Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har du gang i ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt initiativ!

Er 25 år og er ret grøn i iværksætteri....

Startede for efterhånden et par år siden med at lave salgskurser med en kompagnon. Kurserne blev afholdt i et større telemarketingbureau og resultatet var en salgsstigning på 72%. Hermed fandt vi ud af at vi kunne noget særligt med telemarketing.

Herefter brugte jeg 8 mdr. i livgarden.

I Januar 2011 startede vi så vores eget TM-bureau. Det er gået stærkt, rigtig stærkt. De sidste 3-4 måneder er vores omsætning øget ca. 70% og vi sælger varer for ca. 10-12 mio årligt. Vi er idag 10 fuldtidsansatte og 6 unge pakkedrenge, og står foran en flytning til nye lækre lokaler inden for de næste 2-3 måneder!

For mig har der været meget store personlige omkostninger forbundet med det sidste års slid: Jeg har fået konstateret hjerteproblemer og været indlagt flere gange. Men... det er heldigvis endt forholdsvist lykkeligt.

Hvad har jeg lært?

Med mindre du har en helt ukuelig vilje til at leve som en bums i en længere periode. Så lav en glidende overgang mellem Lønmodtager > Selvstændig.

Jeg levede i et halvt år af næsten ingen penge. Arbejdede 12-14 timer de fleste dage. Det har været meget opslidende, men efterhånden er min løn mere end fornuftig. Vi har ikke lånt en krone i banken på noget tidspunkt... Det er selvfølgelig en stor tilfredsstillelse, men det har også været meget meget hårdt!

Man kan nemt konkludere at jeg er gået ind i det her med liv og sjæl, og det har været tæt på at slå mig ihjel, både psykisk og fysisk. Det har været en hård og lang rejse... Nu er det rart at kunne leve et forholdsvist normalt liv, med fornuftig løn og en stadig mere rivende udvikling!

Mit bedste råd til andre der overvejer at gøre som mig, og lægge alle sine æg i samme kurv: Sørg for at have det psykiske overskud til at klare de 100.000 problemer der altid vil følge med! Sørg også for at selvom du finder ud af at det ikke kan lade sig gøre, så kan det lade sig gøre alligevel!

Vi er stået i håbløse situationer mange gange. Men.. der er altid en vej ud, hvis man ønsker at finde den!

Go` uge til alle!

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:49

Hvad har jeg gang I?

Tja, lige nu tænker jeg på hvilke tøjmærke eller legetøj jeg skal investere næste gang- altså til min shop:

www.babyjungle.dk.

Det kan nemlig være en stooor jungle:)

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:54

Martina Salajkova Karim:

Hvad har jeg gang I?

Tja, lige nu tænker jeg på hvilke tøjmærke eller legetøj jeg skal investere næste gang- altså til min shop:

www.babyjungle.dk.

Det kan nemlig være en stooor jungle:)

Dejligt.

Jeg overvejder importere Arbejdstøj og starte en webshop..

Måske har du nogle råd ..?

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:58

DanPak:

Dejligt.

Jeg overvejder importere Arbejdstøj og starte en webshop..

Måske har du nogle råd ..?

hi hi, jeg er rimelig grøn på dette område endnu, men jeg tror man skal "go with the flow", det hele kommer :)

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 13:01

Hej Mikael

Mikael christiansen:
jeg arbejder på alt samme fungere perfekt hos mig , jeg skal også gerne have en fuld endt engelsk del på min hjemmeside det er også et af mine projekter 

Læste lige dit indlæg og tillader mig at gå of-topic, et øjeblik.

Hvis du på et tidspunkt mangler hjælp til din engelske del af hjemmesiden, kan du kontakte mig.

Min mor, er pensioneret skolelærer og har undervist, næsten, hele sit liv i engelsk. Hun er uddannet korresponsent og har boet i Usa en årrække. Ved siden af skolen har hun arbejdet freelance for oversætterfirmaet ProLingua, så hun har helt sikkert referrencerne i orden.... Er sikker på hun gerne vil hjælpe og tjene lidt ved siden af pensionen.

Just in case :-)

Dbh

Mads

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 13:02

Mht. arbejdstøj DanPak...

Det er et større projekt hvis du ønsker at sælge til virksomheder! Jeg er også i værnemiddelsbranchen...

De fleste virksomheder kan ikke bruge dig til noget, med mindre du har et meget stort sortiment (mere end arbejdstøj), eller med mindre du har nogle helt uhørte priser.

Vi havde i starten problemer med at handle med virksomheder med 150+ ansatte pga. et for lille sortiment. Så vær klar til enten at smide mange penge efter et stort og velassorteret varelager, eller start med de små virksomheder på 5-10 mand!

Vær klar over at det er en branche med enorm hård konkurrence! Populært sagt er det lidt et "ludermarked"! ;-)

Go` dag!

Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:11

Tak Johannes

Men har en plan om sælge til små virksomheder. Jeg kan godt se det kræver MANGE penge og plads, Jaa en busker kan have 5 forskellige str :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15

Hej

Jeg har et serigrafisk trykkeri, med industriel serigrafi som speciale.

Jeg har haft CVR nr. siden 2008. Men har så arbejdet med det, i en del år, for at have det som backup, da jeg var ansat i et firma, der var lidt ilde ude, ikke økonomisk, men med de personligeforhold, men lad mig bare sige at det endte med at chefen døde, og firmaet solgt......

JEg har en branche erfaring på mere end 17 år, og har arbejdet for flere fimaer, for at finde ud af at jeg er den der konstant skal give viden, istedet for at lære noget nyt, som var intentionen, ved de forskellige ansættelses forhold. Og har nu idag et arbejde vedsiden af, der gør at jeg kan snakke i tlf som det passer mig. Men også kan komme og gå, rimeligt frit, så jeg kan passe mit eget firma.

Jeg anser mig ikke for at være iværksætter, men mere at blive selvstændig. Og det gør også at det tager en del tid, og tålmodighed.

/Kenneth

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 13:21

Nemlig! Og 84 forskellige farver!

Præcis af denne årsager det ikke det nemmeste at lagerføre! F.eks. sikkerhedssko er en del nemmere at arbejde med! :)

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 13:23

God og spændende tråd.

Her et lidt om mig.

Jeg er 33 år, og har været selvstændig on/off siden jeg var 18. Først med et par venner hvor vi lavede banner reklamer og hjemmesider på hobby basis. Efterfølgende havde jeg eget firma i nogle år, hvor jeg også beskæftigede mig med webdesign, men primært havde en række hjemmesider der tjente godt på banner reklame (det var i de gode gamle dage). Efterfølgende gik det hele koldt og jeg har arbejdet både som postbud og diverse lign. jobs. 

Pt arbejder jeg fast en god slat timer om ugen for at firma hvor jeg står for alt deres webdesign, webshops, grafisk design, løst og faste IT opgaver, samt hvad de ellers kan finde på til mig.

Ved siden af har jeg så mit eget firma, hvor jeg har haft CVR siden 2007. Her beskræftiger jeg mig sjovt nok også med hjemmesider, webshops, grafisk design i alle afskygninger.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)