Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate eller "per klik"?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt der er forskellige priser osv, men bare sådan generelt, er det så Affiliate der er mest indtjening på? Findes der noget udregning om feks hvis vi siger der 2000 unikke brugere dagligt på et websted, om det så er det ene eller det andet? Forstået således om det er besøgstal der "bestemmer ", eller sidevisninger.. Hvis vi antager at reklamerne sidder midt i hver artikel. Ved ikke liiige om jeg forklarer mig så det er forståeligt :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

Jeg tror du har misforstået lidt.

Det er enten pr. salg, pr. lead eller pr. click, du bliver betalt for med affiliate reklamer. Hvis du vil tjene på pris efter antal eksponeringer, skal du nok ud og finde annoncørerne selv. 

Der er mange faktorer der er afgørende for din konverteringsprocent.

pr. salg / lead: når en bruger klikker på en reklame på din side, bliver klikket sporet og brugeren sendt videre til annoncørrens hjemmeside, hvis brugeren køber er det et salg, hvis bruger f.eks. ansøger om et lån er det et lead.

Der er typisk en tidsgrænse på, så hvis brugeren handler inden for f.eks. 30 dage får du dit affiliate beløb for henvisningen. 

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 19:01

Nope, har ikke misforstået det.. Har nok nærmere ikke kunne finde ud af og få min tanke ned på skrift:-)
Tak for svaret. Der jeg tænker på er at nogle tilbyder 20 øre per unikt klik sat op imod salg/lead, altså om der er nogle "regler " der siger at hvis man har et x antal besøgende så er det ene bedre end det andet...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07

Høy:
Der jeg tænker på er at nogle tilbyder 20 øre per unikt klik sat op imod salg/lead, altså om der er nogle "regler " der siger at hvis man har et x antal besøgende så er det ene bedre end det andet...

Det kommer an på hvor relevant annoncen er. Hvis det er pr salg skal annoncen være rigtig relevant, hvorimod klik selvfølgelig også skal være relevant, men dog ikke så vigtigt som pr salg/lead.

Jeg ville til enhver tid foretrækker lead/salg - men vær forberedt på at der kan gå lang tid imellem et lead, og derfor svinger dine indtjeninger også mere med leads/salg.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 20:27

Tak til jer begge. Så er jeg lidt mere med. Kan godt se at to salg til 5% af en tablet kan være en noget højere indtjening end 500 klik til 20 øre per klik.... Er ved at undersøge mulighederne nemlig og vil have gang i noget der hedder Partnerads..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

Høy:
Er ved at undersøge mulighederne nemlig og vil have gang i noget der hedder Partnerads..

partner-ads er rigtig gode, hvis du er ny indenfor branchen - synes jeg.

Eventuelt, kunne du supplere Partner-ads, med Euroads.dk?:-).

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 20:50

Takker. Jo, man kan godt kalde mig ny inden for det her med websteder. Vidste intet om det for halvanden år siden og er først nu begyndt at tænke i "rigtige penge ":-) jeg prøver at tjekke Euroads ud...

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 22:31

Eksempel fra en af mine sider, hvor jeg i en periode har fået 251 kliks på affiliate link til en bestemt webshop. Det har givet 5 salg, hvilket resultere i 3.46 kr pr klik. 

Hvis du kan sende relevante besøgende, lige som her, så kan det være noget sjovere :-)

Hvad der er smartest kommer dog an på meget. Er jo ingen der siger du ikke godt kan have begge dele, og så se hvad der efter et par måneder har givet mest :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:39

Høy:
Findes der noget udregning om feks hvis vi siger der 2000 unikke brugere dagligt på et websted, om det så er det ene eller det andet?

Nej :-).

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 22:48

Rolf : fint eksempel , begge dele skal prøves af så. Og jeg kan se at inde ved Partnerads er der også i min kategori til mine brugere. Det er vel fordel i forhold til adsense der ikke altid viser relevante ting i forhold til det indhold der er på den pågældende side.
Casper : ok :-) Tak...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)