Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes du, at ydelserne for kontanthjælp, fleksjob og førtidspension skal sættes op?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

KMH22081990:

Ja, men hvem skal vurdere, hvornår det er i perioder?

Ville det ikke være nemmere at sige, at I ønsker en arbejdsuge på 40 timer for alle?

du kan se hvilken fag der er manglen på inden på danmarks statik 

ingen ved helt hvad sker i fremtiden 100%

kommer der en virksomhed med vækst i tekniske viden it surfware med mere kan de høje tal der få ledig hurtigt til at falde tænk vis et par virksomheder har vækst i it og der ikke findes disse medarbejder i bemærk her er 0% ledighed http://www.statistikbanken.dk/ugdk/109899 akut manglen arbejde det er indenfor it udvikling lige nu vækst større der i arbejde end der er til rådighed , der kunne det være godt med meget høje bonus motivere mod arbejde mere der

derved kigget rundt statik , denne ledig der er ligger meste inden for 2 fag forskning og udvikling og sundheds sektor hvad jeg kan se , disse fag burde sættes op i time tal , inden til der er nok med arbejder til sæson udsving og det kommer jo ikke på en måneden folk skal jo først have en uddannelse før de sår til rådighed i disse fag

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 15:37

Jeg synes de danske overførselsindkomster ganske fine. De skal I hvert fald ikke sættes op, hvis de skal rettes på. Jeg synes som der blev nævnt tidligere i tråden at forældre får lige lovlig meget i støtte. Altså der var en undersøgelse for et par måneder siden der vidste at familier med børn meget ofte ikke får flere penge ved at arbejde frem for kontanthjælp - det synes jeg burde laves om.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:09

Mikael christiansen:
arbejdsmarkedet skriger efter nye medarbejder ledighed falder og falder

Skriger efter nye medarbejdere ? Hmm. Jeg må være døv  Tongue Tied

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 16:15

Enig ... medmindre man er god til at gøre rent og vil gøre det på fuld tid til 75 kr/time.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:41

John J:

Mikael christiansen:
arbejdsmarkedet skriger efter nye medarbejder ledighed falder og falder

Skriger efter nye medarbejdere ? Hmm. Jeg må være døv  Tongue Tied

det er ikke bogstaveligt ment selvfølgelige men når visse fag 0% arbejdsløshed og enkle tæt ved , ja så mangler der arbejde der , du kan ikke høre den skrige lige hvor du bor da , men du kan tage ud og tage arbejde og jo de står nok ikke ved indgang skriger vi mangler medarbejder , det kan se i statik hvilken fag der mangler i eksemlemvis her http://www.statistikbanken.dk/ugdk/109899 

faktisk 0% ledig er et meget lav i visse fag som der er lige nu og under 2% i sundheds sektor er lige lovlig lav til at kunne klare de små sving der sker i samfundet

at der andre fag trækker hele gennemsnit op og der absolut ikke mangler med arbejder , de steder burde det være muligt at sige man kunne arbejde mindre og fag der mangler skulle der være bonus vis du forsætter på arbejdes markedet der skal i hvert fald være en lille belønning til  dem der hjælper danmark ud ad huller hvor der mangler hænder

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:49

ppehrson:

Enig ... medmindre man er god til at gøre rent og vil gøre det på fuld tid til 75 kr/time.

det er indenfor fag der kræver uddannelse der mangler medarbejder , rengøring er ufaglært arbejde flere steder og derved ikke et sted der kræver visse evner som din uddannelse giver dig 

der er meget høj ledighed blandt ufaglært dansker derved uddannelse er en større sikkerhed for at få jobs 

rengøring er ikke ligefrem det jeg vil sige der mangler medarbejder der er mange ufaglært arbejdesløse 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
men du kan tage ud og tage arbejde

Nu har jeg et godt fast arbejde på en erhvervsskole, og der har jeg et dagligt indtryk af, hvordan temperaturen er på arbejdsmarkedet.

Så udsagnet "skriger på arbejdskraft" virker for mig som et rødt klæde gør for en tyr.

Mvh. John.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:16

John J:

Mikael christiansen:
men du kan tage ud og tage arbejde

Nu har jeg et godt fast arbejde på en erhvervsskole, og der har jeg et dagligt indtryk af, hvordan temperaturen er på arbejdsmarkedet.

Så udsagnet "skriger på arbejdskraft" virker for mig som et rødt klæde gør for en tyr.

Mvh. John.

som statiker viser er det ikke mange fag der mangler med arbejder, men jo det et problem der enkle fag der mangler hænder 

der er mange eksempler på både fald stigninger når jeg kigger på statik banken erhvervs fag som din skole gennemset alle tal ingen meget høje men heller ikke ved at kunne mangler der Fag og arbejde (FOA)

men der er en klar linje gennemset alle tal alle fag teknik Ingeniørerne (IAK) udviser en tendens også mangle visse steder 

Akademikerne (AAK) enkel fag høj arbejdsløshed og også meget høj i ufaglært Faglig Fælles a-kasse, 3F  klar tendens uddannelse det er største sikkerhed for et job 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 17:19

Der er også mange brancher, hvor der var arbejde for 3-4 år siden, hvor de har for mange nu. Bl.a. indenfor det offentlige (socialrådgivere). IT branchen har været ret ugunstig de sidste mange år efterhånden, og de jobs der kommer er typisk pga udskiftning. Jeg kunne ikke få noget, derfor valgte jeg at blive selvstændig i november.

Det er en svær statistik at læse for når statistikken er klar, har markedet allerede ændret sig.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:35

ppehrson:

Der er også mange brancher, hvor der var arbejde for 3-4 år siden, hvor de har for mange nu. Bl.a. indenfor det offentlige (socialrådgivere). IT branchen har været ret ugunstig de sidste mange år efterhånden, og de jobs der kommer er typisk pga udskiftning. Jeg kunne ikke få noget, derfor valgte jeg at blive selvstændig i november.

Det er en svær statistik at læse for når statistikken er klar, har markedet allerede ændret sig.

ja jeg kan godt se problemet folk skal først have en uddannelse og inden de er færdig kan arbejdsmarkedet ændret sig,

fakta er it mangler stadigvæk om det er lige din gren kan jeg ikke vide da det hele tiden er en speciel viden indenfor visse punkter der mangler nogle medarbejder

sundheds sektor mangler medarbejder men der er jo mange uddannelse retninger der så selvfølgelige visse grene er der for mange der er uddannet , derved svinger også der om der for lidt arbejdes styrke der og andre steder er overskud løsning er nok mere mod den tyske model hvor arbejdsgiver mere kan sætte op for arbejdsugen i de fag der akut mangler medarbejder

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)