Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er DIN opfattelse af Network Marketing?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender du nogen som har ”været med” i et sådan selskab? Måske har du selv været det – eller nogle af dine venner og nære familie?

De fleste af os har det. Svært mange har den erfaring at de har tjent lidt eller ingenting. Opstarten skete på baggrund af lovord om at tjene store penge blot ved at satse (det er desværre sådan, at nogen lover alt for meget, uden særlig indsats: Du skal ”bare finde nogen” – så kommer de store penge..).

Resultatet? Lidt eller ingenting! Konklusion er derfor at Network Marketing er noget som ikke fungere. Har du hørt eller tænkt:

- ”Dem i toppen bliver rige” på andres bekostning
- Det er en pyramide – og dem der var med først tjener penge
- Det er bare dem som ikke kan andet der er med
- Det er useriøst
- Gennemsnitlig indtægt er næsten ingenting

Du kan sikkert komme i tanke om flere udsagn.

Men... er det sandt?

Det er helt rigtigt, at gennemsnitsindtægten er lav – og det er der 2 årsager til:

1. Det store flertal, som er involveret, vælger at købe kvalitetsprodukter til indkøbspris.
2. De fleste som forsøger, at opbygge en business, forstår ikke at det må behandles på samme måde som alle andre opgaver med store indtægter.

Hvad er en gennemsnitsindtægt for eks. læger eller advokater? En million kroner om året? Hvad kræves der for at opnå en sådan indtægt?

- 5-7 års uddannelse
- Investering af flere hundredetusinde kroner
- Lange arbejdsdage
- Forsagelse af familieliv og hobby

Dersom du ser på Network Marketing udfra denne vinkel, vil du se et andet billede:

1. Hvor meget ”uddannelse” tog de(m) du kender i Network Marketing?
2. Hvor meget blev investeret i at lære?
3. Hvor meget tid blev der investeret?
4. Hvor meget tid blev opslugt af TV, fodbold, golf eller hygge i stuen?

Tror du virkelig, at det eneste der skal til, er at tegne aftale med et selskab, købe lidt produkter og lidt materiale (måske tilsammen for et par tusinde) – og så... sim-sa-la-bim er du rig?

Løftet i Network Marketing er følgende:
”Dersom du ligger lige meget indsats i form af arbejde og læring, som du gør i traditionel business, vil du over tid modtage et langt større afkast af din investering”

Hvem lader du være dine rådgivere?

FAKTA:

- Flertallet bruger mennesker som aldrig er lykkedes som rådgivere når det gælder om at starte egen business
- Flertallet bruger fattige mennesker som rådgivere i økonomiske spørgsmål
- Flertallet bruger usunde personer som rådgivere i helsespørgsmål
- Flertallet stoler på ”eksperter”, som mangler væsentlige kompetencer når det gælder forebyggende tiltag (i relation til helse)

Har disse input givet anledning til et fornyet syn på hvad Network Marketing virkelig er – og kan betyde for dig – bør du ”låne dine ører” til følgende rådgivere:

1. Robert Kiyosaki – forfatter til succes-bøgerne om ”Rich Dad Poor Dad” – check www.richdad.com
2. Paul Zane Pilzer – økonom, rådgiver for flere amerikanske præsidenter og forfatter til bøgerne ”God Wanted You To Be Rich”, ”Unlimited Wealth”, ”Wellness Revolution”, The Next Millionaires”, ”The Next Trillion” og den allernyeste ”The New Wellness Revolution”. Check www.paulzanepilzer.com
3. David Bach – forfatter bag succes-bøgerne “Start Late - Finish Rich”, “Smart Women Finish Rich” “Smart Couples Finish Rich” og Automatic Millionaire”. Check www.finishrich.com
4. Professor Charles King, University of Illinois of Chicago som underviser i network marketing på universitet. Hør presentationen, som du finder på http://www.qseminars.no/promo.html

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:27
hej lasse

godt skrevet du har 100% ret i det du skriver

jeg er en af de mange rigtige mange der har prøvet mlm

og ja det var bob bob

jeg gav det ikke 100% og så blev det selfølgelig heller ikke til noget godt

jeg tjente da lidt men det svarede vel  meget godt til den insats jeg havde lavet

jeg tror at mange af dem der melder sig der i blandt mig selv

er folk der har lidt økonomisk problemer

og som jeg tror man kan tjene hurtige penge

men der findes ikke hurtige penge

og lige lidt som vil vække folk

dette er min mening

jeg mener at alle mlm er bygget op om pyremiden

det er rigtigt at der er folk længere nede på listen der kan tjene flere penge end dem 

længere oppe

men de laver jo så deres egen pyremide.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:39
Dato: 21-05-2007 19:27:17 Forfatter: jannikjj  

og lige lidt som vil vække folk

dette er min mening

jeg mener at alle mlm er bygget op om pyremiden

det er rigtigt at der er folk længere nede på listen der kan tjene flere penge end dem

Lad mig høre: Hvilket - bob bob - selskab har du været engageret i, Jannik?

