Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreativ konkurrence - vind 20.000 kr. (kom i forkert mappe før - nu skulle den ligge rigtigt)

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg vil også gerne lige give min mening til kende.
Hvis det er sandt at der en amino bruger der har indsendt navnet og ikke er blevet krediteret. Så har I enten sjusket eller bevidst udnyttet/snydt Jer til et navn.
Der har været lidt debat herinde om Jeres firma og hensigter osv. Jeg har personligt, set med positive og optimistiske øjne på Jer. På trods af min naive tilgang har jeg nu 17 røde alarmer kørende for mit indre øje.
Jeg syntes det er rigtig ærgeligt og opfatter det lidt som om I har fået en side-sygdom af Jeres succes/vækst.
Hvis I har rent mel i posen, må I - igang med at kigge på Jeres kommunikation, for I signalere i en anden retning end noget reelt.
Jonathan - jeg håber virkelig på at I får gjort noget ved det her, det er sindsygt vigtigt at holde stien ren når man beskæftiger sige med velgørenhed. Tænk lige på hvem det er, der betaler prisen for det!

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Arno, jeg sidder oprigtigt med meget røde ører, hvis det er korrekt. Hvis vi var ude på at snyde dig eller andre, ville vi jo aldrig offentliggøre herinde, hvilket navn vi valgte. Hvis det er korrekt, skal du naturligvis have dit honorar - vil du ikke genfremsende en kopi af den mail, du sendte, med forslaget?
Jeg skal så samtidig indskyde, at vi fik over 100 mails med forslag - og mange indeholdte utallige forslag, så vi druknede ærlig talt i dem - det er jo en god ting, om end rigtig mange forslag var navne, som allerede VAR købt som domæner og derfor ikke opfyldte kravene til konkurrencen.
Anyway - hvis Arno har indsendt AidMaker navnet, så er det naturligvis pinligt, jeg har overset det - og selvfølgelig skal han have pengene. Det kan der aldrig herske et sekunds tvivl om!

Den kreative konkurrence har vi kun fået ét input til indtil videre, men hvis der kommer flere, og de bærer høj kvalitet (og vi vælger en af disse), bliver det naturligvis offentliggjort. Gebyrsnakken har intet med dette at gøre, og vi har svaret herinde på det flere gange og henviser i øvrigt til websitet i forhold til den del. Men navnet AidMaker - har Arno foreslået det og kan gensende mail på dette, skal der naturligvis afregnes ved kasse et :-)

Endelig skal jeg nævne, at AidMaker ikke er blevet navnet på selve programmet, men bruges som en betegnelse for de mange, som hjælper ved at shoppe på nettet.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Derudover får jeg næsten lyst til at tilføje, at skepsis altid er sund. Og det er så også det svære ved et forum som dette. Det er jo helt fair, at man stiller spørgsmålstegn ved vores intentioner, når vi eksempelvis ikke har godt nok styr på indkomne bud til en navnekonkurrence og derfor offentliggører et navn, som en bruger tilsyneladende HAR foreslået. Men måske mangler man så også herinde den personlige kontakt, for så ville I også alle vide, at vi knokler løs hver dag for at skabe en bedre verden. At vi har sikret os, at organisationerne sidder i vores bestyrelse, så alting går rigtigt til økonomisk set. Og at vi oprigtigt er ordentligt mennesker, som gerne vil gøre noget godt her i verden.

Jeg skal gerne erkende i forhold til navnekonkurrencen, at det IKKE er godt nok. Men vil også understrege at vi rent faktisk driver ENGODSAG.DK for at gøre en forskel i hverdagen - ikke for at være smarte forretningsmænd, som udskriver konkurrencer uden at udtrække vindere :-)
Netop derfor falder belønningen selvfølgelig også prompte nu, hvor jeg har opdaget, at vi tilsyneladende har lavet en fejl i navnekonkurrencen. Håber I vil have forståelse for, at menneskelige fejl kan opstå, når man har travlt.

Den grafiske konkurrence var jo en fair og åben konkurrence, og om man vil deltage eller ej, står alle frit for. Det var der så ikke så mange der ville måske pga. navneproblemet, og det er helt fair :-)
Og gebyrdebatten, som er den tredje ting, hvor der har været uenigheder, har vi så rigeligt svaret på herinde og henviser til websitet som tidligere for yderligere input.

