Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæl min passiv indkomst forretnings idé eller hjælp mig!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Hvorfor ikke bare gå hele vejen og sige, at kunden først betaler efter 10 mdr? Så tror jeg der er mange der gerne vil bestille :-)

Mvh Allan

God idé, men tror så at det bliver en anden måde at gøre det på. For er det så ikke blot bedre at lave en adsense side, og derefter sælge den på virksomhedsbørsen, når den tjener et bestemt beløb jeg er tilfreds med? Så vil jeg jo samtidig kunne lukrere på adsense indtjeningen jeg tjener indtil sitet er solgt.

Allan Hansen:

Hvis du vil give den garanti, så tror jeg der er en hel del banker der vil være interesseret i den forrentning. Det er jo rundt regnet 120% om året, hvor det størst mulige tab er nul.

Uha, så store beløb er jeg slet ikke oppe i, at jeg kan interessere banker tror jeg. Desuden vil jeg ærlig talt heller ikke anbefale at man satser så mange penge på en gang blot på adsense sider, men det er nok en anden diskussion.

Findes der overhovedet nogen som tjener bare 1 million på sine adsense sider om måneden? Har hørt om folk som tjener i omegnen af de $20.000, men ikke meget mere end det, kun via adsense. Så tror jeg man vælger at gå andre veje inden da, for at optimere indtjeningen.

Men tak for dit input Allan. Du tænker store tanker. Smile

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Merrild Madsen:

Vildt fedt koncept! 

Jeg er interesseret - hvor kan man bestille henne? :-D

- Jonathan

Tak! Glad for at det vækker interesse hos dig. Men som tidligere skrevet, er denne tråd kun oprettet med det henseende at få feedback på idéen. Tilbuddet må komme senere hvis/når det bliver til noget.

Men ellers tak igen. Smile

Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kai Clemmensen:

Jonathan Merrild Madsen:

Vildt fedt koncept! 

Jeg er interesseret - hvor kan man bestille henne? :-D

- Jonathan

Tak! Glad for at det vækker interesse hos dig. Men som tidligere skrevet, er denne tråd kun oprettet med det henseende at få feedback på idéen. Tilbuddet må komme senere hvis/når det bliver til noget.

Men ellers tak igen. Smile

Håber virkelig, at det bliver til noget! Og i så fald, må du endelig skrive! :-)

- Jonathan

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Becker | BBmassage.dk:
Hvis jeg smider 100.000 på bordet? Big Smile

Men rigtig spændende ide - tror dog du bliver nødt til at opstille begrænsninger for samarbejdet, så du vil undgå at brænde fingrene.

udover det så er faren vel, at du ikke kan indfri folks forventninger - er klar over at der er begrænset risiko, men alligevel.. Hvis du ikke indfrier størstedelen af dine kunders forventninger til afkast.

Men sig endelig til, hvis projektet kommer igang :-) 

Hej Jacob

Du har helt ret, begrænsninger må der skulle opstilles og en ordentlig aftale dertil også, skrevet ned på papir.

Hvis jeg ikke indfrier folks forventninger, må jeg jo betale ved kasse ét, og det er rigtig nok en risiko, omend begrænset som du også skriver. Det er dog helt min egen opfattelse som jeg gerne står inde for. Jeg er dog ret "selv"-sikker på at jeg kan skabe resultaterne. Ellers ville jeg heller ikke turde stille sådan et forslag op.

Hvis det usandsynlige skulle ske at det går helt galt så alle må betales tilbage, er der jo ikke noget at gøre ved. Dette er dog også en af grundene til at jeg kun ønsker at tage et begrænset antal kunder af gangen, så jeg altid vil kunne betale tilbage, lige meget hvad der sker.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kai

Ideen lyder super interessant syntes jeg og jeg kunne bestemt også være interesseret.

En lille ting jeg dog falder over er hvad den månedlige indtægt vil komme op i, snakker vi kr. 200,- om måneden eller kr. 2.000 om måneden eller er det helt andre tal vi snakker om ?

Snakker vi 2,3,4,500 kr om måneden er det måske knap så interessant :)

Best regards

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår virkelig ikke hvorfor du vil sælge sider der tjener løbende passive indkomst?

Hvis jeg var SÅ god til at lave profitable adsense sider ville jeg da bare lave 100 sider til mig selv og se den løbende passive indkomst komme ind uden at bekymre mig om kunder, garantier og arbejde for andre.

Den eneste grund til at sælge var hvis jeg var usikker om mine sider kunne levere den indtjening på lang sigt, men er det så ikke også en smule uetisk at sælge dem i første omgang hvis der er tvivl om hvor lang tid den passive indkomst kan holde? 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:

Hvis du har de økonomiske midler til at leve for ganske lidt om måneden, så ville det da næsten være dumt ikke at beholde de sider du opbygger selv.

