Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes du, at ydelserne for kontanthjælp, fleksjob og førtidspension skal sættes op?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det ser ud til der nogle misforståelser og sammenblanding af begreber.

Højere overførselsindkomster medfører højere lønninger, højere skatter og svækket konkurrenceevne som giver endnu mindre jobs.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 19:12

Hvis det stod til mig, havde ingen arbejdsløse mindre end 15.000 kr. netto at gøre godt med. De laveste job burde have mindst 20.000 kr. netto.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 19:18

KMH22081990:
Hvis det stod til mig, havde ingen arbejdsløse mindre end 15.000 kr. netto at gøre godt med. De laveste job burde have mindst 20.000 kr. netto.

Det ville så eliminere flere hundrede tusinds jobs, men jeg gætter på det ville gavne dig selv?

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 19:22

Hvordan ved du det?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:29

Jesper:

Det ser ud til der nogle misforståelser og sammenblanding af begreber.

Højere overførselsindkomster medfører højere lønninger, højere skatter og svækket konkurrenceevne som giver endnu mindre jobs.

endelige en der forstår vi står i en krise , det svinger hele dk masser af fag folk er lidt luksus , måske er den høje overførselsindkomsten en af grundene folk ikke flytter hen hvor der mangler arbejde , en ting er sikker folk er ikke nok motiveret når en landsdel overskud og en anden står med tæt ved manglen

det skal mere mod arbejdsgiver bestemmer , lidt hårdt kigge på de tal er du http://iak.dk/Nyheder/2012/0105_bustur.aspx lige der mangler arbejde men det er svært at få folk til at flytte , hvorfor kan man ikke motivere folk mere , jeg forstår ikke en by mangler et stykke tid med arbejder og de går ledig i en anden landsdel der er noget galt der

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 19:39

KMH22081990:
Hvordan ved du det?

Det ved jeg ikke, men det antager jeg og afslutter derfor med et spørgsmålstegn.

Min antagelse baserer jeg på, at hvis du arbejdede i et lavtlønsjob, så ville du formentlig foretrække en højere løn fra din arbejdgiver og flere danske arbejdspladser generelt. I stedet taler du for at politisk besluttede overførselsindkomster skal hæves over en bred kam - og om at hæve 'mindstelønnen' der dog ikke længere findes i Danmark. 

Størstedelen af iværksætterene på Amino tjener formentlig også (væsentligt) mindre end 20.000 netto om måneden. 15K i passiv forsørgelse ville fjerne incitamentet til at tage risiko med egen virksomhed, der som bekendt er hele grundlaget for at finansiere overførselsydelserne.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:40

KMH22081990:

Hvordan ved du det?

vis overførelseindkomst blev sat ned ville du nok være mere motiveret til at tage nogle ledig stillinger som står ledig i esbjerg maskine mester mv vis du har den uddannelse , folk er ikke nok mobile .

når folk ikke er mobile flytter altid hen til hvor jobbet er en højere arbejdsløshed bedre og folk arbejder mere over alt , for så er der mere folk over alt ledig og folk behøver ikke være så mobile men et eller andet skal der ske  , så de udsving der sker er der folk til ellers mister vi ordre i danmark vi skal i alt verden ikke stå og mangle nogle hænder nogle steder når der er ledig hænder andre steder i landet

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 20:39

Der bliver ALDRIG mangel på arbejdskraft, for selvom Danmark vitterligt er verdens navle så er vi altså omgivet af ret mange andre mennesker her på planeten. Dem kunne vi jo ansætte nogle af, skulle det knibe med arbejdskraft - hvad jeg dog har svært at tro på nogensinde sker.

Jeg har også været selvstændig erhvervsdrivende som serie-iværksætter gennem mere end 35 år og er medlem af forskellige erhvervsrelaterede foreninger og fora som vel tilsammen har omkring 3000 virksomhedsejere repræsenteret, - og jeg har ikke hørt nogen der skriger efter arbejdskraft.

Det er jo en gammel arbejdsgiver-traver med at alting bliver bedre hvis lønningerne bliver billigere, men sådan hænger det jo ikke sammen i virkeligheden. Der bliver jo solgt masser af Rolex, Gucci og Louis Vuitton - og det skulle jo nok kunne lade sig gøre selv i Danmark at producere en håndtaske til 5.000 kr. :)

Det jeg til gengæld hører mine kollegaer efterspørge, er uddannelser der kan fostre fremtidens ledere. Mange af de problemer vi sidder i lige nu, kan faktisk pege direkte på dårlige beslutninger truffet på direktionsgangene og blandt politikere og ikke så meget på hverken arbejdere eller folk på overførselsindkomster. Sidstnævnte er bare så meget nemmere at træde på, fordi de ofte heller ikke har det mentale overskud til at kæmpe imod.

Michael

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:43

Dukkemageren:

Der bliver ALDRIG mangel på arbejdskraft, for selvom Danmark vitterligt er verdens navle så er vi altså omgivet af ret mange andre mennesker her på planeten. Dem kunne vi jo ansætte nogle af, skulle det knibe med arbejdskraft - hvad jeg dog har svært at tro på nogensinde sker.

Jeg har også været selvstændig erhvervsdrivende som serie-iværksætter gennem mere end 35 år og er medlem af forskellige erhvervsrelaterede foreninger og fora som vel tilsammen har omkring 3000 virksomhedsejere repræsenteret, - og jeg har ikke hørt nogen der skriger efter arbejdskraft.

Det er jo en gammel arbejdsgiver-traver med at alting bliver bedre hvis lønningerne bliver billigere, men sådan hænger det jo ikke sammen i virkeligheden. Der bliver jo solgt masser af Rolex, Gucci og Louis Vuitton - og det skulle jo nok kunne lade sig gøre selv i Danmark at producere en håndtaske til 5.000 kr. :)

Det jeg til gengæld hører mine kollegaer efterspørge, er uddannelser der kan fostre fremtidens ledere. Mange af de problemer vi sidder i lige nu, kan faktisk pege direkte på dårlige beslutninger truffet på direktionsgangene, og blandt politikere og ikke så meget på hverken arbejdere eller folk på overførselsindkomster. Sidstnævnte er bare så meget nemmere at træde på, fordi de ofte heller ikke har det mentale overskud til at kæmpe imod.

Michael

korrekt når en landsdel mangler hænder får udlandet jo bare ordre verden er international vis folk ikke vil flytte kan man jo ikke tvinge folk, vis nogle vil bo der og ikke vil flytte skal man tænke det koster kroner at flytte, den tyske model er nok også bedre end sætte ned for vis en familie skal flytte hen skal både manden og kone have jobs 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 21:39

Dukkemageren:
Der bliver ALDRIG mangel på arbejdskraft, for

Mangel på arbejdskraft viser sig gennem reallønsstigninger, fordi der (som med alt andet) er et forhold mellem udbud og efterspørgsel.

Derudover falder ordet 'kvalificeret' ofte ud af begrebet 'mangel på arbejdskraft', hvilket er det relevante spørgsmål, fordi spørgsmålet er om de lediges kvalifikationer og kompetencer matcher de jobs der udbydes/kunne udbydes.

Rolex, Gucci og Louis Vuitton produceres vist ikke i Danmark.

Så jeg lægger mere vægt på Vismænd. Læg låg på de offentlige udgifter end dine personlige erfaringer. Motivforskningen om at 'træde på folk på overførselsindkomster' må du godt konkretisere.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)