Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreativ konkurrence - vind 20.000 kr. (kom i forkert mappe før - nu skulle den ligge rigtigt)

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære AMINOer.

ENGODSAG.DK udskriver nu en konkurrence for de kreative sjæle, som findes herinde (tekstforfattere + grafikere i skøn forening)... førstepræmie 20.000 kr.!

Til juni lancerer vi "AidMaker"-begrebet - en fællesbetegnelse for de mange tusinde mennesker, som i dag gør en forskel, når de shopper via ENGODSAG.DK.Vi har til lejligheden lavet en spritny opdatering af det, der i dag kendes som Det Gode Program - fremover dropper vi programmet, og i stedet laves det om til et lille browser plugin, som alle AidMakers får. Det gør i princippet det samme som et program, men tager ikke ram, kan ikke gå i konflikt med andre programmer og giver en række fordele til de velgørende shoppere. De får komplet magt og kan vælge den organisation, de vil hjælpe, få et smart AidMaker badge på skrivebordet og meget andet. Se lidt mere på det testsite, vi p.t. arbejder på, her (det er kun et testsite, så undlad at hente software m.m. ned - alt sammen er stadig i test):
http://engodsagdk.centora.dk/index.php

DET GÅR KONKURRENCEN UD PÅ
Vi udskriver nu en konkurrence med en præmie på 20.000 kr. til det bedste bud, vi får ind - hvis vi vel at mærke vælger at bruge dette til en efterfølgende landsdækkende, online kampagne. Vi skal bruge ét eller flere animerede bannere, som max må fylde 30kb (og være i enten jpg, gif eller flash) - optimalt set i enten 728x90 pixels eller 468x60 pixels. Bannerne skal have en unik punchline, være levende og kreative og virkelig give én lyst til at gøre en forskel. Rent grafisk skal de indeholde vores logo, som I kan hente her:
http://engodsagdk.centora.dk/content/view/20/77/

Resten af indholdet og teksten er op til jer, men banneret skal give folk lyst til at klikke ind på www.engodsag.dk og blive AidMaker - og således også forklare essensen af at være AidMaker på en gerne sjov og original måde: At man gratis kan hjælpe velgørende formål, når man handler på internettet. (den må gerne tale til folks følelser, men ikke på en kvalm måde!)

Vælger vi dit bidrag, vil der også følge en ordre på en række yderligere bannere til kampagnen i både Danmark og Sverige - såfremt vi selvfølgelig derefter kan blive enige om vilkårene for samarbejdet. Men éngangsbeløbet til det bedste bud er du i hvert fald sikret, hvis vi udtrækker en Amino, som løber med æren og pengene.

Deadline for bidrag til konkurrencen er 1. juni 2007.

Ser frem til jeres kreative bidrag, som skal mailes til jonathan@engodsag.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Dato: 19-05-2007 20:57:57
Forfatter:engodsag
Kære AMINOer.
Vi skal bruge ét eller flere animerede bannere, som max må fylde 30kb (og være i enten jpg, gif eller flash) - optimalt set i enten 728x90 pixels eller 468x60 pixels. Bannerne skal have en unik punchline, være levende og kreative og virkelig give én lyst til at gøre en forskel. Rent grafisk skal de indeholde vores logo, som I kan hente her:

Nogen speciel grund til at I ikke bare betaler 20.000,- eller mindre for et banner på ganske almindelig vis? Det burde da ikke være et problem at få leveret en håndfuld udkast til både design og tekst og derefter vælge den bedste til den pris?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Der findes en uoverskuelig mængde reklame- og webbureauer. Vi ønsker at arbejde med de mest kreative og håber, at de findes herinde. Vi har p.t. ikke en fast partner på den grafiske front - noget laver vi selv, men kan vi teame op med nogle super kreative på både den grafiske og tekstmæssige front, så bliver vi lykkelige. Og måske de er herinde blandt AMINOerne?! :-)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:25

Når du nu laver endnu en konkurrence - så kunne det jo være meget rart at vide hvem der vandt den sidste du lavede???

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:56
vi vel at mærke vælger at bruge dette til en efterfølgende landsdækkende

Hmm, det lyder godt nok mistænksomt, så det vil sige i faktisk kan få 50-60 forslag ind, høste alt inspirationen og derefter sætte jeres egen grafiker på sagen, og derved spare 20.000?

Så vidt jeg husker var det det der skete med navnekonkurrencen sidst, hvor i fik tonsvis af forslag, hvorefter i selv fandt på et navn og ikke gav nogle penge.

