Fedt initiativ! Er 25 år og er ret grøn i iværksætteri.... Startede for efterhånden et par år siden med at lave salgskurser med en kompagnon. Kurserne blev afholdt i et større telemarketingbureau og resultatet var en salgsstigning på 72%. Hermed fandt vi ud af at vi kunne noget særligt med telemarketing. Herefter brugte jeg 8 mdr. i livgarden. I Januar 2011 startede vi så vores eget TM-bureau. Det er gået stærkt, rigtig stærkt. De sidste 3-4 måneder er vores omsætning øget ca. 70% og vi sælger varer for ca. 10-12 mio årligt. Vi er idag 10 fuldtidsansatte og 6 unge pakkedrenge, og står foran en flytning til nye lækre lokaler inden for de næste 2-3 måneder! For mig har der været meget store personlige omkostninger forbundet med det sidste års slid: Jeg har fået konstateret hjerteproblemer og været indlagt flere gange. Men... det er heldigvis endt forholdsvist lykkeligt. Hvad har jeg lært? Med mindre du har en helt ukuelig vilje til at leve som en bums i en længere periode. Så lav en glidende overgang mellem Lønmodtager > Selvstændig. Jeg levede i et halvt år af næsten ingen penge. Arbejdede 12-14 timer de fleste dage. Det har været meget opslidende, men efterhånden er min løn mere end fornuftig. Vi har ikke lånt en krone i banken på noget tidspunkt... Det er selvfølgelig en stor tilfredsstillelse, men det har også været meget meget hårdt! Man kan nemt konkludere at jeg er gået ind i det her med liv og sjæl, og det har været tæt på at slå mig ihjel, både psykisk og fysisk. Det har været en hård og lang rejse... Nu er det rart at kunne leve et forholdsvist normalt liv, med fornuftig løn og en stadig mere rivende udvikling! Mit bedste råd til andre der overvejer at gøre som mig, og lægge alle sine æg i samme kurv: Sørg for at have det psykiske overskud til at klare de 100.000 problemer der altid vil følge med! Sørg også for at selvom du finder ud af at det ikke kan lade sig gøre, så kan det lade sig gøre alligevel! Vi er stået i håbløse situationer mange gange. Men.. der er altid en vej ud, hvis man ønsker at finde den! Go` uge til alle! |
Hvad har jeg gang I?
Tja, lige nu tænker jeg på hvilke tøjmærke eller legetøj jeg skal investere næste gang- altså til min shop:
www.babyjungle.dk.
Det kan nemlig være en stooor jungle:)