Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør Google bots ved min hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Google bots har været inde på min side i nu over en uge og de er der stadig. Der er ca. mellem 200-400 online robotter fra den samme IP adresse og det er googles IP adresse. Den ene underlige ting er spørgsmålet hvorfor de er der i så lang tid...? Nogen der ved det?

Men en anden MEGET underlig ting er, at min trafik er faldet især på søgninger... Normalt plejer vi at få mellem 1200-1500 daglige besøgende fra google søgninger og vi er faldet til mellem 800-900 dagligt.

Er der en logisk forklaring på de to ting?

Mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:33
Hej

Send lige en kopi af loggen med IP adresser og hele strengen - bare på en eller to dage på PM - så ser jeg den igennem for dig.

Med venlig hilsen

Wesecureit

René 

Wececureit René
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:36
Hej Rene,

Tak for svar... Jeg har sendt PM...

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:23
Der er nogle fundamentale ting, som det virker somom du lidt misforstår. Google befinder sig ikke "på dit website" - de requester en URL, får siden leveret, og requester så en anden URL lidt eller meget senere. I den mellemliggende tid befinder de sig ike på dit website, omend det i nogle statistikprogrammer kan se sådan ud.

Så, det lyder mest af alt somom dit statistikprogram giver nogle lidt underlige resultater. En IP-adresse kan simpelt hen ikke køre 2-400 aktive sessions på en gang. Det er ikke teknisk muligt.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:10
Hej Mikkel,

Og tak for svar... Jeg forstår det heller ikke... Lige nu er der alene på dating delen 248 aktive guest IP''s der tilhører google... og det er forskellige URL adresser... Sådan ser statistikken f.eks. ud... her er blot nogle af de 248:

USER  PAGE                                     IP
Guest  /arkadas/profile.php?sub_secti  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/member/?P=L2Jyb3dzZS5  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/browse.php?PID=96&gen  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/member/mail/?action=v  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/member/mail/?action=v  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/member/?P=L3BvbGwucGh  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/poll.php?sub_section=  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/poll.php?sub_section=  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/member/?P=L21lbWJlci9  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/member/friends/?actio  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/member/friends/?actio  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/member/?P=L21lbWJlci9  66.249.70.42 
Guest  /arkadas/member/mail/?action=c  66.249.70.42 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:18
Der er ikke noget underligt i det. Fejlen ligger i din fortolkning af loggen. Google "befinder" sig ikke på dit website, så det er helt forkert at optælle alle deres individuelle http requests som en individuel session. Det er muligt at dit system gør det, fordi Googles roboter ikke understøtter cookies, men det er altså forkert. Der kan gå sekunder, minutter, timer, dage eller uger imellem at Google requester en URL og den næste. 
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:22
ok... hvad er forklaringen så på at det har været sådan i en uges tid nu?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:36
Sådan fungerer søgemaskiner. Der er som sagt intet der tyder på, for mig, at der er noget galt, bortset fra din fortolkning af hvad der foregår. Søgemaskiner crawler nettet - det er det der sker. Hvis du ikke vil have søgemaskinerne på besøg, så kan du meget let udelukke dem ved at opsætte en robots.txt file, der bede dem om at holde sig væk, men så vil dit website naturligvis heller ikke kunne findes i søgemaskinerne. Og jeg går ikke ud fra det er det, som er dit mål :)

Så, hvis du gerne vil findes i søgemaskinerne, så må du leve med at søgemaskinernes robotter besøger dine sider med mere eller mindre jævne mellemrum.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte dem der leverer dit statistiksoftware og gøre dem opmærksom på deres uheldige måde at registrere sessions fra spidere. De enkelte spider requests bør som sagt ikke udløse rapportering om en ny session.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:43
nej nej... de må hellere end gerne komme på besøg... :)) Men det der er pudsigt er, at vores besøg er faldet fra søgeresultater i løbet af den uge, de besøg fra google robotterne har været der på "den måde".... Det var nu mere om det havde en forbindelse... For vi har tværtimod fået MEGET mere indhold på siden... Så jeg burde jo kun få flere besøgende fra søgeresultater efter robotternes besøg, når de nu indekserer flere sider... Der er ingen af vores sider/indhold, der bliver slettet...

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:01

Hej

Som jeg skrev til dig via PM mener jeg også det er dit logningssystem det er galt med, spidere opfører sig ikke sådan normalt. Men du kan se i serverloggen som lidt afhængigt, hvilken dunk den ligger på - ligger i var/log/apache ( den kan ligge i andet mappe end VAR directoriet ) og her vil du sikkert se et helt normalt billede af besøget. ( søg på IP adressen i serverloggen ).

Med venlig hilsen

Wesecureit

René

Wececureit René
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)