Der bliver ALDRIG mangel på arbejdskraft, for selvom Danmark vitterligt er verdens navle så er vi altså omgivet af ret mange andre mennesker her på planeten. Dem kunne vi jo ansætte nogle af, skulle det knibe med arbejdskraft - hvad jeg dog har svært at tro på nogensinde sker.
Jeg har også været selvstændig erhvervsdrivende som serie-iværksætter gennem mere end 35 år og er medlem af forskellige erhvervsrelaterede foreninger og fora som vel tilsammen har omkring 3000 virksomhedsejere repræsenteret, - og jeg har ikke hørt nogen der skriger efter arbejdskraft.
Det er jo en gammel arbejdsgiver-traver med at alting bliver bedre hvis lønningerne bliver billigere, men sådan hænger det jo ikke sammen i virkeligheden. Der bliver jo solgt masser af Rolex, Gucci og Louis Vuitton - og det skulle jo nok kunne lade sig gøre selv i Danmark at producere en håndtaske til 5.000 kr. :)
Det jeg til gengæld hører mine kollegaer efterspørge, er uddannelser der kan fostre fremtidens ledere. Mange af de problemer vi sidder i lige nu, kan faktisk pege direkte på dårlige beslutninger truffet på direktionsgangene, og blandt politikere og ikke så meget på hverken arbejdere eller folk på overførselsindkomster. Sidstnævnte er bare så meget nemmere at træde på, fordi de ofte heller ikke har det mentale overskud til at kæmpe imod.
Michael