Jeg blev også en gang adspurgt af en bekendt / kunde om, hvad det ville koste at få en person til at bygge et site, der indtjente ham et par tusinde kroner om måneden. Jeg svarede, at det ville være svært at finde en person, der ville gøre alt det hårde arbejde uden at høste frugterne af det. :-)

Hej Halfdan

Nu følger jeg en smule med i hvad du går og laver (tag det endelig som et komplimentSmile) og ved da også at du selv beskæftiger dig med adsense m.m, så lytter til hvad du siger, helt bestemt.

Ser dog sådan på det, at jeg høster frugter ved at have et tilfredsstillende overskud i forhold til hvad det koster mig at skabe et indbringende site og sælge det videre. Jeg har regnet meget frem og tilbage for at finde ud af om det overhovedet kan betale sig, og for at finde den bedst mulige model. Men er egentlig rigtig godt tilfreds med den model jeg beskriver i mit første indlæg her i tråden. Nu skal jeg bare finde ud af om andre også kunne være interesseret i den, og om den evt. skal tilrettes eller andet.

Synes dog det er en interessant diskussion, hvorvidt om det kan betalte sig. (Du får lige en PM med nogle nærmere tanker jeg har gjort omkring det. Så kan du jo evt. svare og modsige mig alt det du vil, hvis du får lyst. Wink)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Hej kai

Ideen lyder super interessant syntes jeg og jeg kunne bestemt også være interesseret.

En lille ting jeg dog falder over er hvad den månedlige indtægt vil komme op i, snakker vi kr. 200,- om måneden eller kr. 2.000 om måneden eller er det helt andre tal vi snakker om ?

Snakker vi 2,3,4,500 kr om måneden er det måske knap så interessant :)

Best regards

Hej Kim

Meningen var egentlig at du selv vælger hvor meget du ønsker at tjene, men må selvfølgelig tænke over en maksimum grænse jeg kan gå med til, så jeg også til enhver tid kan betale dig tilbage hvis det skulle mislykkes.

Men kan da med det samme sige, at jeg godt kan gå med til f.eks. 2.000 kr. Maksimum beløbet bestemmes nok i sidste ende af hvor mange som ønsker at få lavet et site af mig, samt hvor meget de ønsker deres site skal tjene.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:

Forstår virkelig ikke hvorfor du vil sælge sider der tjener løbende passive indkomst?

Hvis jeg var SÅ god til at lave profitable adsense sider ville jeg da bare lave 100 sider til mig selv og se den løbende passive indkomst komme ind uden at bekymre mig om kunder, garantier og arbejde for andre.

Den eneste grund til at sælge var hvis jeg var usikker om mine sider kunne levere den indtjening på lang sigt, men er det så ikke også en smule uetisk at sælge dem i første omgang hvis der er tvivl om hvor lang tid den passive indkomst kan holde? 

Hej Kristoffer

Tak for din feedback. Er glad for du spørger da det er et relevant område du kommer ind på. Vil forsøge at svare så godt jeg kan.

Jeg tillader mig lige at vende dit spørgsmål på hovedet. Wink
"Forstår virkelig ikke hvorfor du vil beholde sider der tjener løbende passiv indkomst"?

At lave 100 sider til mig selv vil tage uanede mængder af tid inden de alle bliver færdige, hvis jeg skulle gøre det selv. Hvis jeg i stedet vælger at outsource de 100 sider, vil det koste næsten uanede mængder af kroner (= flere end jeg har og kan skaffe), ihvertfald ved at bruge de outsourcere jeg kender til som også kan levere kvaliteten.

Derfor vil jeg hellere bruge min viden til at bygge profitable sider op som jeg sælger. Tilbuddet skal helt klart være tilegnet folk som af den ene eller anden grund ikke har den viden eller tid til selv at bygge et profitabelt adsense site op. For hvis man har den nødvendige viden eller tid, vil jeg også anbefale man selv bygger sine egne adsense sider, da der selvfølgelig i tilbuddet vil være indbygget en vis ekstra udgift, i form af en profit som går til mig som sælger.

Omkring det uetiske i det, så deler jeg ikke helt din oplevelse her. Meningen med den garanti som skulle indgå i tilbuddet, skal netop dække evt. tab for køber, så han som minimum vil tjene de penge hjem som han har givet for sitet.

Og ja, der vil der være tvivl om hvor lang tid den passive indkomst kan holde. Man kan desværre ikke garantere at ens site vil ligge nummer 1 i Google på ens søgeord resten af livet, blot fordi man er lykkedes med sin SEO lige nu og her. Derfor skal alle også få at vide, der er en vis risiko ved at have en webside, og det gælder i øvrigt lige meget hvilken, så længe man er afhængige af Google og søgeresultaterne. Derfor vil jeg heller aldrig kunne sætte en garanti om fortsat livslang passiv indkomst, fra de sider jeg vil laver.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kai Clemmensen:

Kristoffer Broholm:

Forstår virkelig ikke hvorfor du vil sælge sider der tjener løbende passive indkomst?