Men igen: I kan jo ikke kende vores intentioner som mennesker og forretningsfolk, men de er ganske reelle, og vi knokler 10 timer hver dag for at skabe en god deal for dem, vi samarbejder med,og for forhåbentlig at samle penge ind til at skabe en lidt bedre verden. Og det går da fremad, vi har rundet 1,8 mio. kr, så det er dejligt.

Fortsat god søndag og held og lykke med jeres projekter.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:16

Min intention var heller ikke at bringe gebyrdebatten frem igen, men bare at påpege at jeg synes i på ganske kort tid har haft en række uheldige episoder her på amino. Som du så forsvarer ganske fint med dette indlæg.

Tillykke med successen, og god vind fremover.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:02

Så har jeg altså lige et spørgsmål til hvordan man egentlig må afholde konkurrencer?

Er det tilladt at lave en konkurrence hvor det kun er HVIS de vælger et af de indkomne forslag at der er en vinder?

Jeg er ikke sikker - men jeg vil nu mene at hvis man udskriver en sådan konkurrence - så har man også pligt til at finde en vinder... Om man så vælger ikke at bruge vinder forslaget... det må man så selv om...

Nogen som har nogen erfaringer på det område? Jonathan, har du undersøgt det?

Mange hilsener Helle

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:27
"Er det tilladt at lave en konkurrence hvor det kun er HVIS de vælger et af de indkomne forslag at der er en vinder?"
Ja, hvis det er angivet TYDELIGT, at dette er betingelserne over for dem, der deltager.
Så kan man jo altid som potentiel konkurencedeltager blot undlade at deltage.
Venlig hilsen, Christian

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:34
Dato: 24-06-2007 20:01:43
Forfatter: Helle – House of kids

Så har jeg altså lige et spørgsmål til hvordan man egentlig må afholde konkurrencer?

Er det tilladt at lave en konkurrence hvor det kun er HVIS de vælger et af de indkomne forslag at der er en vinder?

Jeg er ikke sikker - men jeg vil nu mene at hvis man udskriver en sådan konkurrence - så har man også pligt til at finde en vinder... Om man så vælger ikke at bruge vinder forslaget... det må man så selv om...

Nogen som har nogen erfaringer på det område? Jonathan, har du undersøgt det?

Mange hilsener Helle

Nu hedder jeg godt nok ikke Jonathan, men jeg faldt lige over følgende:

Udskrive slogankonkurrence
Erhvervsdrivende må gerne holde
konkurrencer, som fx slogan- tegne og designkonkurrencer, hvor
deltagerne skal indsende forslag til bedømmelse. I dommerkomiteen skal
sidde andre end den erhvervsdrivende selv. Det kan være folk fra
reklamebranchen eller repræsentanter for en leverandør. Hvis deltagelse
i konkurrencen er betinget af køb eller andet vederlag, fx betaling af
entré, må der ikke være noget element af tilfældighed i præmieringen.
Hvis fx antallet af præmier udgør mere end et beskedent antal,
foreligger der efter et sådant præg af tilfældigheder, at deltagelsen
ikke må gøres købsbetinget.

Kilde: http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/tilgift/

Det siger ikke noget om krav til at udtrække vinder, men der kræves åbenbart en "uvildig" dommer, hvilket jeg ikke var klar over.
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 20:38
Dato: 24-06-2007 20:26:38
Forfatter: Effektiv Markedsføring
''Er det tilladt at lave en konkurrence hvor det kun er HVIS de vælger et af de indkomne forslag at der er en vinder?''
Ja, hvis det er angivet TYDELIGT, at dette er betingelserne over for dem, der deltager.
Så kan man jo altid som potentiel konkurencedeltager blot undlade at deltage.
Venlig hilsen, Christian

Er du sikker på det, eller rationaliserer du dig bare frem til det? For jeg er helt enig i at det lyder logisk, men man kan jo sige det samme om købsbetingede konkurrencer; at man bare kan undlade at købe/deltage. Men det er selvfølgelig også et spørgsmål om gennemsigtighed af prisniveau.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:11
Hej Jacob
Jeg rationaliserer mig frem til det.
Hvis ikke det hænger sådan sammen, så hænger diverse love og regler ikke sammen.

