Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor konvetere min webshop ikke?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger der er webshops der omsætter for 10mio. om året.. Det vel også fint, men måske lige køkkener på nettet er en form for niche. Det ikke alle der kan være med her, det kræver sku nok lidt ekstra snilde at sælge så dyrt og stort produkt via nettet...

Nok om det - har du kigget på den webshop der omsætter for 10mio. om året? Hvad gør de? Hvordan har de sat det op? 

Kig - Gør efter, men gør det på din EGEN måde! Lav dit personlige touch på det.. Tænker ikke du skal pivstjæle, men se, "har de priser på billeder?" "Har de support direkte" osv osv..

 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nørgaard:

Jeg har lige bruge for lidt hjælp.

Jeg har webshoppen, KATRINESKøkken.dk og har haft den i ca1½ år, men er stadig en novice på området.

Jeg har ca 150-200 besøgende pr dag på siden, men konveterer sjældent til et salg.

Hejsa!

Jeg har selv en webshop kørende, og jeg tror at vi er mange der stiller os selv det samme spørgsmål som dig (altså ikke hvorfor DIN webshop ikke konverterer, men hvorfor der ikke generelt konverteres bedre).

Jeg kender i hvert fald selv (kun alt for godt) problemstillingen: Jeg har også flere hundrede besøgende på en typisk dag, og alligevel ofte kun en enkelt eller to ordre ud af alle disse.

Jeg tror vi må erkende at skulle kigge lidt i en anden retning, og bare erkende at rigtigt mange slet ikke kommer for at købe, men bare for at samle appetit til en anden god gang (måske) eller bare for at "ose".

Vi skal selvfølgelig sørge for at vores varer udstilles så tydeligt og flot som muligt, samt at shoppen er simpel og nem at manøvre rundt i, således at man ikke mister kunder på den konto - Men når dette er sagt så må man nok accepterer at konvertingsprocenten er yderst lav (1% typisk). Dermed ikke sagt at man ikke skal arbejde på at forsøge at øge denne.

Jeg tror dog ikke at de meget store koncerner med million-omsætning har en væsentlig bedre konverteringsprocent (jo måske en smule pga kendskabet til dem). Jeg tror derimod at man skal arbejde meget mere på at gøre sit firmanavn kendt/velkendt. Når folk har set din "reklame" rundt omkring et par gange (gentagelse), så begynder de at blive nysgerrige for mere.

Jeg er selv begyndt at tænke i markedsførring, men dette er selvfølgelig også en jungle og man kommer let til at smide dyrt optjente penge efter en dårlig kampagne. Ikke des mindre tror jeg at det er den vej folk med webshops må gå for at øge omsætningen i deres shop.

Gør op med dig selv HVEM du går efter som kunder, er det f.eks. lokalbefolkningen eller er det på landsplan. Er det en bestemt aldersgruppe osv. osv.  -  Herefter forsøger du at finde den rette markedsførring hertil, selvom dette også er en svær kunst.

Men HVIS du finder et "guldkorn" til at øge konvertingsprocenten så håber jeg da at du vil dele det med os andre, fordi vi er mange i samme situation :-)

 

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Er det en 'reseller' løsning du kører med?

Umiddelbart ligner den mange andre shops indenfor dette område, endda selve opbygningen af sortiment etc.

Prøv at kigge nærmere på andre lignende shops og se hvordan du kan adskille dig. Lad dine venner, kone etc. 'købe' ind i din butik og se hvordan de gør det. Spørg de hvad de evt. savner/mangler etc.

Kommer besøgende fra Pricerunner og Kelkoo direkte til den rigtige produktside?

Mvh. Ken

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Hej Johnny

Er det en 'reseller' løsning du kører med?

Umiddelbart ligner den mange andre shops indenfor dette område, endda selve opbygningen af sortiment etc.

Prøv at kigge nærmere på andre lignende shops og se hvordan du kan adskille dig. Lad dine venner, kone etc. 'købe' ind i din butik og se hvordan de gør det. Spørg de hvad de evt. savner/mangler etc.

Kommer besøgende fra Pricerunner og Kelkoo direkte til den rigtige produktside?

Mvh. Ken

Jep det er en shop jeg har købt færdig, som jeg sætter mit eget preg på.