Nå det var mine 5 cent, held og lykke med konkurrencen.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 11:04
Dato: 20-05-2007 09:56:28 Forfatter: Martin Tygsen
vi vel at mærke vælger at bruge dette til en efterfølgende landsdækkende

Hmm, det lyder godt nok mistænksomt, så det vil sige i faktisk kan få 50-60 forslag ind, høste alt inspirationen og derefter sætte jeres egen grafiker på sagen, og derved spare 20.000?

Så vidt jeg husker var det det der skete med navnekonkurrencen sidst, hvor i fik tonsvis af forslag, hvorefter i selv fandt på et navn og ikke gav nogle penge.

Nå det var mine 5 cent, held og lykke med konkurrencen.

Desværre også det jeg havde i tankerne da jeg læste konkurrencen...

Og ja Martin... Var sådan "konkurrencen" endte sidst.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32
Navnekonkurrencen endte med navnet AidMaker, som vi også skrev. Det var der ingen der havde foreslået - vi fik primært forslag, hvor domænerne allerede var taget (vi fik også nogle hvor de ikke var, men de ramte blot ikke de muligheder, vi var på udkig efter) - og ingen foreslog dette, som vi så selv endte med at "opfinde".

Hvis I finder det mistænksomt, skal I jo blot undlade at deltage. Men mistænksomt er det nu ikke. I reklamebranchen vælter det med bureaukonkurrencer, man kan deltage i - om større og mindre budgetter. Her er man som kunde selvfølgelig aldrig forpligtiget til at tage et forslag - hvis det ikke er godt nok. Men er forslaget godt nok, kunne vi aldrig drømme om blot at snuppe det, lave det lidt om og sætte vores grafiker på sagen. Vi ønsker jo netop, som jeg også skrev, en grafisk partner, som kan hjælpe os med opgaver som denne. Hvis vi på den måde blot nassede på folk og kopierede deres arbejde, så skulle vi nok få dem på nakken. Og det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker et bureau/enkeltperson, som fremover kan hjælpe os på bannersiden og lave noget, som virkelig sparker r... - som vi så også kan bruge internationalt. Så konkurrencen gælder ligeså meget om at finde nogle, som vi også kan bruge i fremtiden, hvis de er gode nok.
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 11:39
Var der egentligt ikke mulighed for at man kunne få sine forslag igen, dem som man sendte? Synes aldrig jeg modtog dem..

Men ok, så må vi håbe at det ender med en Amino den her gang, og ikke jeres eget team ;-))

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:43
Så vidt jeg husker navnekonkurrencen(ret mig hvis jeg tager fejl) Så havde i opstillet en række kriterier som Aidmaker faktisk slet ikke falder ind under, hvilket det jo gør umuligt at have forslået det navn i kunne lide?  Jeg er samtidig ret sikker på at i har nydt utrolig godt af alle de rigtig mange gode forslag i fik sendt. Men jeg vil da give dig at det er en smart måde at køre en konkurrence på :)

Jeg udtrykte bare min bekymring ved denne konkurrence omkring at i kan få jer en helveds masse inspiration uden at skulle give en krone for det, hvilket rigtig mange udnytter i den branche, jeg har set utallige af den slags "konkurrencer" hvor alle bureauer skal udvikle noget gratis inden der vælges noget, og det ender som regel med at der udtales ingen af de deltagende blev valgt, og 14 dage senere ses et mix af de mange kreative ideer der har været.

Og da Amino er et forum, synes jeg egentlig også det er tilladt at udtrykke den slags bekymring, så kan de der overvejer at deltage jo danne sig et indtryk af hvad andre mener om den slags konkurrencer.

Men jeg håber i får nogle gode udkast og i vælger en af dem.
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:04

Normalt når der afholdes design/kreative konkurrencer mener jeg at der skal findes en vinder blandt indsendte forslag - dog kan man forbeholde sig retten til ikke at bruge vindermaterialet.

Så jeg vil mene at I burde finde en vinder - dvs. give den præmie i udskrev til det navn som var det bedste som blev givet. Om I så vælger ikke at bruge det er jo helt fint.

Men nu hvor snakken er inde på konkurrencer vil jeg nu også sætte spørgsmålstegn ved GoCard konkurrencen som lige har kørt. Her sagde jeg ja til at udlodde et gavekort på 5000 kr. mod at få en - i følge beskrivelsen - rigtig god reklame ud af det. Det eneste jeg fik ud af det var et logo i str. 0,00005 pixels i bunden på en underside. Jeg fik ingen særligt besøgende ud af det. Så det var en dårlig beslutning fra min side at vælge at være med der.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)