Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Images bliver elendige på Facebook-side

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en side på Facebook og ville oploade fotos til den. Men de images, jeg oploadede, blev elendige, fordi de lignede et jpg-image lavet fra en bitmap med Paint.

Jeg spurgte på Amino og blev rådet til at bruge png-images i stedet. Men lige lidt hjalp det.

Er der nogen, der kender til problematikken og ved, hvad der kan gøres?

Har søgt på Facebook-kurser, men det første kursus, jeg fandt, kostede 5000 kr for een dag...

Er der nogen, der har gode forslag til kurser i Facebook-sider?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Poul 

Har hørt om problemet før, men ved ikke hvordan det løses :/

Har aldrig været på et facebook kursus, men når jeg en dag skal bliver det hos Thomas Bigum. Han er også ekspert blogger om facebook her på Amino.

Se hans udvalg af kurser her: Facebook kurser 

Hvis der ikke er nogen der kan svare på dit spørgsmå her kan det være han kan. Han svarer gratis på de spørgsmål folk stiller ham på hans facebook væg/timeline.

Hans side hedder Professionel håndtering af FB - med ekspert Thomas Bigum

- Alexander Baandrup Larsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Poul

Der er desværre intet at gøre ved dit problem, og der er rigtig mange der døjer med det samme.

Når du uploader et billede til Facebook bliver det komprimeret, så det ikke fylder så meget og er hurtigere at loade for de besøgende.
Hvis de ikke gjorde det, ville deres servere blive alt alt for belastede.

Så spar heller de 5000 kroner :-)

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Jeg har oprettet en side på Facebook og ville oploade fotos til den. Men de images, jeg oploadede, blev elendige, fordi de lignede et jpg-image lavet fra en bitmap med Paint.

Jeg spurgte på Amino og blev rådet til at bruge png-images i stedet. Men lige lidt hjalp det.

Er der nogen, der kender til problematikken og ved, hvad der kan gøres?

Har søgt på Facebook-kurser, men det første kursus, jeg fandt, kostede 5000 kr for een dag...

Er der nogen, der har gode forslag til kurser i Facebook-sider?

Hvis du sender mig links til de sider der er problemer med - så kigger jeg lige på det. 

Jeg er næsten sikker på jeg kan løse det, så der ingen quality loss er :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stod i samme billed/farve-problem, og endte med at løse det ved stort set at holde mig til sort/hvidt. Om man så kan lide designet eller ej - så er farverne fint rene og klare på siden.  http://www.facebook.com/bilskolen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tak for svarene.

Jeg er især glad for at høre, at andre døjer med samme problem.

Til S.H.: Jeg har en side, men uden indhold, dvs. ingen tekst eller fotos. Jeg vil meget gerne snarest vende tilbage, hvis ok med dig.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Skalerer du dine billeder ned, inden du uploader dem?

Jeg synes ikke, at jeg har oplevet problemer med Facebook - og jeg er fuldstændig krakilsk med den slags Smile

Jeg skalerer alle mine billeder ned til 720 pixels på den lange side, efter anbefaling på et eller andet foto-forum eller -blog.

Jeg har til gengæld oplevet at internet explorer ikke er særlig god til at skalere billeder.

Prøv at uploade nogle billeder til din Facebook-side og poste linket sammen med en kort konkret beskrivelse af problemet - som du ser det. Jo mere konkret - desto mere konkrete og hjælpsomme svar.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet både at op- og nedskalere. Samme resultat. Jeg har sågar prøvet med gif-filer og fået samme elendige resultat.

Den lange side... er det x-aksen?

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Den lange side er x-aksen på et "landscape"-billede og y-aksen på et "portrait" billede. Basalt set er mine billeder skaleret, så de holder sig indenfor 720x720 pixels. 

Hvis du kan vise et eksempel på et uploaded billede, kan jeg sikkert give lidt input. Jeg har brugt rigtig meget krudt på at rode med billedkvalitet og sharpening. Af ren personlig interesse, vil jeg meget gerne lære eventuelle problemer med Facebook at kende.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)