Der er aftalefrihed i Danmark
Der er ytringsfrihed i Danmark

Lad os tage et eksempel:
En virksomhed udlover en flaske vin til dem, der vil deltage i en lille Quiz.

Den heldige vinder bliver udtrukket dato xx.

Den var lige ud af landevejen, så nu gør vi det sværere:

Hvis der ikke er nogen rigtige besvarelser blandt de indsendte forslag, så forbeholder virksomheden sig retten til ikke at levere vinen overhovedet. Det skriver de tydeligt på samme side som konkurencen er beskrevet med samme skriftstørrelse.

Er det rimeligt? Ja, det må man vel sige.

OK? Så gør vi det sværere: Hvis indsenderen er fra Sjælland (og virksomheden er fra Jylland) kan man desværre ikke deltage i konkurencen. Rimeligt, mmmuarr. Men efter lovgivningen - jo da.

Der hvor jeg vil hen er, at så længe man leverer det, man har lovet og ikke stiller folk falske forhåbninger, så kan man udforme konkurencen nøjagtig med de forbehold man har lyst til.

PROBLEMET med konkurrencer er bare, at stort set alle konkurrencer mere eller mindre "fupper" folk til at deltage.

Tingene bliver IKKE skrevet tydeligt, så der ikke er tvivl om, hvilket regelsæt man kører efter, for så tjener de, der udformer konkurrencerne ikke så meget. Nej, det bliver typisk skjult dybt nede i en tekst som man herefter skal læse indenad for at fange at man rent faktisk bliver snydt ved at deltage. Jeg har af samme grund stort set aldrig deltaget i konkurrencer - og jeg vil tro, at det gælder mange andre her inde på Amino.
Som tiden er gået og man får den ene dårlige oplevelse efter den anden, så rangerer konkurrencer på samme niveau som dem, der ringer mig op for at sælge noget. Der stikker noget under og hvis jeg gider at grave mig ned i, hvad det er, så finder jeg også altid ud af, hvor u-attraktivt det er.

Af samme årsag er det sådan, at hver gang en virksomhed, der driver en konkurrence-hjemmeside har bedt mig hjælpe med deres markedsføring, har jeg pænt fortalt, at det kunne jeg ikke gå ind i.

Jeg siger ikke, at konkurrencer ikke KUNNE udformes, så de er attraktive og man vinder folks tillid tilbage; men vi er bare SÅ langt fra dette ideal at jeg krummer tæer.
Ja, undskyld, Jacob - nu skulle den lige ud
(En eller flere reaktioner er forventelige. Får jeg mon ? )
Venlig hilsen, Christian

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 10:42
Hey Christian,

Nu driver jeg ikke konkurrence-hjemmesider, og jeg tror ikke jeg har deltaget aktivt i en konkurrence, siden jeg læste Anders And sidst i 80''erne eller først i 90''erne, så du behøver ikke "undskylde" til mig. Det gjorde du nu alligevel heller ikke... :)

Men jeg ved nu ikke nødvendigvis om alle konkurrencer er så skidte. Når man arbejder med nettet, med markedsføring, m.v., skal man passe på med at måle ud fra sig selv. Jeg er sikker på de fleste kender det: Man gider ikke have tilsendt "sjove gif-animationer" fra fætter Benny. Man gider ikke få invitation efter invitation til diverse communities, hvor gammel-skolekammerat Lise tilmelder sig og kører auto-spam på sin Messenger kontaktliste. Man gider ikke sidde i 4 timer og spille det her onlinespil. Og man gider ikke være med i konkurrencer der kræver et signup til nyhedsbrevet, eller kræver noget overhovedet. Faktisk er mine ca. 140 indlæg på Amino endda personlig rekord, for hvor meget jeg nogensinde har deltaget i et forum/community på nettet, måske lige med undtagelse af Eksperten før i tiden.

- Men rigtigt mange mennesker er vilde med alt det "bras" og tidsfordriv. Og så lad dem da få det? Måske det vil være smart at lave Konkurrencestyrelsen 2.0, som kan validere udskrevne konkurrencer og blåstemple dem såfremt de ikke er vildledende, og efterfølgende kontrollere at der faktisk udtrækkes en vinder. Man kunne også lave en privat virksomhed og tage 5% af præmieværdien i gebyr. Forretningsidé anyone? :)
Side 3 ud af 4 (35 indlæg)