Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke kamera til produktfoto?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, jeg er ved at købe et kamera som jeg skal bruge til produktfoto. Jeg vil gerne have et Canon EOS men hvilke? Jeg kigger på både 400D og 1000D som ikke er så dyre. Hvad med linsen hvad betyder 18-55mm. og hvilke linse skal bruges hvis jeg gerne vil tage et billede af noget der er 3 meter langt og fra 3 meters afstand?

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 19:14

Canon 500D FIXED prime lense (for example a 100mm 2.8f )

2x remote canon flashes pointing at white wall and 1 x master flash on camera pointing at model (remember to diffuse)

Learn More here http://www.digital-photography-school.com/

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 19:22

Hej Jens,

Hvor mange produkter skal du tage billeder af? Det er efter min overbevisning bedre at kontakte en rigtig fotograf der allerede har udstyret da du nok skal have fat i et Fotobord for (efter min mening) at kunne tage et ordentligt produktfoto.

Men det kan da godt klares selv hvis du ønsker det. Set ud fra at du så selv vil synes jeg at du skal fokusere mere på objektivet og nogle ordentlige Flash end selve kameraet. Kameraet skal du kun fokusere på hvis du skal have printet dine billeder ud i bannerstørrelse. Alt taget i betragtning er der selvfølgelig forskel på kameraer men til et produktfoto behøves der ikke særlig meget hvis bare du har lyset i orden :)

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 19:23

Hvis det kun er til produktbilleder på en hjemmeside, så er det næsten ligemeget hvilket kamera du vælger, da du ikke skal bruge det i stor opløsning :)
linsen 18-55 mm. har noget at gøre med hvor meget du kan zoome ind/ud
og 18-55mm lyder fint til en genstand på 3 meters afstand, og som er ca. 3 meter langt :)  

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 20:05

Jeg er helt enig med Benjamin fra Unik-data. Hvis du er i tvivl om, hvad de forskellige ting på kameraet betyder, er det måske et fingerpeg om, at det er en god ide at lade andre komme på banen. Medmindre - naturligvis - du har en plan om at blive fotograf, så er det bare med at komme i gang, men så er der sikkert sider, der er mere informative end denne.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 20:17

Hej Jens.

Hvor befinder produktet sig? Nu kan jeg jo se du er fra Kalundborg.

Jeg købte nemlig et Canon 60D med 18-55 og har ikke selv fået benyttet det efter hensigten. 

Jeg kunne eventuelt komme forbi og så kunne du få afprøvet om det er den vej du vil gå, eller om du skal til en professionel fotograf for at få løst opgaven - Bare så du ikke smider penge ud af vinduet? :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Phillip Dyhr Hobbs:

2x remote canon flashes pointing at white wall and 1 x master flash on camera pointing at model (remember to diffuse)

du kan ikke stå fra 3 meters afstand og tage billeder af et 3 meter langt objekt med en 100mm linse. Det er umuligt. Jo lavere mm jo mere kan du få med i dit foto, og 100mm er ret kraftig zoom. 50 mm er ca hvad dit øje ser.

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 22:59

Hej Jens

Det lyder som om du starter helt fra starten med fotografi - og det er jo også fair nok - men så er der også lang vej i mål.
Kamerahuset er groft sagt næsten det der er mindst vigtigt - med mindre du skal lave billeder i en stor størrelse i en fantastisk kvalitet.
Hvis du skal fotograferer noget der er 3 meter langt - og gøre det på 3 meters afstand - så er dit største problem at få de rigtige proportioner på emnet. Du bliver nødt til at benytte vidvinkel - og så vil du få noget forvrængning.
Så hvis det er vigtigt at emnet ser korrekt proportioneret ud - skal du nok på større afstand - så du kan benytte 50 mm eller mere (Mere = større tal fx. 70 eller 100 mm)

Alt efter hvor emnet befinder sig kan du også have en udfordring i at få det ordentligt belyst - en enkelt flash på kameraet bliver sikkert ikke godt.

Endelig skal du sikkert til sidst have beskåret billedet, måske have fjernet noget distraherende baggrund, justeret lys og farver, så det ser ud som du ønsker det - altså lidt billedbehandling.

Der er nok at gå i krig med - men som andre også er inde på - så kan det være det er bedre - og billigere - at få en der allerede ved noget om foto til at gøre det - med mindre du selvfølgelig skal tage mange forskellige produkter, og har lyst til selv at fordybe dig i det.

Du er velkommen til at kigge forbi www.facebook.com/lindfoto.dk - og se under fanen TIPS.
Her er lidt foto-kom-igang-tips.

God fornøjelse

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 05:06

millejohansen:

Phillip Dyhr Hobbs:

du kan ikke stå fra 3 meters afstand og tage billeder af et 3 meter langt objekt med en 100mm linse. Det er umuligt. Jo lavere mm jo mere kan du få med i dit foto, og 100mm er ret kraftig zoom. 50 mm er ca hvad dit øje ser.

Thankyou for your comment,

and Your right, I was not looking at a distance and actually as you can see by my comment I thought it was a model.... My mistake

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:48

Tak for de mange gode svar. Jeg har lært at det ikke er så meget kameraet det kommer an på men mere objektivet og lys. Vi har allerede lavet mange billeder sammen med en fotograf men jeg vil godt have et godt kamera selv.

Vi har efterfølgende fået billederne fritlagt og farverne er blevt trukket op så de færdige billere til vores shop er blevet ganske gode.

Jeg skal nok læse lidt op på fotografering men det skal også være et supplement til den fotograf jeg har brugt tidligere.

Jeg har et stativ med hvid baggrund i metermål og så skal jeg bare finde nogle lamper og stativ til kameraet.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)