Jeg har forsøgt den med at venner og familien skal købe køkkener på shoppen og derefter kommer med kommentarer. Men det bliver rigtig tit til den her" det er bare en super fin side" Så derfor prøver jeg herinde.

Og derfor er det super med gode inputs :-)

Ja dem fra Pricerunner og kelkoo kommer direkte på produktsiden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nørgaard:

Nogen der har nogle guldkorn det mig??

7 kliks før jeg kan se en pris... Det er alt alt alt for mange!

Hvis jeg ik var webnørd, og jeg kom ind på din side via Google, så havde jeg givet op allerede efter 3-4 klik... Jeg ville nok nærmere tro, at din side var et udstillingsvindue online for en fysisk butik, fremfor en webshop...

Du skal helt sikkert have arbejdet med antal kliks + synligheden af priserne... Og evt billederne...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Johnny Nørgaard:

Nogen der har nogle guldkorn det mig??

7 kliks før jeg kan se en pris... Det er alt alt alt for mange!

Hvis jeg ik var webnørd, og jeg kom ind på din side via Google, så havde jeg givet op allerede efter 3-4 klik... Jeg ville nok nærmere tro, at din side var et udstillingsvindue online for en fysisk butik, fremfor en webshop...

Du skal helt sikkert have arbejdet med antal kliks + synligheden af priserne...

Tak for dit svar.

Hvor vil du mene jeg skulle putte prisen hen? Kan det være nok med en fra pris på lågetype billedet? Eller?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nørgaard:

Hvor vil du mene jeg skulle putte prisen hen? Kan det være nok med en fra pris på lågetype billedet? Eller?

Nu kender jeg ik lige til "standard" normerne indenfor køkkenbranchen, men jo før en pris optræder des bedre... Om det skal være en Fra xxx kr eller xxx-xxxx kr det må jeg melde pas på, men du bør ihvertfald få gjort noget ved det...

For 7 klik for at finde ud af, om du er billig, dyr eller om kvaliteten matcher mine krav, det er altså for mange... Det må på en eller anden måde kunne gøres smartere.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Johnny Nørgaard:

Nogen der har nogle guldkorn det mig??

7 kliks før jeg kan se en pris... Det er alt alt alt for mange!

 

Hvordan kommer du frem til de 7 klik? er du på forsiden kan jeg "kun" komme op på 4 klik?

  1. Køkken i menuen eller på billedet
  2. lågetype feks hvid låge(den første)
  3. Skabstype feks underskabe
  4. hvilken type underskab
  5. På 5 side er der produkter med priser.

er det ikke rigtigt?

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Frem med priserne allerede på første side, hvor du kan lave nogle gode tilbud i sliden. Du kan sagtens have priser på de opstillede køkkener, bare skriv "Pris som vist" eller "Den viste model". Det er som andre har nævnt vigtigt, at man som potentiel køber hurtigt får et overblik over hvilken prisklasse vi befinder os i, ikke mindst da køkkener kan variere ret voldsomt i pris og man ikke kan se og føle kvaliteten i en webshop.

Du har en knap som hedder "køb nu" som fører hen til en produktbeskrivelse. Den ville jeg lave om til en "læs mere"-knap. Du risikerer at folk som ikke vil købe, men gerne læse mere, står af her.

Så ville jeg nok gøre navigationen mere enkel. Du har fx et skuffemodul i 6 forskellige størrelser, som alle figurerer med billede på en side. Her kunne du have et billede og produktbeskrivelse, og en drop-down hvor man kan vælge størrelse.

Men vigtigst er: priser på.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de fleste andre har nævnt. Frem med priserne - det er et MUST. Ingen gider klikke 5 til 7 gange før man bliver oplyst det interessante.

Jeg synes ikke din forside er god nok. Den er stort set identisk med så utroligt mange andre online køkken shops. Hvorfor vælge dig fremfor andre? Hvad adskiller dig fra de andre, pris, service, kvalitet m.m. - frem med en god salgspitch på forsiden. 

Et køkken køb (eller mindre) er en seriøs og stor beslutning for de fleste. Kunden vil tages seriøst og frem for alt føle tryghed. Synes også din forsiden mangler denne trygheds faktor - det er ikke nok med trustpilot. Meget groft sagt, så ligner forsiden en side der er lavet på 60 min. og har kostet 500 kr. og dermed slet ikke matcher produkterne.

Johannes

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)