Hvis jeg var SÅ god til at lave profitable adsense sider ville jeg da bare lave 100 sider til mig selv og se den løbende passive indkomst komme ind uden at bekymre mig om kunder, garantier og arbejde for andre.

Den eneste grund til at sælge var hvis jeg var usikker om mine sider kunne levere den indtjening på lang sigt, men er det så ikke også en smule uetisk at sælge dem i første omgang hvis der er tvivl om hvor lang tid den passive indkomst kan holde? 

Hej Kristoffer

Tak for din feedback. Er glad for du spørger da det er et relevant område du kommer ind på. Vil forsøge at svare så godt jeg kan.

Jeg tillader mig lige at vende dit spørgsmål på hovedet. Wink
"Forstår virkelig ikke hvorfor du vil beholde sider der tjener løbende passiv indkomst"?

At lave 100 sider til mig selv vil tage uanede mængder af tid inden de alle bliver færdige, hvis jeg skulle gøre det selv. Hvis jeg i stedet vælger at outsource de 100 sider, vil det koste næsten uanede mængder af kroner (= flere end jeg har og kan skaffe), ihvertfald ved at bruge de outsourcere jeg kender til som også kan levere kvaliteten.

Derfor vil jeg hellere bruge min viden til at bygge profitable sider op som jeg sælger. Tilbuddet skal helt klart være tilegnet folk som af den ene eller anden grund ikke har den viden eller tid til selv at bygge et profitabelt adsense site op. For hvis man har den nødvendige viden eller tid, vil jeg også anbefale man selv bygger sine egne adsense sider, da der selvfølgelig i tilbuddet vil være indbygget en vis ekstra udgift, i form af en profit som går til mig som sælger.

Omkring det uetiske i det, så deler jeg ikke helt din oplevelse her. Meningen med den garanti som skulle indgå i tilbuddet, skal netop dække evt. tab for køber, så han som minimum vil tjene de penge hjem som han har givet for sitet.

Og ja, der vil der være tvivl om hvor lang tid den passive indkomst kan holde. Man kan desværre ikke garantere at ens site vil ligge nummer 1 i Google på ens søgeord resten af livet, blot fordi man er lykkedes med sin SEO lige nu og her. Derfor skal alle også få at vide, der er en vis risiko ved at have en webside, og det gælder i øvrigt lige meget hvilken, så længe man er afhængige af Google og søgeresultaterne. Derfor vil jeg heller aldrig kunne sætte en garanti om fortsat livslang passiv indkomst, fra de sider jeg vil laver.

Tak for dit fyldestgørende svar. Nu var 100 sites også lagt lidt på spidsen, men for at tage et eksempel med Hanne Hjemmesidekøber, hun vil gerne have du laver en side for hende der tjener 1000 kroner om måneden på adsense. Du modtager for den service 10.000 kr. 

Du udsteder en garanti at hvis ikke 1000kr er nået inden for 5 måneder vil Hanne få refunderet de 10.000-den profit siden har opnået. 

Din garanti er dog rimelig ubrugelig da en side sagtens kan opnå X profit en måned med intensive gratis sociale kampagner og virale værktøjer. I teorien kunne du gøre det og så er målet indfriet og så er det ligemeget om de næste 5 måneders indtjening er 1 kr om måneden, du har jo æret din garanti.

Jeg anklager dig slet ikke for at være uærlig eller noget, bare lige du ikke misforstår mig.

Det vil sige at du sælger en side med præmissen om fast passiv indkomst, men din garanti handler udelukkende om at opnå det månedlige mål én gang. Ikke at det er et stort problem, men denne form for tynde garantier og lysten til at sælge i første omgang kunne jo godt lede en hen til at tro at det er sites der lever i kort tid.

Ultimativt tror jeg bare mit problem er:

Hvis et site failer så har du spildt en masse arbejdstimer og får intet får det

Hvis et site er succesfuldt sælger du det for 10x månedsindtægt.

Det giver bare ingen mening i min verden, jeg ville gøre præcis omvendt. Sælge de sites jeg ikke selv kan bygge op og fokusere mere på dem jeg faktisk kunne.

Naturligvis vil din forretningsmodel være en success da folk gerne vil have penge serveret på et sølvfad med en garanti, men igen forstår jeg ikke hvorfor du ikke bruger din viden til dig selv det må da være klart størst ROI i sidste ende, medmindre, som nævnt tidligere at du forventer en kort levetid på disse sider.

Der er vel også et andet problem med garantien, hvis den tjener 1000kr per måned de første 5 måneder men så falder til 0 de næste 5, er det så bare ærgeligt for kunden?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)