Jeg ville ønske, jeg besad din evne til at vide ting, som ingen har kunnet dokumentere. ![]() Det kan godt være, at det forholder sig som du siger, men det kan også sagtens tænkes, at der fortsat er aspekter i sagen, som ikke er belyst offentligt, og som ikke tåler at komme frem i lyset. Som jeg husker forvaltningsloven (skønt det er temmelig lang tid siden, jeg har beskæftiget mig med den), må den offentlige myndighed ikke udtale sig offentligt om personsager - heller ikke selvom de involverede parter giver lov til det. Mon ikke det er forældrene selv, der har fremlagt den nævnte psykolograpport (jeg her ikke nærlæst sagen, så det er rent gæt). Hvis kommunen - eller adoptionsnævnet - ligger inde med belastende oplysnigner om plejeforældrene i denne sag - hvilket formål ville det så tjene at bringe dem frem i lyset. Det ville muligvis tilfredsstille avislæsernes nysgerrighed, men det ville ikke fremme barnets tarv, hvilket skal være myndighedernes vigtigste fokus. Jeg giver et tænkt - og jeg understreger ET TÆNKT eksempel: Lad os forestille os, at en plejefarer under begrundet mistanke for seksuelt overgreb på sit plejebarn (det forekommer desværre). Han tilbyder nu at adoptere barnet og får afslag. Afslaget er generelt formuleret med henvisning til barnets tarv osv. og nævner ikke mistanken. Manden går nu til pressen og får held til at få folkestemningen på sin side. Skal kommunen i det tilfælde meddelel pressen: "Manden er muligvis seksualforbryder, og vi kan derfor ikke betro ham barnet?" - Hvis Ja, hvordan fremmer det så barnets tarv? Igen - det var et tænkt eksempel - jeg kender ikke til eventuelle celebre detaljer i den givne sag og har intet belæg for at mistænke forældrene for noget som helst. Jeg vil blot anføre, at der fortsat kan være ting i sagen, som af hensyn til barnet ikke tåler dagens lys, men som alligevel kan have afgørende betydning. Hvis pressen ikke kan dokumentere præcist, hvor i det offentlige system, der er begået fejl eller evt. magtmisbrug, så synes jeg de burde lade sagen ligge her. Måske kunne man forestille sig, at Information eller Weekendavisen belyste sagen med en vinkel om medieskabt massehysteri om et par måneder. mvh Hans |
Lasse - sæt dig ind i sagen før du udtaler dig!
Og det handler ikke kun om økonomi
Familien har fra start af, fået af vide at de ikke skulle regne med at blive godkendt som adoptanter.
Jeg mener der er ret "strenge" vilkår til plejefamilier omkring deres arbejdsliv. Mindst en skal have rigtig tid til barnet og det er i princippet også ok. Jeg er ikke sikker men tror nok at den ene skal gå eller arbejde hjemme
At sige at de malke systemet er fuldkommen ude i hampen - du aner ikke hvilken indsats plejefamilier gør!
Bliv gratis medlem