Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg står og skal ansætte 1-2 homeparty sælgere

De kan selv vælge om de vil arbejde 1, 2 eller 3 aftener om ugen

Et homeparty varer ca. 1 1/2 - 2 timer

Hvad giver man sælgerne i løn? Fast løn eller provision. Hvis hvilke % eller kr taler vi?

Håber I har nogle gode råd og erfaringer

Mvh Lotte

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:06
Dato: 16-05-2007 10:32:56 Forfatter:LOTTO

Hvad giver man sælgerne i løn? Fast løn eller provision. Hvis hvilke % eller kr taler vi?

-------

Du skal helt klart vælge at tilbyde provision fremfor fast løn - så har du ikke udgifter på de homeparties hvor der enten ikke sælges noget eller sælges meget lidt. Til gengæld er der en gulerod for sælgeren når det handler om provision for så er der dels ikke noget loft for indtjening, ligesom sælgeren sikre sig højere kvalitet af disse parties.

Hvis du kigger over skuldrene på andre selskaber som især gør meget brug af homeparty-modellen (eks. Tupperware, Forever Living) så handler det typisk om 30% i ren fortjeneste for forhandleren. Det vil jeg også mene er udmærket niveau, behøver ikke være højere - tilgengæld heller ikke lavere.

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 14. Mar 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:09
Hej Lotto

Jeg vil i og for sig give Lasse ret i det han siger. Provisionslønnede sælgere tjener du jo mest ved, da de udelukkende skal have løn af den fortjeneste som ligger efter at salget er lavet.

Dog vil jeg mene at du i dette tilfælde skal passe på, da et homeparty som regel består i at hygge sig og have det sjovt. Man kan jo se på den nye trend som er opstået med dildo-homepartyes, hvor kvinder (veninder, søstre, mødre, døtre osv.) morer sig gevaldigt med med at kigge, grine, joke over det hele og dermed får sig en hyggelig aften. Som jeg ser det, skal et homeparty forståes lidt som en hyggeaften, og hvis der er en person som kan splitte det af for et selvskab som ønsker at hygge, så er det en aggressiv sælger som udelukkende er ude på at sælge, sælge og sælge... Og så er der med garanti ingen chance for at sådan en "hyggelig" aften vil forekomme igen i det næste lange stykke tid.

Jeg vil derfor foreslå dig at lave en kombination. Giv en sælger lidt fast løn plus provision (dette gør at det ikke bliver en sindssyg skuffelse, hvis salget ikke kører en aften, og du vil kunne benytte sælger igen). Og forklar sælger at det er ok at være lidt fremme i skoene, men sørge for at ligge vægt på det sjove, frem for salget. Så skal salget også nok komme af sig selv, og du vil med garanti holde dørene åbne for et homeparty nummer to...

Jeg håber at det gav en lidt anden vinkel på det

Med venlig hilsen Lasse Christensen

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 22:58

Homeparty salg:

Her er igen et af de områder hvor rigtig mange ”nye” iværksættere gætter sig frem i stedet for at bruge lidt ekstra tid og så komme rigtig fra start.

Hvad enten det gælder en ”alm. Sælger” eller en homeparty sælger, så bør man aldrig gætte sig til en provision.

Hvis du sætter din provision for lavt, kan du miste dine sælgere fordi de tjener for lidt, og oftest har de fundet noget andet når de kommer og siger at de ikke gider mere.

Hvis du betale for meget, vil det oftest give det resultat, at sælgeren ikke yder sit bedste, men finder et ”godt nok” leje. Vælger du så at sætte provisionen ned, vil du højst sandsynlig få utilfredse medarbejdere og i værste fald miste dine bedste sælgere.

Så med de to yderpunkter i tanke, vil det naturlige spørgsmål så være, hvordan finde jeg så den rigtige løn/provision.

Inden vi kommer til svaret på det spørgsmål, så lad os lige tage det med, om hvorvidt en homeparty sælger skal have fast løn eller provision.

Det mest almindelige er at aflønne med ren provision. Men som alle steder i forretningslivet findes der undtagelser. En undtagelse kunne f.eks. være, at sælgeren har meget ringe eller slet ingen indflydelse på hvilke hjem han/hun skal besøge, har meget lidt indflydelse på afstande til kunder, har meget lidt indflydelse på antal besøg pr. dag/aften/uge osv.

Kort og godt jo mere salgsopgaverne ligner et alm. Job, jo mere vil det også være naturligt med en alm. grundløn.

Nu er det et få tal af homepartysælgere, som har hvad der svare til et alm. job så lad os gå ud fra at det er provision vi taler om, og så kigge på hvordan man beregner det rigtige beløb.

Som bekendt er Danmark et land med meget høje lønninger, og samtidig et land, hvor det i de fleste landsdele er meget nemt af finde sig et ekstra job, hvis man står og har brug for en ekstra indtægt.

Derfor er man naturligvis nød til, at være helt på det rene med hvilken sælge profil man ønsker. Hvil man finde sælgere der ønsker at have det sjovt for en tid, og nå de ikke syntes det er sjovt mere så skiftes de ud. De er provisionsmæssigt en billig løsning, men kræver meget arbejde.

Hvis man derimod ønsker gode stabile sælgere så, må man også kunne tilbyde en god og stabil indtægt.

De rigtige beløb finder du ved selv at teste. Før du finder eller laver aftaler med sælgere, så sørg selv for at komme ud på min 5-10 homepartys. Og ikke kun blandt dine nærmeste veninder, men også hos kunder og andre som sætter dig i samme salgs situation som din sælger vil befinde sig i.

Når du nu har afholdt et sted mellem 5-10 homepartys så viser der sig et gennemsnit af salg.

Hvis vi så regner med at en tilfreds sælger skal have mellem 300-500 kr. pr. time, eller 1000-2500 kr. pr aften afhængig af tid og omkostninger. Kan du jo let regne procenterne ud.

En sælger der er af sted 1½-2 timer + kørsel ville typisk nok skulle kunnet tjene min. 1000-1500 kr.

for, at blive ved med at være tilfreds.

Nu er der nok mange som arbejder med networkmarkedting som siger at det er meget mere end de kan tjen på en alm. gennemsnits aften. (ved også godt nogle tjener meget mere), men v

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 05:02
Skovkjer kastede en lang række væsentlige spørgsmål i spil, som helt sikkert skal adresseres - som jeg skrev i min første kommentar, så kig over skuldrene hos Tupperware eller Forever Living, der begge har rigtig mange folk med homepary-erfaring.... alt i mens du formulere svarene på Skovkjers spørgsmål kan du hente sparring hos din lokale Tupperware dame... de er ikke så svære at finde (og det er Aloe Vera folkene jo heller ikke - de findes jo på ethvert gadehjørne ).

Begge selskaber har rutiner på plads omkring mange/alle de spørgsmål Skovkjer har listet.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)