|
Jeg kan stadig ikke se nogle beviser for andet end der er en person der har stået meget tidligt op og i mens han fik sin morgenkaffe ville han lige se hvad I havde for et site. Pludselig kl. 6.40 skal han skide helt afsindigt og det tager så 10 minutter hvorefter kan 6.50 logger på igen for at se videre. Jeg synes ikke at ordet "taget" passer i denne sammenhæng. Han har downloaded nogle filer, ja, men de er ikke fjernet fra jeres site. Du har ikke den fjerneste anelse om hvorfor han har downloaded dem. Måske synes han at de så spændende ud og ville se om det var noget han senere skulle købe. Copyright har jo ikke noget som helst med det at gøre andet at han jo selvfølgelig ikke må hverken kopiere det eller sælge det videre til andre. /Claus |
Sporing af online tyv ?
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
|
Hvis du går den juridiske vej, så vil du kun få tab. Både økonomisk og i form af tabt status. |
|
Hej Enielsen, begge dine indlæg er fornuftige og set fra marketing delen har du helt ret. Mht. det at websitet skulle laves på en måde så misbrug minimeres er vi så igang med pba. af dette. Har du nogle forslag til hvorledes til hvordan man kunne ændre sitet så misbrug blev minimeret? Du er velkommen til at sende mig en personlig besked. Er der andre med løsninger til hvordan man skulle kunne forhindre misbrug eller erfaringer med ulovlig download af deres produkter er jeg også lydhør over dette. Venlig hilsen Roblar |
|
Selv hvis du får en dommerkendelse og TDC udleverer navnet på den der var "ejer" af denne IP-adresse på det pågældende tidspunkt kan det ikke automatisk bindes sammen med en bestemt person. Det er ikke nok at du kan sige, at I dette hus foregik det - du skal vide hvilken person i dette hus der har gjort det. Og det er rigtigt svært at bevise. Og det er dig der står med hele bevisbyrden. |
|
Den lidt dårlige måde: Send en sms-besked til kundens mobiltelefon - dette sker automatisk fra systemet. Kunden besvarer beskeden. Systemet behandler beskeden, og sender en email til kunden. I denne email er en link (og hemmelig kode) som gør at kunden kan downloade filen. Hvis der er nogen kunder som påstår, at de ikke har bestilt noget, så skal du blot undskylde og sige, at det må være tale om en fejl. I 99% af tilfældene vil der sikkert ikke opstå problemer. Og du taber den sidste procent. Og du vil sikkert også midste 1 % kunder, som ikke har en mobiltelefon. Løsningen er dog automatisk. Du skal bruge en sms-gateway - jeg har brugt http://www.kannel.org/ til et overvågningssystem, men du kan også få andre løsninger. |
|
Kan de ikke bare gøre som i alle andre netbutikker - betale med kort. Så er det vel klaret. /Claus |
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
|
Hej, Mikkel: Jeg er med på problematikken vedr. bevisbyrden, jeg hører TDC imorgen og er det for omstændigt stopper vi dér. Enielsen: jeg har sat vores udvikler på at ændre downloadmetoden, så den kommer til at være mere "Amazon-agtig", jeg er glad for dit input! Claus P og Enielsen: Kortbetaling er ikke en mulighed, men tak for input. Betaling foregår normalt via et "læs-ind" bureau. NB! Personen har logget ind 1 gang yderligere idag, så jeg håber da som Claus P skriver at det er en nysgerrig kunde. Jeg takker herfra for god dialog, hører TDC og så får vi udviklet siden igen. (Dette arbejde stopper dog aldrig helt :) ) Venlig hilsen Roblar |
|
TDC kan ikke hjælpe dig med at identificere personen, men alene hvilken abbonent der har haft adgang til en bestemt IP på et bestemt tidspunkt. De kan ikke vide hvem der sidder bag skærmen, eller om brugeren har opsat et usikkert trådløst netværk som andre så kan benytte. Så med TDCs informationer kan du alene bevise hvorfra signalet kommer - men ikke hvem det kommer fra. |
Bliv gratis medlem