trediedel af Navisionfolket tvivler jeg på, når det ikke bare er tilretninger.

Det kommer meget an på, hvad du i virkeligheden skal bruge - jeg har netop "bøjet" Summa, så det kan fungere som et advokatbogholder-program, men det sker alene ved manipulation, ikke programmering.

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 23:17
Hej Tommy.

Jeg syntes da sagtens at du kan nævne prisen vi fik fra NAVI PARTNER i dag. Så kan andre jo vurdere den?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Tak for jeres svar - og da absolut af den Anettes gennemgang af alle punkterne enkeltvis :)
Vi har fået et overslag fra Navision tidliger i dag, som Rasmus gør opmærksom på. Det er dog nok bedre at Rasmus kommer med tallet, da jeg bliver i tvivl om hvorvidt det kan være rigtigt, hver gang jeg skal skrive det...

Jeg har haft et godt øje til Als-fyren, da et af hans moduler er på summarums hjemmeside.

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 08:43
Jamen, så kommer jeg da med det chokerende tal. Vi har haft en repræsentant fra NAVI PARTNER på besøg og han kom idag med et "tilbud" på den løsning vi gerne ville have. Vi havde godt nok bedt om flere tillægsmoduller, men vi fik sgu et chok da prisen kom idag. 320.000 kr. WTH! Er de fuldstændig hjernedøde? Nå ja, så kunne vi da også leje, ikke lease, men leje licensen til ca. 10.000 pr. måned. WTH! Og oven i de 320.000 kr. kommer årlig opdatering/vedligeholdelse af systemet til den nette sum af ca. 15.000! HALLO! Det er ikke Mærsk I har besøgt, men et nystartet firma. Behøves jeg at tilføje, at vi overvejer f.eks. SummaSummarum?
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:03
Tja, hvis det er i den prisklasse, vi bevæger os, tror jeg godt vi kan tale om at få lavet korrektioner mv. til en trediedel af prisen hos Summa-forhandlerne :-)
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 09:28
Det lyder dyrt for nogle ting som de har i værktøjskassen. Det er utroligt at folk vil give så mange penge for standardprodukter.

Er der ikke noget opensource man kan bruge i stedet ???

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 11:42
I så fald er det måske værd lige at tage et kig på Admind - det er baseret på en applikationskerne, så der er rige muligheder for tilpasning. Det er desuden et onlinesystem og kan håndtere flere brugere.

Til den pris kan du kigge på stort set alt andet og det vil kunne håndtere dine opgaver efter lidt tilpasninger!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)