Og til din kommentar: Seriøse bonusplaner er opbygget således at det er de skabende, de aktive, dem der bygger forretninger de belønnes bedst muligt - når blot det enkle princip træder i kraft har det intet at gøre med hvornår eller hvor man er placeret i forhold til dem der "var først" - men udelukkende hvor der er aktivitet.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:08
det var bla.herberlaife

det var en fra england der kom til kbh og lejede et kontor i kbh

han var dygtig til pæppe folk op

men åbenbart ikke nok for mig

jeg syntes ikke der er noget i vejen med mlm og der er sikkert også mange der tjener gode penge men som du selv skriver kræver det meget arbejde og det tror jeg ikke de fleste er klar til

og ang . pyremiden

jeg syntes ikke at der er noget ivejen med opbygningen af mlm

det jeg siger at det ligner p

og det gør det jo også i det ganske alm danske firma (eller det skulle det gerne)

chefen tjener mere end flaskedrengen

ergo dem der ligger øverst eller dem der arbejder mest tjener mest  

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 04:54
Dato: 21-05-2007 21:08:20 Forfatter: jannikjj
det var bla.herberlaife

det var en fra england der kom til kbh og lejede et kontor i kbh

han var dygtig til pæppe folk op

Nu er Herbalife jo netop et af de koncepter hvor det kræver endog meget KONTINUERLIGT arbejde at opretholde en indkomst grundet deres kompensationsplan, som bl.a. er bygget op omkring meget "frontloading".

Og ja - du har fuldstændig ret i at "store penge" i Network Marketing ved "hårdt og meget" arbejde - men som udgangspunkt gør man arbejdet eén gang - og med de rette kompensationsplaner, koncepter bliver som regel rigeligt lønnet over tid - men som alt andet her i livet så kræver det en indsats, men en indsats der giver indtægtsmuligheder som ikke er liniære som ved traditionelt løn-arbejde. You know the drill; har forståelse af indkomstmekanismerne i Network Marketing.

MVH

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:40
Dato: 21-05-2007 21:08:20 Forfatter: jannikjj
jeg syntes ikke at der er noget ivejen med opbygningen af mlm

det jeg siger at det ligner p

og det gør det jo også i det ganske alm danske firma (eller det skulle det gerne)

chefen tjener mere end flaskedrengen

ergo dem der ligger øverst eller dem der arbejder mest tjener mest 

Hej Jannik,

Den har vi jo hørt før...

Men chefen tjener ikke mere end flaskedrengen bare fordi han blev ansat tidligere end flaskedrengen. Det er jo fordi chefen har større ansvar, skal træffe større beslutninger og har flere forventninger at skulle indfri overfor direktionen/bestyrelsen/etc. Så jeg synes at det er en forenklet udlægning af at pyramidestrukturer er anvendt overalt

Ellers godt indlæg, Lasse...

Jeg synes at du har mange gode pointer, og beskriver meget godt problematikken vedr. folks forventninger og resultater. MLM/NM er jo ikke så meget anderledes end traditionel business - resultaterne følger indsatsen. Mange MLM koncepter bliver helt sikkert oversolgt af nogle ivrige (nye?) netværksbyggere som bare vil skaffe et stort netværk.

Men det er vel mere interessant at have 15-20 forhandlere under sig som gør det rigtigt godt, end 50 som ikke flytter ret meget. Er det ik''? Sådan fungerer det ihvertfald i den mere traditionelle del af erhvervslivet. Derfor burde dygtige netværkere vel også være kritiske med hvem de tager ind i varmen, end tilfældet oftest lader til at være. Og dem som så kommer ind i varmen, burde netværkeren vel så bruge meget krudt på at gøre til dygtige forhandlere, og dermed øge sin egen indtjening. Oder wass?

mvh Carsten

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:45
Det glæder mig, Carsten, at du synes godt om mit indlæg - og endnu bedre, at du netop har forstået pointen med mine "påstande" - og indledningsvis har du fuldstændig ret i at 15-20 forhandlere som flytter noget er bedre end 50 der ikke gør.

Nu er der måske en rød tråd gennem de mange selskaber - men alligevel adskiller selskaberne sig fra hinanden når man kigger på hvordan omsætningen koncentrere sig - og hvordan de individuelle bonusplaner ser ud. Der ligger nemlig forskellige motivationsfaktorer i dem - som for eét selskab kan betyde enorm omsætning fra en lang række personer der måske oprindeligt signede op for at forhandle produkterne, men i stedet løbende handler til indkøbspris til dem selv - hvor man i et andet selskab kan se en mindre gruppe forhandlere, der tilgengæld har meget stor egen-omsætning fra eks. salg eller "wellness-aftener".

Flere selskaber benytter sig af "autoship" ordninger, som sikre en stabilitet i egen-omsætningen hos forhandlerne - som typisk resultere i rigtig mange der udelukkende er på autoship omsætningsniveau - andre selskaber sætter deres lid til at forhandlerne selv opretholder en egen-omsætning hver måned - det bliver så typisk til færre, men til gengæld langt højere omsætning for de der er aktíve hver eneste måned.

Derfor vil der tit være en diskussion mellem folk fra disse to lejre, som enten helt sværger til det ene - eller kunne ønske sig en kombination.

Som du ganske rigtig har fat i, Carsten - så handler success om aktivitet - det vil altid følges ad - men, når det så er sagt så er der elementer i Network Marketing tankegangen der gør at der altid er nogen der er mere heldige end andre - og er i stand til at ramme de rigtige folk. Men igen er der en sammenhæng; man rekruttere jo som regel blandt dem man bedst kan identificere sig med - eller som en sagde til mig igår: Man sponsere from the top down - man starter med dem der har forstand, viden, kan og vil - for hvert led man når ud i - jo "ringere" bliver forstanden, viden og kan/vil faktoren....!

MVH

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)